2026-03-14, 09:41
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du är mordisk. Varför säger du inte ned med regimen. De dödade enligt deras egna siffror 3000 medborgare. Och andras siffror upp till 30 000.

PS Flickskolan var nog en olyckshändelse. En hemsk sådan. I princip alla japaner var militärer 1945. och kärnvapnen räddade miljoner andra asiater och japaner. Då kriget tog slut. (I mars 1945 beordrade den japanska regeringen bildandet av "Frivilliga" stridskårer)
PS
Du är mordisk.
Läs vad du skriver.
Sinnesjukt.
Var alla.döda japaner militärer?
Är alla muslimer militärer?
Barn också?
Citera
2026-03-14, 09:42
Medlem
Citat:
De verkar åtminstone haft en där. Som USA fick fast. Du får ringa IRGC och fråga.

så slut på sleeper cells? bra att vi rede ut den sagan....
Citera
2026-03-14, 09:43
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Hur menar du då? Uppskattar du ingen av dem eller uppskattar du båda lika mycket?
Dom är likvärdiga.
Egentligen är ju Israels regim värre.

USA och Israel ska respektera Iran.

Nu önskar jag att USA faller och världen vänder sig mot Israel.
Om vi börjar där sedan kan vi hoppas på demokrati och hamoni i Iran
Citera
2026-03-14, 09:44
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Med utgångspunkt från vad USA har gjort nyligen på Kharg och vad de spanar på nu så är mitt antagande att de vill inta staden Bushehr.
Bra vägar därifrån in i Iran.
Deras drönare är där nu och kan ses nu i länken nedan
Det är en Northrop Grumman MQ-4C Triton

Att de nyligen bombat Kharg är troligen för att de inte vill bli beskjutna från den ön om de ska inta staden på fastlandet.

https://www.flightradar24.com/VVPE804/3ebbd80e

ETT amerkanskt marinkårsförband är ju på väg från Okinawa, med 5000 man (varav 2200 stridande), tre helikopterhangarfartyg, med alla tänkbara resurser för ett landstigningsföretag. De är framme i Persiska viken om 10-14 dagar.

Du kan göra mycket med 2200 man, men knappast invadera det iranska fastlandet.

Däremot skulle du kunna invadera Kharg. På denna ö finns 5000 personer, de flesta civila oljearbetare, men också revolutionsgardister. Från Kharg går 90 procent av Irans oljeexport eftersom det är den iranska enda hamn som kan ta emot riktigt stora tankers.

Med Kharg i sina händer får USA ett kort att spela ut mot Iran strategiskt, dvs en strypsnara runt den iranska ekonomin och en bricka i förhandlingsspelet efter fientligheternas avslutande).
Citera
2026-03-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Varför?
Lägg ner.
Död åt USA.

Jag är arg, en mänsklig känsla.

Gällande regimen Iran uppskattar jag den på samma sätt som jag uppskattar Israels regim.

Du slår ju både Mao, Stalin och AH mordiskhet. Vilja döda 340 milj människor. Du khar konstig moral. Iran får döda sin egen befolkning, medan USA blir en bov på än gång.
Citera
2026-03-14, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så slut på sleeper cells? bra att vi rede ut den sagan....

JAg har ingen aning. USA låter FBI mm jaga efter dem. Så även om de inte finns så tar det am resurser.
Citera
2026-03-14, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
För femtonde gången: Det var USA som hjälpte mullorna till makten i samband med den islamiska revolutionen. Så med din logik kan man argumentera för att det var USA som bröt ”fredsavtalet” som så klart aldrig ens har existerat förutom i din fantasi.
Varför skulle USA gjort det? Du vet inte vad du pratar om. Du menar att USA ersatte en extremt västvänlig regim man själv tillsatt med den mest antivästliga ledningen man kan tänka sig?

Att Khomeini tog över var nog det absolut värsta slutresultatet av händelserna 79 ur USAs synvinkel.
Citera
2026-03-14, 09:48
Medlem
Citat:
JAg har ingen aning. USA låter FBI mm jaga efter dem. Så även om de inte finns så tar det am resurser.

ytterligare en fatasi seger för iran, de låter som riktiga vinnare....
Citera
2026-03-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att ha normala diplomatiska förbindelser där man erkänner staten och landets existens är ett fredsavtal. Bara för att du inte hittar ett fredsavtal mellan Sverige och Indien betyder inte att det inte finns ett sånt och om det inte skulle ha funnits ett fredsavtal mellan USA och Iran hade det inte ens varit möjligt att resa dit reguljärt för jänkare. Du kan inte skicka handelsfartyg till en hamn i ett land där du inte har ett fredsavtal.

Så du svamlar som vanligt. Kan du ta fram det där fredsavtalet nu krokis?
Citera
2026-03-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Då vet vi att de har förlorat. I och med att Iran är mer eller mindre opåverkat.

Tänkte faktiskt samma sak. Iran verkar ha ett övertag med sina drönare och genom att kunna hålla sundet stängt, så jag tror att USA står inför en svår nöt att knäcka. Att de dessutom har gått ut med en belöning på 10 000 dollar för information om ledare tyder också på att de inte riktigt har kontroll. Israel släpper flygblad i Libanon och försöker rekrytera, samtidigt som USA skickar in mer styrkor. Olja bombas å energipriserna i världen ökar. Ser inte bra ut nånstans.
Citera
2026-03-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Håll dig till ämnet och glöm inte vilket lag du representerar.

Frågan för dig i detta krig får Iran döda inklusive sina civila, men inte USA. Det är ju viktigt i det här kriget?

Vilket lag? Jag är inte på något lag. Jag är bara intresserad hur detta slutar och vilka effekter det får för världen. Moraliskt så hoppas jag att Iranska regimen faller och iranska folket får makten. Jag är inte alls glad att USA åker omkring och attackerar länder även om det otrevliga länder. Då det kan på sikt skada Sverige säkerhet, Då Ryssland och andra stormakter kan få idéer. Dessutom ökar det risken för fler krig i världen. Då länder kan hävda samma rätt som USA och Ryssland har gjort.

Vägen till helvetet är kantad med goda intentioner. Men stödja den iranska regimen är man ett kräk. Stödja Trumps idéer så ser man inte till Sveriges och Skandinaviens bästa.
Citera
2026-03-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Italien har redan förnekat all form av samtal med Iran.

Kanske inte bakom kulisserna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in