2026-03-10, 22:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
En annan nackdel är att folk är irriterade på att vänta så länge och därför kräver att spelet är perfekt. Om man inte gillar det och tänker att man får vänta 13 år till på nästa spel så kommer det bli ett syrligt mottagande. Allt över 5-6 år utvecklingstid sätter en helt annan press på spelen.

Absolut, man kräver nästan att de ska ta hela dataspelandet till en helt ny nivå och visa något vi aldrig tidigare skådat.
Med över tio år i utvecklingstid så ska det fan vara något extra som kommer ut av det kan man tycka.

Jag kollade eftertexterna på RDR2 och har för mig att de höll på i över 20 minuter med namn på involverade personer så det är ett enormt gäng som faktiskt jobbar med ett spel. Även om vissa namn återkom som då varit involverade i flera delar så var de många.
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2026-03-10 kl. 22:51.
Citera
2026-03-11, 06:06
Medlem
Mr.Pesetass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut, man kräver nästan att de ska ta hela dataspelandet till en helt ny nivå och visa något vi aldrig tidigare skådat.
Med över tio år i utvecklingstid så ska det fan vara något extra som kommer ut av det kan man tycka.

Jag kollade eftertexterna på RDR2 och har för mig att de höll på i över 20 minuter med namn på involverade personer så det är ett enormt gäng som faktiskt jobbar med ett spel. Även om vissa namn återkom som då varit involverade i flera delar så var de många.

Helt sjukt runt 6000 personer på 10 kontor.

GTA 6 is the first title in the series to be primarily developed by all Rockstar Games studios not just Rockstar North, with an estimated 6,000 developers across 10 studios worldwide.
Citera
2026-03-11, 06:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
Helt sjukt runt 6000 personer på 10 kontor.

GTA 6 is the first title in the series to be primarily developed by all Rockstar Games studios not just Rockstar North, with an estimated 6,000 developers across 10 studios worldwide.

Håller med, helt sjukt men som sagt, tittar man på eftertexterna från RDR2 så var en drös personer involverade i träden, himlen och vädret, hästarna och hur hår ska röra sig så allt skulle se så bra ut som möjligt.
Hur kul är det att programmera hästar i tio år😂
Citera
Igår, 00:10
Medlem
XtraXs avatar
Kan detta släppet bli det största någonsin i nöjesindustrin?
Citera
Igår, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Man hinner ju tröttna på GTA 6 innan det kommer ut.
Livet är såpass radikalt förändrat för mig under tiden man väntat på det här att jag nu inte kommer att kunna spela det på release. Jag kunde inte hålla igång intresset helt enkelt.
Switch 2 är allt jag behöver nu efter en hel generation som förstört spelindustrin.
Tbc anniversary är ju helt okej kanske.
En gång i tiden var jag världens största gta fan dock.
Jag tror ärligt talat att min mor inte hinner avlida innan WOTLK anniversary kommer ut. Men i cataclysm då börjar vi snacka. Det enda jag vill ha är radikal förändring. Må en meteorit utplåna hela min by förutom mig eller nåt.
Hursomhelst är man inte i närheten av att ha ett liv som klarar gta 6 utan irritationer.
Folk som sitter på dyra datorer äcklar mig. Det ser bara så svettigt ut.
Citera
Igår, 09:17
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthenord
Livet är såpass radikalt förändrat för mig under tiden man väntat på det här att jag nu inte kommer att kunna spela det på release. Jag kunde inte hålla igång intresset helt enkelt.
Switch 2 är allt jag behöver nu efter en hel generation som förstört spelindustrin.
Tbc anniversary är ju helt okej kanske.
En gång i tiden var jag världens största gta fan dock.
Jag tror ärligt talat att min mor inte hinner avlida innan WOTLK anniversary kommer ut. Men i cataclysm då börjar vi snacka. Det enda jag vill ha är radikal förändring. Må en meteorit utplåna hela min by förutom mig eller nåt.
Hursomhelst är man inte i närheten av att ha ett liv som klarar gta 6 utan irritationer.
Folk som sitter på dyra datorer äcklar mig. Det ser bara så svettigt ut.

Dom med datorer är svettiga muppar som inte förstår bättre
Citera
Igår, 09:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Utan tvekan, undrar hur många miljoner ex det kommer sälja det första dygnet, lär bli ett rekord inget spel kommer slå på mycket länge
Citera
Igår, 12:04
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Utan tvekan, undrar hur många miljoner ex det kommer sälja det första dygnet, lär bli ett rekord inget spel kommer slå på mycket länge

Tydligen är Avengers endgame den mest inkomstbringande premiären någonsin med $1,223,641,414. Med tanke på att priset för ett spel är mycket högre kan det rekordet nog ryka.
Citera
Idag, 15:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Det finns en enorm hype men med tanke på tiden mellan spelen så är det inte säkert att spelare som älskade GTA V ens spelar längre då livet kanske hunnit ikapp och de skaffat familj, barn osv.
Nackdelen med att vänta så länge mellan spelen är just att man hela tiden måste fånga den nya publiken. Nu har man en fördel att man fortfarande håller i gång GTA V och gjort det till en lekstuga för snorungar då det är nog få som faktiskt spelar storyn utan de hoppar in i onlinedelen direkt.

Jag själv är bara ute efter storyn i GTA VI men kanske spelar jag den två eller tre gånger istället beroende på hur bra den är. Kanske är det bara snyggt men man har tappat hela GTA-känslan och då lär man stanna vid en genomspelning.

Kommer säkerligen slå försäljningsrekordet iallafall men hade kunnat sälja ännu mer om det varit max 6-7 år mellan delarna.
Jag inväntar PC-spelet så ses sent 2027.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in