2026-03-13, 13:36
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ingen aningen om var du fått detta ifrån

Hur kan du inte ha någon aning, står ju i klartext vart det kommer ifrån.
Citera
2026-03-13, 13:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är klassisk DARVO

Klassisk översittar taktik. Få offret att utstå som den trakasserande parten.

Ja det är en grov form av gaslightning som soc ofta använder sig av. Riktigt obehagliga typer detta. Undrar hur de kan leva med sig själva.
Citera
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ingen aningen om var du fått detta ifrån, men rättshaveristiskt beteende i min värld handlar om att driva felaktiga och ogrundade kampanjer, även när man har fel och inte ge sig.

Men att begära ut handlingar och ställer frågor om ett ärende där staten tagit ens barn är knappast någonting som har med rättshaverism att göra.

Det är sunt förnuft och visar att man är en aktiv medborgare som vill granska sitt eget ärende. Och där borde ju självklart soc vara tillmötesgående och transparenta, vilket de inte är idag. Det är just där "rättthaverismen" föds.
”Sunt förnuft” duger inte som argument. Där blir det tvärstopp direkt.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Hur kan du inte ha någon aning, står ju i klartext vart det kommer ifrån.

Ja men det finns ju mycket om och men när det gäller rättshaverism . Det där är ju knappast något facit.
Citera
2026-03-13, 13:40
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja men det finns ju mycket om och men när det gäller rättshaverism . Det där är ju knappast något facit.

Har jag påstått det vara något facit eller? Du kunde inte ens lista ut vart det kommer ifrån trots att det står skrivet i inlägget, du bör verkligen läsa igenom inlägg innan du svarar, du slösar allas tid genom detta beteende.
Citera
2026-03-13, 13:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Har jag påstått det vara något facit eller? Du kunde inte ens lista ut vart det kommer ifrån trots att det står skrivet i inlägget, du bör verkligen läsa igenom inlägg innan du svarar, du slösar allas tid genom detta beteende.

Jag ser inte FU som några rättshaverister. Jag ser de som djupt traumatiserade människor som försöker påkalla uppmärksamhet.

Men vad som är nytt är att media faktiskt vaknat och tar upp de mycket allvarliga bristerna inom LVU-ärenden. Det är en extremt ingripande åtgärd och det borde råda en total nolltolerans mot fusk.

Men så är inte fallet i vårt land. Därför får vi ständigt nya Elsa, Leo, Adam och senast Lamine..

https://www.tv4.se/artikel/3u051kE7Ird1qZH3O20uDA/maste-sjaelv-bevisa-att-hon-inte-slagit-sin-bebis-fruktansvaert
Citera
2026-03-13, 13:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag ser inte FU som några rättshaverister. Jag ser de som djupt traumatiserade människor som försöker påkalla uppmärksamhet.

Men vad som är nytt är att media faktiskt vaknat och tar upp de mycket allvarliga bristerna inom LVU-ärenden. Det är en extremt ingripande åtgärd och det borde råda en total nolltolerans mot fusk.

Men så är inte fallet i vårt land. Därför får vi ständigt nya Elsa, Leo, Adam och senast Lamine..

https://www.tv4.se/artikel/3u051kE7Ird1qZH3O20uDA/maste-sjaelv-bevisa-att-hon-inte-slagit-sin-bebis-fruktansvaert
Det finns sådant i FU som är direkt olämpligt och kontraproduktivt men mobbar-jävlarna som systematiskt saboterar tråden gör en sådan diskussion fullständigt omöjlig. Än så länge.
Citera
2026-03-13, 13:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det finns sådant i FU som är direkt olämpligt och kontraproduktivt men mobbar-jävlarna som systematiskt saboterar tråden gör en sådan diskussion fullständigt omöjlig. Än så länge.

Ja jag håller med om det, men förstår samtidigt hur det kunde gå så långt. De är helt nedbrutna av soc och då kan ett irrationellt beteende uppstå. Det är inget att göra sig lustig över och peka finger åt som mobbarna i denna tråd håller på. Där har vi den riktiga sekten.
Citera
2026-03-13, 13:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja jag håller med om det, men förstår samtidigt hur det kunde gå så långt. De är helt nedbrutna av soc och då kan ett irrationellt beteende uppstå. Det är inget att göra sig lustig över och peka finger åt som mobbarna i denna tråd håller på. Där har vi den riktiga sekten.
Precis, det hade varit väldigt intressant att ha med FU i tråden men trådsabotörerna gör det helt omöjligt. Det är beklämmande.
Citera
2026-03-13, 14:09
Medlem
[quote=kurt-sune|94519635]
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Moralisk skyldighet är inte värd ett piss så den kan vi avskriva direkt. Gdpr är heller inte relevant. Vad bra att jag hade rätt i slutändan, otroligt att både du och Methos valde att lägga 4-5 onödiga inlägg i tråden.

Det är mängder av mycket allvarliga fel jag hittat.

Bland annat:

totalt falska citat påhittade av socialsekreterare, helt utan journalstöd.

Ihopklippta text som helt ändrar kontext på historien.

Flera fall av felaktigt återgivna läkar och BUP-journaler

Egenställda diagnoser där socialsekreteraren ställt en egen diagnos utifrån att ha tolkat en läkarjournal självständigt.

Osynliga tidsresor som fintar bort nämnd och domstol totalt.

Omkastade ord som ändrar meningars betydelse.

Och givetvis är all positiv information som talar för föräldrarna plötsligt försvunnen.

Allt handlar om att göra att det ser mycket värre ut för domstolen än vad som faktiskt är fallet. Och de här felen är det inte bara jag som upptäckt och kritiserat, utan det här är välkända fel som förekommer i var och varannan barnutredning. Fullt medvetna fel.
Andra personer har inga svårigheter att lägga ut dokument med kommentarer som visar på de felaktigheter som finns i dokumenten utan att någon fattar vilka personer det gäller tar man bort allt som kan kopplas till person så blir det lika anonymt som de fallbeskrivningar som används i undervisning , facklitteratur osv
Citera
2026-03-13, 14:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Andra personer har inga svårigheter att lägga ut dokument med kommentarer som visar på de felaktigheter som finns i dokumenten utan att någon fattar vilka personer det gäller tar man bort allt som kan kopplas till person så blir det lika anonymt som de fallbeskrivningar som används i undervisning , facklitteratur osv

Flashback är inget forum där man lägger ut några dokument och i synnerhet inte när det gäller barn. Det finns dessutom interna regler för sådant. Jag berättade om de fynd jag gjort och jag nöjer mig så. Sedan får alla tro vad de vill. jag vet att soc ägnar sig åt ett extremt fuskande efter allt jag sett. Det är bara att öppna en utredning och granska den mot journalerna de byggt utredningen på så hittar man väldigt ofta grova fel och fusk till föräldrarnas och barnets nackdel.
Citera
2026-03-13, 14:44
Medlem
Citat:
Flashback är inget forum där man lägger ut några dokument och i synnerhet inte när det gäller barn. Det finns dessutom interna regler för sådant. Jag berättade om de fynd jag gjort och jag nöjer mig så. Sedan får alla tro vad de vill. jag vet att soc ägnar sig åt ett extremt fuskande efter allt jag sett. Det är bara att öppna en utredning och granska den mot journalerna de byggt utredningen på så hittar man väldigt ofta grova fel och fusk till föräldrarnas och barnets nackdel.
Det går alldeles utmärkt att lägga ut länkar till dokument tom länkar till domar i lvu ärende har lagts ut väldigt många gånger på forumet .

Nu var det ju inte primärt att det skulle läggas ut här utan att denna dokumentation med påvisade fel skulle skickas till instanser som skulle kunna göra skillnad och användas vid förändringsarbete .

Är ju tämligen meningslöst att granska något och hitta en massa fel och inte använda sig av det man hittar för att tex upphäva en dom , påvisa strukturella fel osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in