2026-03-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Troligtvis inte, eftersom Björklöven inte möter Nybro?
Oj sorry menade Karlskoga
Citera
2026-03-12, 10:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack. Då väntar Björklöven i kvarten eftersom SSK slog ut Mora (som väntat).

Edit: Måste bara skriva det: otrolig avslutning på kvällens match. Sex mål på drygt sju minuter.

Jepp, helt galet avslut det small ju konstant hela tiden, gissar att tränarna hade blödande magsår just då
Citera
2026-03-12, 11:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jepp, helt galet avslut det small ju konstant hela tiden, gissar att tränarna hade blödande magsår just då
Hahaha, ja. Fem mål under loppet av tre minuter. 30-40 sekunder mellan målen.
Citera
2026-03-12, 13:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hahaha, ja. Fem mål under loppet av tre minuter. 30-40 sekunder mellan målen.

Haha, det är vad jag kallar Hawaiihockey
Citera
2026-03-12, 14:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Haha, det är vad jag kallar Hawaiihockey
Det båda verkligen gott inför Björklöven. Tyvärr är ju i stort sett allting sämre nu än i höstas. Skit samma.
Citera
2026-03-12, 15:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det båda verkligen gott inför Björklöven. Tyvärr är ju i stort sett allting sämre nu än i höstas. Skit samma.

Vad fan, pucken är platt och allt kan hända, pressen ligger ju på Björklöven så det är bara att gå ut och spela avslappnat
Citera
2026-03-12, 22:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Vad fan, pucken är platt och allt kan hända, pressen ligger ju på Björklöven så det är bara att gå ut och spela avslappnat
Du får gärna förklara det för killarna i laget.

Skämt åsido: Ser fram emot kvartsfinalerna! AIK och MoDo känns ju som en potentiell rysare.
Citera
2026-03-12, 23:28
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Oj sorry menade Karlskoga

I längden så borde väl Karlskoga dra det längsta strået, men Nybro kan säkert ställa till lite problem. Man avslutade trots allt grundserien starkt.

MoDo - AIK känns i alla fall mest svårbedömd. Här kan det mycket väl gå till 7 matcher.
Citera
2026-03-13, 13:08
Medlem
Citat:

Fasen vad du hänger här Reimer.

Har du gett upp och börjat vänja dig vara i denna tråd i tron att vårt kära Leksand ska halka ner?
Citera
2026-03-14, 11:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Sjätteplatsen, som innebär kvartsfinal mot Karlskoga, har hela säsongen verkat som någon slags Svarte Petter som ingen velat ha. Oskarshamn kämpade länge förgäves med att bli av med den, men den höll sig kvar som en snorkråka på ett barns pekfinger hur mycket de än sprätte med sin lilla barnhand. Man försökte tvinga på Södertälje sjätteplatsen men de kämpade vildsint emot, som ett barn som vägrar ta på sig galonbyxorna inför skolutflykten ner till sjön. Varken Oskarshamn eller Södertälje kom till sist med på utflykten vi kallar kvartsfinal, åtminstone inte utan att först genomgå kvartssamtal, men fröken kan ändå räkna in sex ungar: upp till ytan flöt nämligen plötsligt lilla Nybro som legat på botten och bildat gas. Kanske blir det en explosion i solljuset? Bäva månde Nobelhallen isåfall.

Troll exploderar i solljuset sägs det. Ingenstans har det gått så mycket troll som i Smidjegrav. SSK har tretton raka förluster i den arenan och det tycks som att solen aldrig lyser över Mora så för våran del fanns det egentligen bara Svarte Pettrar i leken, vi har varken slagit Karlskoga eller Mora i år. Men nu: Nu jävlar! Ge mig måndag.
Jaaa, vi blev till sist av med den!

Ett i vanlig ordning underhållande inlägg. Tror jag kom att tänka på det för att jag av nån förmodligen outgrundlig anledning drömde om SSK nu på morgonkvisten. Var det en mardröm? Tror inte det. Det gick ju hur som helst bra för er mot Mora. Trollet sprack.
Senast redigerad av Blot-Sven 2026-03-14 kl. 11:45.
Citera
2026-03-14, 12:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Fasen vad du hänger här Reimer.

Har du gett upp och börjat vänja dig vara i denna tråd i tron att vårt kära Leksand ska halka ner?

Haha, ger aldrig upp, deprimerad över Leksands resultat i över femtio år men ändå obotlig optimist, vi ska vinna SHL under min livstid om jag så ska bli etthundratrettio år

Gillar ju lilla Almtuna också av vissa orsaker
Citera
2026-03-14, 16:46
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Jaaa, vi blev till sist av med den!

Ett i vanlig ordning underhållande inlägg. Tror jag kom att tänka på det för att jag av nån förmodligen outgrundlig anledning drömde om SSK nu på morgonkvisten. Var det en mardröm? Tror inte det. Det gick ju hur som helst bra för er mot Mora. Trollet sprack.

I ärlighetens namn verkade hela Mora ha törnat in ganska snart efter grundserien. Det var helt dött i hallen så när som på några pensionärer som slumrat till och inte hunnit hasa sig därifrån sen senaste matchen. Domarna var också horribelt petiga och släckte noggrant minsta tillstymmelse till glöd. Jag hoppas verkligen inte att det var några nya givna direktiv inför slutspelet de följde. Men likförbannat: Trollet sprack! Och på hemmaplan var det sedan tjo, tjim och en duglig domarinsats.

Om första slutspelsmatchen i Mora var ett sömnpiller så var den andra i Scaniarinken som en dröm, årets bästa. Den tredje slutspelsmatchen är mot Kalmar imorgon och lär bli ett hårt uppvaknande. Men till dess tillåter jag mig sväva på rosa moln och drömma vidare, dessa få dagar blir kanske de enda på säsongen när allt känns okej i Södertälje trots att de bestått av en förkylning som gjort starkt avtryck på undertecknad, en fredag den 13:e och tusen hundskitar som töat fram på stadens gator och som undertecknad själv har gjort starka avtryck på.

Dröm eller mardröm, SSK och Oskarshamn kan ju inte mötas förrän i finalen och det vore ju inte kattskit precis. Låt oss ha det som målbild tills verkligheten hinner ifatt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in