[quote=Nariiouh|94519568]
Moralisk skyldighet är inte värd ett piss så den kan vi avskriva direkt. Gdpr är heller inte relevant. Vad bra att jag hade rätt i slutändan, otroligt att både du och Methos valde att lägga 4-5 onödiga inlägg i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Ingen har bett Kurt namnge personer eller dela domslutshandlingar. Han blev ombedd att berätta -vad- han fann i utredningen som var fel, inte lagligt, inte rättssäkert. Sådant kan man utan några problem som helst dela med sig av utan att begå brott. Det är totalt anonymiserat. Precis som UG kan. Räcker att han berättar att ”A blev anklagad för B, jag hittade i utredningen blabla som gör detta beslut felaktigt”
Men inte ens det kunde han för direkt börjar det ljugas om sekretess som inte gäller honom.
Det är mängder av mycket allvarliga fel jag hittat.
Bland annat:
totalt falska citat påhittade av socialsekreterare, helt utan journalstöd.
Ihopklippta text som helt ändrar kontext på historien.
Flera fall av felaktigt återgivna läkar och BUP-journaler
Egenställda diagnoser där socialsekreteraren ställt en egen diagnos utifrån att ha tolkat en läkarjournal självständigt.
Osynliga tidsresor som fintar bort nämnd och domstol totalt.
Omkastade ord som ändrar meningars betydelse.
Och givetvis är all positiv information som talar för föräldrarna plötsligt försvunnen.
Allt handlar om att göra att det ser mycket värre ut för domstolen än vad som faktiskt är fallet. Och de här felen är det inte bara jag som upptäckt och kritiserat, utan det här är välkända fel som förekommer i var och varannan barnutredning. Fullt medvetna fel.