2026-03-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Jag lyssnade på ett inslag från P4 Jönköping där reportern berättade att pappan sagt att döttrarna tryckt in nått tyg/boll i munnen på honom, misshandlat honom med en metallskål och sedan gått ut genom altandörren. Han hade efter det svimmat. Men enligt Polisen som kom dit fanns inget tyg, ingen metallskål och dörren till altanen var låst från insidan. De sa därför till anhöriga på plats att de kunde städa undan och dagen efter hade andra anhöriga (inte systrarna) varit där och städat noga med rengöringsmedel, tvättat kuddar för att ”göra fint” tills pappan kom hem från sjukhuset. Det är nått som inte stämmer här. Hur kan man gå ut genom en dörr som sedan är låst på insidan? Och varför tvätta och greja, låter väldigt överdrivet.

Håller helt med dig! Det är något som absolut inte stämmer. Tror deffinitivt på att barnbarnet har något med dehär att göra!
Citera
2026-03-11, 17:42
Medlem
Är väl inte barnbarn till systrarna utan barnbarn till gubben som ska få arvet? Gubben kan ju skänka rubbet till barnbarnet om han vill skattefritt än så länge? Vem är dottern? Maska som brukligt!
Idag var jag på S*ssanes numer före detta jobb gissar jag, där var kaos minst sagt! Hon jobbade som "Klinikadministratör" och höll reda på allt i huvet kan man säga vilket märks när hon är borta! En soppa utan like och blir nog lite tryckt stämning vid Påskluncen möjligen? Är de häktade fortfarande?
Senast redigerad av Botteup123 2026-03-11 kl. 18:35.
Citera
2026-03-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caroos
Mig veterligen är det enbart två döttrar han har.
De i sin tur har två pojkar var. Den ena av dessa är kallad som vittne i stämningsansökan och är mitt starkaste kort som testamenterad arvstagare.

Ja Ann*tt*s dotter är det som ska få arvet, inte någon av pojkarna.
Citera
2026-03-11, 22:41
Medlem
Har en av systrarna en dotter ?
Har de inte 2 söner var ?
Citera
2026-03-12, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusarg
Har en av systrarna en dotter ?
Har de inte 2 söner var ?

Ja dottern heter Charl*tte L*ttie B*stig och står sin morfar väldigt nära.

*=O
Citera
2026-03-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ooooola-

*=O
Men hon är ju 45 år ?? Skulle Anette fått henne som 19 åring ?
Citera
2026-03-12, 09:56
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men hon är ju 45 år ?? Skulle Anette fått henne som 19 åring ?

Konstigare saker har väl hänt.
Citera
2026-03-12, 10:07
Medlem
Verkar inte fattas pengar hos Charl*tte i alla fall, utlandsresor rätt ofta och lite annat gott med. Kanske dit pengarna skulle gå som gubben tyckte om? Inte ett inlägg med sin mamma Ann*tte eller bild så gissar att de inte har kontrakt. Den hon är förlovad med bor nog inte ihop officiellt och Ann*tte är ju "känd" i skolkretsar och duktig!
Citat:
Ursprungligen postat av -ooooola-

*=O
Citera
2026-03-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Konstigare saker har väl hänt.
Jo spec i Småland och på landsbygden var det nog vanligare med barn tidigt.
Citera
2026-03-12, 13:16
Medlem
Det verkar vara en bostadsrätt som pappan bor i.
Citera
2026-03-12, 16:53
Medlem
Ja de va som tusan!
Kanske portionerat ut arvet redan innan till barnbarnet som betalat för resor osv.

Och detta kommit upp till ytan när mamman gått bort och systrarna blivit skogstokiga på pappan att de har givit bort massa pengar till C som de tycker att de ska ha?
Citera
2026-03-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caroos
Ja de va som tusan!
Kanske portionerat ut arvet redan innan till barnbarnet som betalat för resor osv.

Och detta kommit upp till ytan när mamman gått bort och systrarna blivit skogstokiga på pappan att de har givit bort massa pengar till C som de tycker att de ska ha?

Nu verkar hon ju ha två handikappade barn och det är ju ingen dans på rosor. Men ny lyxig Volvo och bostadsrätt mitt i stan är inte fy skam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in