2026-03-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Dt lär ju inte ha varit något miljardarv heller!!

Nej knappast. Undrar också över ilskan de kände för att ett barnbarn skulle få pengar. Hade det varit ett av deras barn skulle de väl inte bli så arga, så dessa kvinnor kanske har fler syskon?
Citera
2026-03-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Nej knappast. Undrar också över ilskan de kände för att ett barnbarn skulle få pengar. Hade det varit ett av deras barn skulle de väl inte bli så arga, så dessa kvinnor kanske har fler syskon?

Mig veterligen är det enbart två döttrar han har.
De i sin tur har två pojkar var. Den ena av dessa är kallad som vittne i stämningsansökan och är mitt starkaste kort som testamenterad arvstagare.
Citera
2026-03-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caroos
Mig veterligen är det enbart två döttrar han har.
De i sin tur har två pojkar var. Den ena av dessa är kallad som vittne i stämningsansökan och är mitt starkaste kort som testamenterad arvstagare.
Fast då tycker man ju att systrarna borde blivit osams ? Varför får din son och inte min ? Typ så. Men nejdå här har man i samförstånd med varann försökt ta livet av pappan. Kan det finnas nån tidigare son ifrån ett tidigare äktenskap ?
Citera
2026-03-08, 23:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fast då tycker man ju att systrarna borde blivit osams ? Varför får din son och inte min ? Typ så. Men nejdå här har man i samförstånd med varann försökt ta livet av pappan. Kan det finnas nån tidigare son ifrån ett tidigare äktenskap ?
Det är antagligen den som hjälpt eller hört av sig till morfar mest.
Citera
2026-03-09, 08:44
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Inte om de döms. Tycker ändå det känns skumt. Varför ha ihjäl pappan om de ändå inte skulle få hela sitt arv. Nu riskerar de istället att bli arvslösa.

Man blir väl inte arvlös av en misshandel? Om gubben dött hade de såklart inte fått något.

Edit: Fel av mig. Hade inte läst Merwinnas inlägg: (FB) Systrar i 60-årsåldern misstänks för mordförsök, Jönköping (2025-12-04)
Senast redigerad av 2560p 2026-03-09 kl. 09:17.
Citera
2026-03-09, 09:30
Medlem
MrBubss avatar
Detta blir ett fall och en rättegång som blir mycket intressant att följa.

Hoppas "gubben" är klar i knoppen och kan vittna och berätta detaljerat om bakgrunden och vad som hände i hans hem.

Men jag hoppas också att han tar några viktiga beslut kring ekonomin och arvet. Skulle jag vara i hans kläder skulle jag skänka bort stora delar av tillgångarna redan inom den närmaste framtiden för att på så sätt minska möjligheterna för dessa döttrar att få något efter hans död.

Riktigt ondskefulla och obehagliga damer som ger sig på en åldrande pappa oavsett vad som hänt tidigare.
Citera
2026-03-10, 20:36
Medlem
Brukar det ta så här lång tid innan FUP dyker upp på Krimfup eller andra sajter?
Citera
2026-03-10, 21:46
Medlem
Jag lyssnade på ett inslag från P4 Jönköping där reportern berättade att pappan sagt att döttrarna tryckt in nått tyg/boll i munnen på honom, misshandlat honom med en metallskål och sedan gått ut genom altandörren. Han hade efter det svimmat. Men enligt Polisen som kom dit fanns inget tyg, ingen metallskål och dörren till altanen var låst från insidan. De sa därför till anhöriga på plats att de kunde städa undan och dagen efter hade andra anhöriga (inte systrarna) varit där och städat noga med rengöringsmedel, tvättat kuddar för att ”göra fint” tills pappan kom hem från sjukhuset. Det är nått som inte stämmer här. Hur kan man gå ut genom en dörr som sedan är låst på insidan? Och varför tvätta och greja, låter väldigt överdrivet.
Citera
2026-03-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Man blir väl inte arvlös av en misshandel? Om gubben dött hade de såklart inte fått något.

Edit: Fel av mig. Hade inte läst Merwinnas inlägg: (FB) Systrar i 60-årsåldern misstänks för mordförsök, Jönköping (2025-12-04)

Nej precis. Inte misshandel men alltid vid mord enligt nuvarande lag. Även vid mordförsök kan domstolen förverka arvsrätten.
Senast redigerad av Trams82 2026-03-10 kl. 21:53.
Citera
2026-03-10, 21:55
Medlem
Citat:

Det är ju något barn till systrarna eftersom det är ett barnbarn till BO. Om det inte finns särkullbarn som då har barn.
Citera
2026-03-11, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det är ju något barn till systrarna eftersom det är ett barnbarn till BO. Om det inte finns särkullbarn som då har barn.

Finner det högst märkligt att bli så vansinniga för att ett barn ska få ett arv. I deras ålder borde de ha en sådan ekonomisk situation - speciellt med tanke på att de har fast jobb som jag förstår det - att de skulle kunna glädjas för barnbarnet.

Men å andra sidan kanske systrarna levt på stor fot i väntan på arvet; resor, shopping, spelande - vem vet.

Ser verkligen fram emot FUP!
Citera
2026-03-11, 10:32
Medlem
Citat:
Finner det högst märkligt att bli så vansinniga för att ett barn ska få ett arv. I deras ålder borde de ha en sådan ekonomisk situation - speciellt med tanke på att de har fast jobb som jag förstår det - att de skulle kunna glädjas för barnbarnet.

Men å andra sidan kanske systrarna levt på stor fot i väntan på arvet; resor, shopping, spelande - vem vet.

Ser verkligen fram emot FUP!

Ja det låter märkligt. Men om systrarna åker dit för mord så får ju barnbarnet allt. Kanske sett förmycket TV men det skulle ju kunna vara iscensatt av barnbarnet som någon i tråden tidigare insinuerat.
Undra hur mycket pengar som står på spel?
Säg att det rör sig om 4 miljoner (hus, bil, lite på banken, nån försäkring). Det som systrarna förlorar är då 1 miljon var, till sitt eget barn. Det barnbarnet kan vinna är i så fall 2 miljoner. Väldigt intressant när FUP kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in