2026-03-12, 01:55
Medlem
Liam vart lite svarslös når han pratade med polisen o de ifrågasatte varför han lagt ut på tiktok när de kommer till honom.
Sekt ledaren sa direkt..polisanmäl dom de får inte titta på tiktok...JAG VET
Senast redigerad av rickebus 2026-03-12 kl. 02:09.
Citera
2026-03-12, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Liam vart lite svarslös når han pratade med polisen o de ifrågasatte varför han lagt ut på tiktok när de kommer till honom.
Sekt ledaren sa direkt..polisanmäl dom de får inte titta på tiktok...JAG VET

Det är hennes svar på precis allt och det är ännu roligare när sektledaren tror att det är helt lugnt även fast killen inte ens varit på förhör ännu och påstår att det måste ha varit soc som anmält.

Över hela denna jord oh yeah oh yeah
Sker katastrofer terror mord å ack o ve
Men vi som går med family united har ändå ryggen fri
För roten till all världens ondska är inte vi
Nej det är socialtjänstens fel socialtjänstens fel
I bibeln står det skrivet "Det är socialtjänstens fel"
Jag vet inte vilken rad och vers kapitel eller del
Men nånstans här i står det "Det är socialtjänstens fel"
Citera
2026-03-12, 06:36
Medlem
Lvu sekten påstår fortfarande att barn kidnappas och säljs för stora summor pengar, 400 miljarder kr per år enligt sektledaren.
Klart är att man får ju inget svar från pokemonledaren hur matten fungerar eller vad socialtjänsten skulle tjäna på sälja barn, ha ett arbete har jag hört men det faller på sin egen rimlighet såklart, gör läkare folk mer sjuka för att ha ett jobb?
Citera
2026-03-12, 06:59
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är väl en jäkla skillnad om jag inte vill outa känslig info på flashback och om soc gömmer undan centrala bevis för domstol och nämnd?

Frågan är snarare hur många LVU jag stoppat...

Ingen säger att du ska outa känslig info, du kan mycket väl prata om det utan att göra det.

Men jag frågar igen, varför tog du inte felaktigheterna till domstolen när LVU omprövas? Verkar ju som en rimlig grej att göra om man sitter på denna bevisning du påstår.
Citera
2026-03-12, 07:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
JA du har väl bara läst utredningen och domen, men glömde visst bort att kontrollera allt mot rådatan va?

Nej har läst och kontrollerat allt självklart.
Citera
2026-03-12, 07:20
Medlem
DET BEHÖVS EN NY VANVÅRDSUTREDNING

Från Vanvårdsutredningen SOU 2011:61
Från sida 87

2.2 Den struktur som utredningen använder sorterar vanvård i två grupper, övergrepp och försummelse.

Övergrepp delas in i; fysiskt/emotionella övergrepp och sexuella övergrepp. Utredningen har inte funnit det meningsfullt att skilja på fysiska övergrepp och emotionella övergrepp trots att flera försök har gjorts i den riktningen. Tanken är att alla övergrepp innehåller komponenter av emotionella kränkningar.

De fysiska/emotionella övergreppen är indelade i; fysiskt våld med tillhygge, övrigt fysiskt våld, skadligt tvång, regler och straff, hot och hotfulla situationer, integritetskränkning, särbehandling och orättvisor.

De sexuella övergreppen är indelade i hands on övergrepp som innebär beröring/ penetrering av offret och hands off övergrepp, där offret inte är utsatt för fysisk beröring.

Försummelse delas in i; otillräcklig omvårdnad i fosterhem/institution, otillräcklig tillsyn av fosterföräldrar eller institutionspersonal samt bristfällig skolgång.

Från sida 88
2.4 Övergrepp
2.4.1 Definition fysiskt våld med tillhygge
Intervjupersonernas beskrivning av avsiktligt våld riktat mot barnets kropp där förövaren antingen höll i det tillhygge som användes för att utöva våldet, kastade föremål mot barnet, band barnet eller besköt barnet.

2.4.2 Definition övrigt fysiskt våld
Intervjupersonernas beskrivning av avsiktligt våld riktat mot barnets kropp utan tillhygge som kunde innebära: slagen med öppen eller knuten hand, sparkad/trampad/knäad, knuffad/kastad, skakad fasthållen, nedtryckt, lyft/dragen, skallad, nypt, bespottad kvävd, bränd, dränkt, skållad, kyld, biten, urinerad på, riven, skrubbad blodig. Barn jagad med bil, hund som hetsades mot barn, barn som tvingades skada sig själv med exempelvis rakblad, är gränsfall men betraktas inte i detta sammanhang som våld med tillhygge och faller således under denna kategori, övrigt fysiskt våld.

2.4.3 Definition hot/hotfulla situationer
Situationer under placeringsperioden, händelser, stämningar och hotelser, uttalade eller outtalade, där intervjupersonerna beskriver hur de som barn upplevt stark rädsla, oro eller förvirring.

2.4.4 Definition skadligt utnyttjad i arbete
Intervjupersonernas beskrivning av hur de som barn dagligen utnyttjades i hårt/tungt arbete i exempelvis jordbruk, skogsbruk, hushållsarbete eller annan verksamhet, på ett sådant sätt att det hade menlig inverkan på barnets hälsa, utveckling och skolarbete.

2.4.5 Definition integritetskränkning, särbehandling och orättvisor

Intervjupersonernas beskrivningar av att ha varit utsatt för något av
följande.
1. Negativ särbehandling,
2. Berövad/begränsad kontakt med närstående,
3. Kränkande tilltal,
4. Berövad kulturell/politisk/religiös identitet,
5. Kroppsligt integritetskränkt,
6. Förnedrad och orättvis behandlad,
7. Socialt isolerad/begränsad rörelsefrihet,
8. Kontroll av kommunikation/dagbok/telefon/post,
9. Berövad ägodel eller djur,
10. Felaktigt diagnostiserad,
11. Tvångsabort/tvångssteriliserad

Från sida 128

En stor andel har utsatts för våld och sexuella övergrepp
Det är vanligt att intervjupersonerna berättar om övergrepp och försummelser med många olika variationer. Vi har tagit reda på hur stor andel av dem som angett att de blivit utsatta för våld och eller sexuella övergrepp.

Sammanlagt har 764 personer (88 procent) berättat att de utsatts för fysiskt våld med eller utan tillhygge och/eller sexuella övergrepp.

Det är endast 12 procent (102 personer) av de intervjuade som inte varit utsatta för fysiskt våld eller sexuella övergrepp. Vad dessa
berättat om redogör vi för i nästa avsnitt.
Senast redigerad av Familyunited 2026-03-12 kl. 07:23.
Citera
2026-03-12, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
DET BEHÖVS EN NY VANVÅRDSUTREDNING

Varför då? För att du inte kan räkna matte och skrattar åt förintelseskämt?
Citera
2026-03-12, 07:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nej har läst och kontrollerat allt självklart.

Utifrånn hur du uttrycker dig och argumenterar har jag svårt att se att du förstår vad rådata faktiskt är? Vet du ens det?
Citera
2026-03-12, 07:43
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Vem är
Liam ?

Liam är en av de drabbade föräldrarna som sitter i lives med Fia/family united. Han och sambon har fått en hel del insatser i hemmet (som många tjatar om) utan att det fungerat. Därav är alla barn tagna. Han och sambon har också ”hotat” med att skaffa barn tills ett blir kvar hemma.

Nu i dagarna har FU, främst Fia och PistolMalin fått honom att ringa runt till myndigheter och indirekt fråga om deras fall. Han ringde förra veckan till varenda förvaltningsrätt i Sverige (jag överdriver inte) för att ställa samma frågor. Liam förstår dock inte svaren han får och repeterar sig mest trots svar. Han uppehöll en nämndemans tid i över en timme, hon gjorde verkligen genuina försök att förklara för honom hur rätten gör när en förälder menar på att något är fel.

Frågor han ställde var bla, ”hur vet du om det som står i en utredning är rätt och rättssäkert” varpå han får svaret att hon inte ser en anledning till att misstro socialtjänsten i första hand, en annan fråga var ”hur gör du när en förälder menar på att något inte stämmer i en utredning?” Där hon svarar att hon noterar det och vidarebefordrar yrkandet till aktuell handläggare i ärendet. Efter avslutat samtal ringer han direkt till nästa förvaltning och ställer exakt samma frågor igen, där han återigen får i princip samma svar.

Resursslöseri utan dess like, ren och skär rättshaverism.
Citera
2026-03-12, 07:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ingen säger att du ska outa känslig info, du kan mycket väl prata om det utan att göra det.

Men jag frågar igen, varför tog du inte felaktigheterna till domstolen när LVU omprövas? Verkar ju som en rimlig grej att göra om man sitter på denna bevisning du påstår.

Jag kan inte ta något till domstol i fall där jag själv inte är involverad.
Citera
2026-03-12, 07:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jag kan inte ta något till domstol i fall där jag själv inte är involverad.

Hört talas om personligt ombud? Går alldeles utmärkt.

Går också att anmäla myndighet för övergrepp med informationen du sitter på som bevis.

FÖ resultatet av Sektledarens juridiska kunskap:

https://vm.tiktok.com/ZNRHJvG3q/

Liam har begärt toppadvokat för ett skitfall, något denne advokat såklart inte vill åta sig. Advokatbyrån erbjuder andra från samma firma. Något Liam av någon anl behöver fundera på.
Det här hade kunnat vara ett enkelt samtal, men istället fick polisen knacka dörr för att värna om hans rätt till försvar.
Återigen något FU väljer att använda mot poliserna genom att publicera denna pinsamma video.
Senast redigerad av Nariiouh 2026-03-12 kl. 08:00.
Citera
2026-03-12, 08:01
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Utifrånn hur du uttrycker dig och argumenterar har jag svårt att se att du förstår vad rådata faktiskt är? Vet du ens det?

Att du har svårt att förstå är inget nytt. Kan säga detsamma om dig, men självklart har jag koll på vad rådata är, har ju berättat för dig vad jag jobbar med, rådata är ett koncept jag jobbar med dagligen så du behöver inte oroa dig för det. Svara på frågan nu istället för att fokusera på att ifrågasätta mig som person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in