2026-03-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vi tycker olika.

För mig är det en STOR skillnad på att få ett besked genom en biljett på SMS och att bli vidtalad före.

Eftersom det kommer kritik mot landslagsledningen så tycker jag att det är viktigt att det framgår HUR och av VEM/VILKA som initierade beslutet.

Det är ju klarlagt att lagledningen inkl Byström fattade beslutet och att någon annan i organisationen skickade biljetten innan man hunnit prata med Linn. Kan väl betraktas som ett olyckligt misstag. Nöjd så?
Senast redigerad av Challe321 2026-03-11 kl. 14:47.
Citera
2026-03-11, 15:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Och media skriver/talar alltid sanning?

Jag skrev:
"Är det klarlagt eller en skröna att Linn's enda besked om 5-milen var en biljett via telefon?"

Finns det något skäl att betvivla en sådan konkret uppgift?
Citera
2026-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Finns det något skäl att betvivla en sådan konkret uppgift?
Jag tror inte på ALLT som media förmedlar.............
Citera
2026-03-11, 16:38
Moderator
Schlesiens avatar
I Ur spår/viaplaypod tar sig Jonas Karlsson, Teodor Petersson och Ludvig Svan bättre ut än i teve, alla tre. Harmonisk bra pod, det jag hört iaf.

Johan Olsson har tydligen i viaplayteve presenterat en lista med fem namn som hans egna potentiella svenska förbundskaptener. Fattade jag rätt att det var Trond Nystad, Markus Cramer och Per Nilsson, samt två poden inte nämnde?
Citera
2026-03-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Det är ju klarlagt att lagledningen inkl Byström fattade beslutet och att någon annan i organisationen skickade biljetten innan man hunnit prata med Linn. Kan väl betraktas som ett olyckligt misstag. Nöjd så?
Vi får väl vänta tills fredagens presskonferens.
Efter säsongen kanske det dyker upp uppgifter som inte framkommit än.
Citera
2026-03-11, 16:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag tror inte på ALLT som media förmedlar.............

Men i detta specifika fall?
Citera
2026-03-11, 16:53
Avslutad
Imorgon hinner man se sprintfinalerna i Drammen om man går hem tidigt från jobbet.
Citera
2026-03-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Men i detta specifika fall?
Du skriver ju själv
"Det kom väl fram i någon intervju "

Hade du skrivit tex

I en intervju av Expressens Thomas Pettersson säger Anders Byström.........(nånting)
Här är en länk till intervjun.

Då hade jag tagit det som fakta.
Citera
2026-03-11, 17:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Du skriver ju själv

Hade du skrivit tex

I en intervju av Expressens Thomas Pettersson säger Anders Byström.........(nånting)

Återigen, fanns det specifikt i dessa uppgifter som gjorde att du tycker det är rimligt att betvivla dess korrekthet?

Så bara för att inte litar på medier så förväntar du dig att alla andra härinne skall servera dig med exakta uppgifter om i vilken intervju Byström säger vad? Det har varit ganska många intervjuer och inslag i medierna om detta. Hur vore det om du försökte ta reda på saker själv?
Citera
2026-03-11, 17:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321

Fast Byström sa till TV4 att de satt tre tränare och pratade med Linn i ett rum. Om man nu satt ner med Linn när hon tillfrisknat borde hon ju då sagt att hon var fit for fight för att köra femmilen. Satt man däremot med henne när hon fortfarande var sjuk skulle det i så fall varit före teamsprinten och då hade inte laget till femmilen tagits ut ännu. Kärnfrågan är ju när hon blev petad.
Citera
2026-03-11, 17:14
Medlem
Citat:
Och media skriver/talar alltid sanning?

Jag skrev:
"Är det klarlagt eller en skröna att Linn's enda besked om 5-milen var en biljett via telefon?"

I en artikel i Aftonbladet den 20 februari säger Byström:
- Hon blev frisk ganska snabbt men vi måste se om hon var tillräckligt bra för att klara en femmil. Vi får se om den bedömningen är rätt men hon ville åka hem igår.

Och i texten innan står det "Hon har fått hålla sig på sitt rum och i torsdags åkte hon hem".

Byström har i sändning också sagt att dom inte kan tvinga åkare att tävla som svar på att Linn ville åka.

Men Linn ville åka hem och jag tolkar att hon uttryckte det så när ledningen tvekade att låta henne åka fem mil. Sen har väl ledningen agerat på hennes uppmaning och smsat en flygbiljett. Linn tolkar det i sin tur som en petning när hon egentligen bara va lite sur som ett försök att få en femmilsbiljett trots sin sjukdom som hon blev bra ifrån ganska snabbt. Efter sprintstafetten då.

Tidigt i sin världscupskarriär fångades Svahn på bild när hon stod i skogen och slog stavarna mot ett träd. Kan ha varit i samband när hon blev fälld av Nilsson på upploppet, uppenbarligen har hon moodswings, men säkert mognat på senare år.
Vidare borde hon inte ta petningen jättehårt när hon så sent som i höstas pratat om att bojkotta hela OS pga ryskt deltagande.

Sen kan en förstås undra hur mycket sjukare Frida blev av att Linn åkte hem. Dom båda hade nog sett en dubbelseger eller tom trippelseger ihop med Jonna framför sig. Men det blir förstås alldeles för mycket spekulation och att jag ens kommenterar denna soppa långt efter OS har mest att göra med Fredrikssons krav på avgång. Om han vet mer än vad vi andra vet så är det nog läge att lägga fram det nu än att beskylla en person som ansvarig för förkylningar och hemvändare innan dess att OS-elden slocknat.

Maja Dahlqvist krävde nästan att åka hem efter sprintstafetten. Ganska oklart varför hon hade så bråttom hem med bara några dagar kvar av OS. Ilar hade efter dialog med ledningen bestämt sig för att stå över tävlande pga halvtaskig form. Hur lät den dialogen? Blev hon påverkad av att stå över eller tänkte hon att det var bäst så än att komma in på en 20:e plats och känna att hon snott en av platserna från nån annan med bättre möjligheter till medalj.

Ribom hade mediaförbud inför 10km fristil. Lite märkligt. Hoppas hon mår bra utöver sjukdom.
Citera
2026-03-11, 17:18
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
I Ur spår/viaplaypod tar sig Jonas Karlsson, Teodor Petersson och Ludvig Svan bättre ut än i teve, alla tre. Harmonisk bra pod, det jag hört iaf.

Johan Olsson har tydligen i viaplayteve presenterat en lista med fem namn som hans egna potentiella svenska förbundskaptener. Fattade jag rätt att det var Trond Nystad, Markus Cramer och Per Nilsson, samt två poden inte nämnde?

Ola Ravald och Johannes Lukas var dom två andra namnen.

Citat:
Du skriver ju själv

Hade du skrivit tex

Jag svarade ju dig tidigare idag att både expressen och tv4, oberoende av varandra, har gått ut med uppgifterna om att Linn fick reda på det via sms men det verkar inte duga tydligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in