2026-03-11, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
I Ur spår/viaplaypod tar sig Jonas Karlsson, Teodor Petersson och Ludvig Svan bättre ut än i teve, alla tre. Harmonisk bra pod, det jag hört iaf.

Johan Olsson har tydligen i viaplayteve presenterat en lista med fem namn som hans egna potentiella svenska förbundskaptener. Fattade jag rätt att det var Trond Nystad, Markus Cramer och Per Nilsson, samt två poden inte nämnde?
Programmet sänds i TV också och det var Ola Ravald och Johannes Lukas som stod på listan förutom ovan. Inspelat Onsdag förra veckan, alltså innan Expressens artikel och Lukas signerande förlängning med skidskyttet.

Förvånad att man inte hade fler norska tränare på listan.
Citera
2026-03-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Återigen, fanns det specifikt i dessa uppgifter som gjorde att du tycker det är rimligt att betvivla dess korrekthet?

Så bara för att inte litar på medier så förväntar du dig att alla andra härinne skall servera dig med exakta uppgifter om i vilken intervju Byström säger vad? Det har varit ganska många intervjuer och inslag i medierna om detta. Hur vore det om du försökte ta reda på saker själv?
Vad är det för fel på dig?

Jag ställde en enkel fråga.
Det gör jag eftersom jag , NATURLIGTVIS, inte vet.

Man gör så ibland på ett forum när man inte har svaret.
Är det något nytt för dig?

Har du inget svar på min enkla fråga så ge FAAAAAnN i att kommentera det isf!
Citera
2026-03-11, 17:49
Medlem
https://www.svt.se/sport/langdskidor/linn-svahn-bekraftar-uppgifterna-fick-en-flygbiljett-pa-sms

Så, då vet vi. Slutkäbblat.
Citera
2026-03-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
https://www.svt.se/sport/langdskidor/linn-svahn-bekraftar-uppgifterna-fick-en-flygbiljett-pa-sms

Så, då vet vi. Slutkäbblat.
Tack så mycket!
Vad skönt att någon bara kan lämna ett relevant svar med förstahandsuppgifter istället för att
tramsa med en massa ovidkommande dravel som vissa andra ägnar sig åt.
Citera
2026-03-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Ola Ravald och Johannes Lukas var dom två andra namnen.

Jag svarade ju dig tidigare idag att både expressen och tv4, oberoende av varandra, har gått ut med uppgifterna om att Linn fick reda på det via sms men det verkar inte duga tydligen
Jag har kollat både på Expressen och Tv4 och deras rapportering visar sig ju ha stora luckor.

Man ska ta det som skrivs i media med en liiiiiiten nypa salt.
Citera
2026-03-11, 18:17
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Tack så mycket!
Vad skönt att någon bara kan lämna ett relevant svar med förstahandsuppgifter istället för att

Publicerad idag 17:40

Citat:
Jag har kollat både på Expressen och Tv4 och deras rapportering visar sig ju ha stora luckor.

Man ska ta det som skrivs i media med en liiiiiiten nypa salt.

Vad är det för luckor du hittat?

Jag tar inte obekräftade uppgifter i media för nån helsanning, men när 2 av våra största mediehus har rapporterat liknande/samma uppgifter oberoende av varandra så ser jag det som väldigt sannolikt att det ligger nån form av väldigt nära sanning i det hela, och det fick vi ju en bekräftelse på alldeles nyss av Linn själv.
Citera
2026-03-11, 18:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Tack så mycket!

Om det är någon som tramsar med en massa ovidkommande dravel så är det ju du. Flera personer härinne har ju bekräftat att flera medier har bekräftat detta men ändå så vill du inte ge upp att det är en sköna.

Jag skall komma ihåg att aldrig svara dig om du undrar något mer här inne. Pajas.
Citera
2026-03-11, 18:24
Medlem
Citat:
Publicerad idag 17:40

Vad är det för luckor du hittat?

Jag tar inte obekräftade uppgifter i media för nån helsanning, men när 2 av våra största mediehus har rapporterat liknande/samma uppgifter oberoende av varandra så ser jag det som väldigt sannolikt att det ligger nån form av väldigt nära sanning i det hela, och det fick vi ju en bekräftelse på alldeles nyss av Linn själv.

Jämför artikeln från idag med det tv4 och expressen redovisade då så finner iaf jag saker som inte kom fram i dagsljuset.
Citera
2026-03-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Om det är någon som tramsar med en massa ovidkommande dravel så är det ju du. Flera personer härinne har ju bekräftat att flera medier har bekräftat detta men ändå så vill du inte ge upp att det är en sköna.

Jag skall komma ihåg att aldrig svara dig om du undrar något mer här inne. Pajas.
Om du lämnar sådana ICKESVAR som du gjort här så är jag bara glad att du låter bli.
Tack.

Och du fattar fortfarande inte att det var en fråga...........
Har man svaret på en fråga svarar man.
Om man inte har svaret så..................................
Citera
2026-03-11, 18:34
Medlem
Metallharrys avatar
"– Jag känner kanske att jag sitter i en rävsax här om jag ska förklara allting, börjar Svahn.

– Ena sidan av mig vill kanske inte prata allt för mycket om det. På grund av konsekvenserna som kan bli. Andra sidan känner att jag verkligen vill prata om det. För att ta det bara internt senaste åren har inte varit så effektfullt. Det är en speciell situation."

Angående kritiken från vissa här gällande att åkare har pratat med media och inte hållt det internt. Nu finns svart på vitt offentligt att iallafall en åkare är missnöjd med hur kritik tidigare har hanterats.

Citat:
Jämför artikeln från idag med det tv4 och expressen redovisade då så finner iaf jag saker som inte kom fram i dagsljuset.

Så du har alltså suttit hela dan och velat ha en massa info serverat för att sen inte ens bemöda dig att utveckla dina tankar i en enda mening om vad det är för "luckor" du anser finnas. På tal om "Har man svaret på en fråga svarar man."
Citera
2026-03-11, 18:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
"– Jag känner kanske att jag sitter i en rävsax här om jag ska förklara allting, börjar Svahn.

– Ena sidan av mig vill kanske inte prata allt för mycket om det. På grund av konsekvenserna som kan bli. Andra sidan känner att jag verkligen vill prata om det. För att ta det bara internt senaste åren har inte varit så effektfullt. Det är en speciell situation."

Angående kritiken från vissa här gällande att åkare har pratat med media och inte hållt det internt. Nu finns svart på vitt offentligt att iallafall en åkare är missnöjd med hur kritik tidigare har hanterats.
Bra att Svahn går ut med detta. Trodde inte att det var så illa.

Påminns om något ur första avsnittet av Utan filter när Lars Ljung var väldigt tydlig med att om man har kritik så skall man ta det internt, absolut inte gå ut i medierna med det.
Citera
2026-03-11, 18:55
Medlem
Var har de hittat den idioten Byström nånstans? Sämre finns väl inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in