2026-03-10, 23:39
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kristi Noem fuckade upp, och fick till slut sparken i förra veckan, som du kanske känner till. Under ICE-kampanjen i Minnesota blev hon en belastning för Vita huset, eftersom hon var alltför öppen med åt vilket håll man egentligen ville gå. Man kan ju också säga att hon inte fixade att sila snacket, när hon skulle agera front för sin chef, hon utnämnde t ex omgående Renee Good och Alex Pretti till "farliga inhemska terrorister", Det höll inte.

Att komma med tomma insinuationer som svar på frågor under ed är en omtyckt taktik bland Trumps henchmen, men det är inte på det sättet man förväntas uppträda när man förhörs under i kongressen. om hru man ser på den post man är nominerad för. Då ska man svara på de frågor som ställs, ofta med ett tydligt ja eller nej. Fast det gör ju inte Trumps torpeder, både Patel och Bondi agerade som om det var en förolämpning mot dem att kalla in dem till kongressförhör på deras kandidatur. Som de ser det är det Chefen Trump som utsett dem och egentligen har ingen annan med saken satt göra.
Noem fick ta mycket skit av media men hon gjorde ett superbt jobb med att stärka säkerheten av hemlandet hos DHS och därför förflyttas hon som särskilt sändebud till Trumps nya mutlinationella säkerhetsinitiativ mot narkotikasmuggling Sheild of Americas där hon ska fortsätta arbetet och "promote freedom, security, and prosperity in our region."
Säg inte att du missat det?

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2026/03/05/shield-of-the-americas-initiative-kristi-noem/89003104007/
Senast redigerad av knash 2026-03-10 kl. 23:41.
Citera
2026-03-11, 07:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Noem fick ta mycket skit av media men hon gjorde ett superbt jobb med att stärka säkerheten av hemlandet hos DHS och därför förflyttas hon som särskilt sändebud till Trumps nya mutlinationella säkerhetsinitiativ mot narkotikasmuggling Sheild of Americas där hon ska fortsätta arbetet och "promote freedom, security, and prosperity in our region."

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2026/03/05/shield-of-the-americas-initiative-kristi-noem/89003104007/
Kallar du det ett bra jobb och där det innebär döda amerikanska medborgare som bara följder konstitutionens rättigheter?
Ja, det är ju en direkt udda sak att påstå
Men kanske i ett fascistiskt samhälle ser man det som bra, inte i en normal demokrati.
Citera
2026-03-11, 10:19
Medlem
Citat:

Det är ett påhittat jobb, som ingen vet vad det innebär. Dessutom finns det sedan årtionden samarbetsorganisationer i området, som med största sannolikhet redan utför de sysslor Trump vill att Noem eventuellt ska utföra.

Noem misslyckades med sitt största och viktigaste jobb som chef för DHS; att se till att Trump badade oantastad i guldglans.
Istället har hon vid flertal tillfällen duckat och tagit skydd bakom presidenten, när hennes uppgift istället har varit att ta en kula för honom.
Noem har vid dessa tillfällen sagt att hon bara gör precis det som presidenten beordrat henne att göra eller att hon informerat presidenten om det inträffade och att han godkänt alltihop.

Hon har helt enkelt skyfflat ansvaret uppåt istället för nedåt. Det gillar inte Trump.
Citera
2026-03-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Men kanske i ett fascistiskt samhälle ser man det som bra, inte i en normal demokrati.

Du kan ha fascism i en demokrati. Om folket röstar för fascism så är det demokratiskt.. Sedan är sverige och europa mer fascistiska än vad usa är.
Citera
2026-03-11, 11:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagjag2
Du kan ha fascism i en demokrati. Om folket röstar för fascism så är det demokratiskt.. Sedan är sverige och europa mer fascistiska än vad usa är.
Hur inbillade du dig att det var den jag menade?

Och vi står här med samma att det är inte normalt att döda medborgare och sen inbilla sig det är bra, och de bara utöver sina rättigheter.

Det fungerar aldrig bra att försöka låtsas bort delar i det jag skrev, blir så fel för dig då.
Citera
2026-03-11, 11:46
Medlem
knashs avatar
Citat:
Kallar du det ett bra jobb och där det innebär döda amerikanska medborgare som bara följder konstitutionens rättigheter?
Ja, det är ju en direkt udda sak att påstå

Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Det är ett påhittat jobb, som ingen vet vad det innebär. Dessutom finns det sedan årtionden samarbetsorganisationer i området, som med största sannolikhet redan utför de sysslor Trump vill att Noem eventuellt ska utföra.

Noem misslyckades med sitt största och viktigaste jobb som chef för DHS; att se till att Trump badade oantastad i guldglans.
Istället har hon vid flertal tillfällen duckat och tagit skydd bakom presidenten, när hennes uppgift istället har varit att ta en kula för honom.
Noem har vid dessa tillfällen sagt att hon bara gör precis det som presidenten beordrat henne att göra eller att hon informerat presidenten om det inträffade och att han godkänt alltihop.

Hon har helt enkelt skyfflat ansvaret uppåt istället för nedåt. Det gillar inte Trump.
Resultaten talar för sig själv och det är vad som spelar roll: "delivered the MOST secure border in American history, 3 million illegal aliens have left the U.S., we have located 145,000 children, FEMA delivered disaster relief at a 100% faster rate, we ushered in the golden age of travel, saved the American taxpayer $13 billion, and revitalized the U.S. Coast Guard.”

https://www.dhs.gov/news/2026/03/05/thanks-president-trump-and-secretary-noem-america-safer

Om de två "demonstranterna" skulle respekterat myndighetspersonalens arbete som är folkets veto så skulle de levt idag. De försatte sig medvetet i en farlig situation som resulterade i en tragisk utgång tyvärr. Jag säger inte att det var helt rätt mängd våld som användes i gensvar men i Usa lägger man mer vikt vid aggressorns aktioner och sedan konsekvenserna. Ingen rök utan eld.

Okej, ett låtsasjobb att störta kartellerna....
Senast redigerad av knash 2026-03-11 kl. 11:48.
Citera
2026-03-11, 11:56
Medlem
Citat:
Resultaten talar för sig själv och det är vad som spelar roll: "delivered the MOST secure border in American history, 3 million illegal aliens have left the U.S., we have located 145,000 children, FEMA delivered disaster relief at a 100% faster rate, we ushered in the golden age of travel, saved the American taxpayer $13 billion, and revitalized the U.S. Coast Guard.”

https://www.dhs.gov/news/2026/03/05/thanks-president-trump-and-secretary-noem-america-safer

Om de två "demonstranterna" skulle respekterat myndighetspersonalens arbete som är folkets veto så skulle de levt idag. De försatte sig medvetet i en farlig situation som resulterade i en tragisk utgång tyvärr. Jag säger inte att det var helt rätt mängd våld som användes i gensvar men i Usa lägger man mer vikt vid aggressorns aktioner och sedan konsekvenserna. Ingen rök utan eld.

Ja, du köper ju bokstavligen bara vad Trump och Noem själva (eller deras pressnissar) säger om sina resultat, Inte så konstit att de framstår som en succé i så fall...

Det fetade: nej, i en rättsstat kan man inte bara tjuvkoppla det till att "de personer myndigheterna hyr in utför alltid vad folket hade uttalat sig för, och därmed är de lagligen okränkbara". Det fungerar inte så.

Alex Pretti lyfte aldrig något eldvapen mot ICE-agenterna och gjorde inte heller något försök till detta.
Citera
2026-03-11, 12:08
Medlem
Citat:
Hur inbillade du dig att det var den jag menade?

Och vi står här med samma att det är inte normalt att döda medborgare och sen inbilla sig det är bra, och de bara utöver sina rättigheter.

Det fungerar aldrig bra att försöka låtsas bort delar i det jag skrev, blir så fel för dig då.

Vad var det du inte menade? Jag har inte brytt mig om ice och/eller Noem, så just det vet jag inte så mycket om. Men så länge vi har rösträtt så är det demokratiskt. Demokrati är överlag ett väldigt överskattat ord. Folk lägger till så många egna saker i det ordet så fort det passar deras agenda, men så fort det inte passar dem så är det som bortblåst.
Citera
2026-03-11, 12:15
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ja, du köper ju bokstavligen bara vad Trump och Noem själva (eller deras pressnissar) säger om sina resultat, Inte så konstit att de framstår som en succé i så fall...

Det fetade: nej, i en rättsstat kan man inte bara tjuvkoppla det till att "de personer myndigheterna hyr in utför alltid vad folket hade uttalat sig för, och därmed är de lagligen okränkbara". Det fungerar inte så.

Alex Pretti lyfte aldrig något eldvapen mot ICE-agenterna och gjorde inte heller något försök till detta.
Nu passar det att inte lita på statens information. Jag är den enda som länkar källor som backar upp mina påståenden. Länka nått som talar för att DHS under Noem misslyckats!

Jo. Majoriteten av folket röstade på att illegala invandrare ska ut, executive branch agerar för att uppfylla det. Sen kan man diskutera tillvägagångssättet men syftet är givet.

Ja Alex lyfte inte vapen men hade ett vapen med extra mag med sig på en demonstration och han hade stått där hela dagen, och dagarna innan väl, och upprätt utåtagerande mot ICE. Så när väl tumulten som uppstod så gjorde den mänskliga faktorn att det gick galet.. Jättesynd men det ska inte stoppa det stora syftet. Förstå hur många liv ICE har räddat genom att de deporterat farliga människor.
Hade du vågat raida ett hus med kriminella?
Citera
2026-03-11, 12:20
Medlem
Citat:
Nu passar det att inte lita på statens information. Jag är den enda som länkar källor som backar upp mina påståenden. Länka nått som talar för att DHS under Noem misslyckats!

Dina "källor" är j i sak värdelösa, de är inte belägg för någonting annat än Trumps, Noems och deras hantlangares eget skryt. Men jag vet att du är helt ointresserad av att diskutera någonting i sak, så jag tänker inte åka med några varv till på den karusellen.
Citera
2026-03-11, 12:26
Medlem
knashs avatar
Citat:
Dina "källor" är j i sak värdelösa, de är inte belägg för någonting annat än Trumps, Noems och deras hantlangares eget skryt. Men jag vet att du är helt ointresserad av att diskutera någonting i sak, så jag tänker inte åka med några varv till på den karusellen.
Department of homeland security´s officiella hemsida duger inte.. :P

Nä dags för er Trumphaters att anpassa er till verkligheten.
Citera
2026-03-11, 12:38
Medlem
Citat:
Department of homeland security´s officiella hemsida duger inte.. :P

Nä dags för er Trumphaters att anpassa er till verkligheten.
Trump driver en politiserad kampanj med statsmakten som front och verktyg. Nej, att någon nisse på DHS sitter och kopierar Trumps egna fraser om "the most secure border ever" är inte belägg för någonting.

Trots att Trump dessutom har skickat amerikanska flottan mot Colombia och Venezuela för att, sade han, få slut på trafiken av fentanyl och kokain så fortsätter inflödet av droger och narkotika (över gränsen) till USA rätt ohejdat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in