2026-03-09, 12:47
Medlem
Någon som vet när hovrättsförhandlingarna börjar ??
2026-03-09, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp
Någon som vet när hovrättsförhandlingarna börjar ??

Nä men skulle gärna veta jag också
2026-03-09, 20:38
Avslutad
Att läsa hur vuxna män uttrycker sig i den här tråden är på riktigt skrämmande.
Det räcker nu!
Nog, ta ett steg tillbaks och titta på hur ni uttrycker er.
Förstår ni inte att det finns ett offer här?
Hur mkt ni än vill få det till något annat.

Jag vädjar faktiskt nu till er att sansa er.
Det är överklagat, låt rättvisan ha sin gång.
Men sluta med att slita sönder en ung tjejs liv, med uttryck och hemska tillmälen.
Det är heller inte lätt för en förövare, men snälla. Sluta bara!!!
Visa lite respekt till situationen
Tack.
2026-03-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjalpmoderatorn
Att läsa hur vuxna män uttrycker sig i den här tråden är på riktigt skrämmande.
Det räcker nu!
Nog, ta ett steg tillbaks och titta på hur ni uttrycker er.
Förstår ni inte att det finns ett offer här?
Hur mkt ni än vill få det till något annat.

Jag vädjar faktiskt nu till er att sansa er.
Det är överklagat, låt rättvisan ha sin gång.
Men sluta med att slita sönder en ung tjejs liv, med uttryck och hemska tillmälen.
Det är heller inte lätt för en förövare, men snälla. Sluta bara!!!
Visa lite respekt till situationen
Tack.

Bra skrivet, böjd att hålla med, vissa "män" uttrycker sig enormt hatiskt mot ett 17 årigt brottsoffer.
2026-03-10, 09:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Bra skrivet, böjd att hålla med, vissa "män" uttrycker sig enormt hatiskt mot ett 17 årigt brottsoffer.

Hon är inget brottsoffer då hon frivilligt hade sex du har som vanligt helt fel
2026-03-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon är inget brottsoffer då hon frivilligt hade sex du har som vanligt helt fel

Enligt VEM?!
Enligt GM och dig.
Vilket visar på hur absolut inte objektiv du är.
Du är den mest subjektiva i hela tråden.
2026-03-10, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Enligt VEM?!
Enligt GM och dig.
Vilket visar på hur absolut inte objektiv du är.
Du är den mest subjektiva i hela tråden.

Jag är per definition den mest objektiva eftersom jag tar bägges version med en nypa salt, du är den mest subjektiva som tar allt kvinnan säger som en absolut sanning enbart av de faktum att hon är kvinna fast hon har allt att vinna på att ljuga och överidriva, pinsamt att se hur du projicerar dina egna tillkortakommanden på mig
2026-03-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jag är per definition den mest objektiva eftersom jag tar bägges version med en nypa salt, du är den mest subjektiva som tar allt kvinnan säger som en absolut sanning enbart av de faktum att hon är kvinna fast hon har allt att vinna på att ljuga och överidriva, pinsamt att se hur du projicerar dina egna tillkortakommanden på mig

Fast du gör ju inte det 😂😂 du har från början inte ifrågasatt något från honom men allt från henne - hur mycket du än påstår motsatsen så är det extremt tydligt.

Haha och det är definitivt inte vad jag gjort men jag tänker inte ta upp en diskussion med dig igen.
Tänker intala mig själv att du är ett troll för det är det enda som gör dig någorlunda mindre korkad och mer mänsklig.
2026-03-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Man får hoppas att hon inte är tokpsykopat och sätter de i system att sätta dit killar hon ligger med eftersom rättsväsendet nu uppmuntrat henne till det

Det är ju alltid sekretess på målsäganden i dessa fall. Och det kollas inte upp om målsäganden anmält förr. Det borde göras, inte bara i just detta fall utan som regel i de mål där ingen riktig bevisning finns . Vi måste börja vara kritiska även mot målsägandena
2026-03-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Det är ju alltid sekretess på målsäganden i dessa fall. Och det kollas inte upp om målsäganden anmält förr. Det borde göras, inte bara i just detta fall utan som regel i de mål där ingen riktig bevisning finns . Vi måste börja vara kritiska även mot målsägandena

Fast nu är han dömd i tingsrätten, ska man då vara kritiskt till målsäganden ?
2026-03-11, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Fast nu är han dömd i tingsrätten, ska man då vara kritiskt till målsäganden ?

Absolut! Det kan man vara även efter hovrätten med de låga beviskrav som gäller i våldtäktsmål idag.

Dessutom är det förmodligen ingen som kollat upp om denna målsägande anmält förut…
2026-03-11, 08:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Fast du gör ju inte det 😂😂 du har från början inte ifrågasatt något från honom men allt från henne - hur mycket du än påstår motsatsen så är det extremt tydligt.

Haha och det är definitivt inte vad jag gjort men jag tänker inte ta upp en diskussion med dig igen.
Tänker intala mig själv att du är ett troll för det är det enda som gör dig någorlunda mindre korkad och mer mänsklig.

Det är inte för att han säger att hon är frivillig som jag utgår från att hon var det det beror på att all övrig fakta tyder på att hon frivilligt följde med för att ha sex plus att hon sög kuk två tydliga handlingar som indikerar samtycke Josef version ger jag inget för jag är som sagt objektiv testa att vara det någon gång så kommer du inte till lika efterblivna slutsatser som du gjort hittills,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in