2026-03-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Du borde bli anmäld för förtal.

Jag försöker förstå varför vissa människor skriver så mycket skit om andra. Det är samma med exempelvis My Martens. Vad finner ni för glädje i det? Jag tror det bottnar i avundsjuka.

Du får gärna rätta inlägget men så vitt vi vet stämmer det mesta. Sen eftersom hon anser sig vara ett företag/förening så glöm "förtalshotet".
Citera
2026-03-07, 21:12
Medlem
Känner nya hyresvärden till historiken eller är det endast nya hagar?
Citat:
Ursprungligen postat av girlcave64
Håller med. Det är ensamma, ofta lika fattiga (läs lata och arbetsskygga individer) som dras till henne. Stannar inte så länge i hennes krets. "Vännerna" byts ut i stort sett hela tiden bara någon enstaka stannar kvar.
Spännande att hon verkligen fick flytta.
Citera
2026-03-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlcave64
Håller med. Det är ensamma, ofta lika fattiga (läs lata och arbetsskygga individer) som dras till henne. Stannar inte så länge i hennes krets. "Vännerna" byts ut i stort sett hela tiden bara någon enstaka stannar kvar.
Spännande att hon verkligen fick flytta.
Hon blir inte långvarig där hon bor nu. Grannarna kommer aldrig att acceptera att ha djur utan ordentlig gödselhantering mm bredvid sig. Folk i det området har pengar och håller ordning på sina saker. De kommer inte tillåta någon typ av sanitär olägenhet bredvid sig och i området.
Citera
2026-03-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasseyF
Många stör sig på att M B är nolltaxerare.

Sen är det lite märkligt att hon och hennes antagonist (fastighetsägaren) är båda registrerade på ”föreningen”.

Det blir lite märkligt alltihop.

En gård, inga skattade inkomster
Finns produktionsplatsnummer?
Hur redovisas föreningens intäkter som kommer via swish?

Föreningen7bolaget är det väl ändå bara Michell* som står på. Enskilt bolag
Citera
2026-03-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Hon blir inte långvarig där hon bor nu. Grannarna kommer aldrig att acceptera att ha djur utan ordentlig gödselhantering mm bredvid sig. Folk i det området har pengar och håller ordning på sina saker. De kommer inte tillåta någon typ av sanitär olägenhet bredvid sig och i området.

Jag blir alltid skeptisk när djurrättsaktivister lägger ut bilder på hur vidrigt svenska grisar har det och det är ALLTID omärkta grisar. Vid efterforskning så är det ofta Iowa USA, Ungern och en lång rad länder, 99 ggr av 100, inte bilder från Sverige.
Citera
2026-03-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Föreningen7bolaget är det väl ändå bara Michell* som står på. Enskilt bolag

Ja, så var det inte för 1-2 veckor sedan. De har väl ”gjort skilsmässa”
nu då.
Citera
2026-03-10, 22:52
Medlem
Då är det väl dags att sticka hål på Michelles luftslott en gång för alla.
Dom stora grisarna är stulna, totalt 5 stycken. Hon ligger med lastbilschaufförer för pengar och presenter, inte till djuren utan till sig själv.
Hon plockar av förståndshandikappade pengar men sitter själv på ett bufferkonto på över 100 000kr via en kompis bankkonto som hon tiggt hop på sociala medier. Pengar som hon inte använder till djuren, bara till sig själv.
Jag tycker så jävla synd om djuren som hon utnyttjar för att blåsa folk på pengar. Michelle djurvän? Så i helvete heller!
Citera
2026-03-11, 11:03
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Då är det väl dags att sticka hål på Michelles luftslott en gång för alla.
Dom stora grisarna är stulna, totalt 5 stycken. Hon ligger med lastbilschaufförer för pengar och presenter, inte till djuren utan till sig själv.
Hon plockar av förståndshandikappade pengar men sitter själv på ett bufferkonto på över 100 000kr via en kompis bankkonto som hon tiggt hop på sociala medier. Pengar som hon inte använder till djuren, bara till sig själv.
Jag tycker så jävla synd om djuren som hon utnyttjar för att blåsa folk på pengar. Michelle djurvän? Så i helvete heller!

Jag fattar uppriktigt sagt inte varför människor i bygden som känner till hennes förehavanden inte anmäler henne.

Om det sedan bör eller skall anmälas till Skatteverket, Länsstyrelsen, Jordbruksverket eller kanske t o m Polisen har jag dock ingen aning om eftersom jag inte vet mer om henne, än jag läst och sett här på Flashback och Facebook de senaste veckorna.

Dock verkar hon ju inte vara en rekorderlig och hederlig dam.

Grisarna verkar inte märkta vilket är ett lag-krav och det är nästan skrattretande att se alla hennes uppdateringar/bilder och videos på Facebook, men hon har inte tid till någon redovisning...

Om hälften av det du beskriver stämmer borde ju någon tycka att det är dags att myndigheterna granskar henne ordentligt.
Senast redigerad av SmalFetLagom 2026-03-11 kl. 11:23.
Citera
2026-03-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Kul att den här tråden har vaknat! Ja var fan får hon pengarna från och varför finns det ingen redovisning?
Är det någon som har koll på hur mycket Michelle har tiggt ihop det senaste året?

Hyra, mat, tele, el, vatten, renhållning, advokat, vin, krogbesök, gyn etc. Noll i inkomster.

Har hon en hemlig "sugardaddy" eller flera....
Nån måste veta!

Om man har oregistrerad boskap, så är det ej heller svårt att tjäna pengar på dem sidan om...
Antingen till språng eller sälja dem till någon annan oseriös som köper de..

Jag tror att jag inte behöver förklara varför...

Om man är djurvän så ser man till att djuren registreras hos Jordbruksverket och de kan bli försäkrade hos till exempel Agria..
Är den någon som har har koll på hennes djur..

Tycker att Jordbruksverket hos länsstyrelsen omedelbart skulle besöka detta omgående...
Citera
2026-03-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Jag fattar uppriktigt sagt inte varför människor i bygden som känner till hennes förehavanden inte anmäler henne.

Om det sedan bör eller skall anmälas till Skatteverket, Länsstyrelsen, Jordbruksverket eller kanske t o m Polisen har jag dock ingen aning om eftersom jag inte vet mer om henne, än jag läst och sett här på Flashback och Facebook de senaste veckorna.

Dock verkar hon ju inte vara en rekorderlig och hederlig dam.

Grisarna verkar inte märkta vilket är ett lag-krav och det är nästan skrattretande att se alla hennes uppdateringar/bilder och videos på Facebook, men hon har inte tid till någon redovisning...

Om hälften av det du beskriver stämmer borde ju någon tycka att det är dags att myndigheterna granskar henne ordentligt.

Även om det är en ideell förening och hon betalar sitt uppehälle genom detta, så är det straffbart då det under SRL räknas som svart inkomst...

Djur måste anmälas till Jordbruksverket, även insekter och reptiler i terrarium..
Grisar kan bli tatuerade i öronen då de har en förmåga att klia sig hårt mot hårt underlag, så öronmärkning ska undvikas då öron kan bli inflammerade...
Är bara att kolla i djuraffärer som säljer rökta grisöron till hundar så ser man tatueringar..

När det gäller detta fallet måste Jordbruksverket veta om dessa djur, då svinpest kan spridas av sådana här djur..
Brott mot lagen angående djurhållning alltså...

Nej, denna är inte seriös och dessutom gick jag in på facebook, där står det att hon är utbildad på Önnestad..
Önnestad är väl ett lantbruks gymnasium har jag för mig..
Vad tusan gör en vegan där att göra överhuvudtaget..
Snacka om fake information..
Citera
2026-03-14, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60

Nej, denna är inte seriös och dessutom gick jag in på facebook, där står det att hon är utbildad på Önnestad..
Önnestad är väl ett lantbruks gymnasium har jag för mig..
Vad tusan gör en vegan där att göra överhuvudtaget..
Snacka om fake information..

Hon har väl gått hästinriktningen på naturbruksgymnasium? Det var inte länge sedan hon skrev på fb att hon varit nere i spanien och jobbat som hästskötare. Hon har ju även egna hästar, och i den där inspelningen så säger ju hon att hon tigger för att hästarna ska få pengar. Det är nog bara hon i hela Sverige som har egna hästar som tigger ihop pengar till dem på fb. Det är faktiskt detta jag tycker är mest konstigt med M.B, att hon drar på sig en massa djur som hon äger privat, men hon orkar inte skaffa sig ett jobb så hon tigger ihop pengar till djuren och det funkar tydligen. Folk sponsrar tydligen andras hästägande om man kallar det "djurfristad".

De få djur hon har är inte fler än att man skulle kunna ha dem som hobby och sköta på fritiden. Då hade hon även kunnat spara ihop pengar och köpt en egen gård. Både hon och alla hennes följare verkar tro det är normalt att ha några lantbruksdjur och sen sitta hemma med dem på heltid, som nån slags hemmafru. En annan sak som är konstigt är att hon skriver och beskriver sin situation som om hon just gått ut gymnasiet och hennes konflikt med hyresvärden är ju väldigt barnslig, men M.B fyller faktiskt 40 år i år så hon är inte så ung. I den åldern borde man förstå att man inte tigger ihop 100 tusen kr på fb för att bekosta vatten på en fastighet man inte ens äger.

När det gäller hennes egen försörjning, dvs hyra etc, så är det inte säkert hon tigger ihop till det också, utan troligast är att hon lever på försäkringskassan eller får pengar från socialen.
Citera
2026-03-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Hon har väl gått hästinriktningen på naturbruksgymnasium? Det var inte länge sedan hon skrev på fb att hon varit nere i spanien och jobbat som hästskötare. Hon har ju även egna hästar, och i den där inspelningen så säger ju hon att hon tigger för att hästarna ska få pengar. Det är nog bara hon i hela Sverige som har egna hästar som tigger ihop pengar till dem på fb. Det är faktiskt detta jag tycker är mest konstigt med M.B, att hon drar på sig en massa djur som hon äger privat, men hon orkar inte skaffa sig ett jobb så hon tigger ihop pengar till djuren och det funkar tydligen. Folk sponsrar tydligen andras hästägande om man kallar det "djurfristad".

De få djur hon har är inte fler än att man skulle kunna ha dem som hobby och sköta på fritiden. Då hade hon även kunnat spara ihop pengar och köpt en egen gård. Både hon och alla hennes följare verkar tro det är normalt att ha några lantbruksdjur och sen sitta hemma med dem på heltid, som nån slags hemmafru. En annan sak som är konstigt är att hon skriver och beskriver sin situation som om hon just gått ut gymnasiet och hennes konflikt med hyresvärden är ju väldigt barnslig, men M.B fyller faktiskt 40 år i år så hon är inte så ung. I den åldern borde man förstå att man inte tigger ihop 100 tusen kr på fb för att bekosta vatten på en fastighet man inte ens äger.

När det gäller hennes egen försörjning, dvs hyra etc, så är det inte säkert hon tigger ihop till det också, utan troligast är att hon lever på försäkringskassan eller får pengar från socialen.

Michelle har tiggt ihop pengar och betalt med olika swishnummer till hyran. Dessutom är det orimligt att få ett bostadsbidrag så pass högt som ensam person på ett hus som kostar 10000kr i kallhyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in