2026-03-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Byt ut namnen i texten och du har en klockren Beskrivning av Pernilla.

De är likadana . 1 narcissist har träffat 1 annan narcissist .

Allt för att göra " bra " tv och tjäna mer pengar

Pernilla är ingen narcissist. Hon är en hårt arbetande kvinna som står på teaterscener och leder Allsång på Skansen, Masked Singer, har en egen podd, eget klädmärke mm. En egen företagare med obekväm arbetstid. Bauer har ett kontorsjobb och viste mycket väl vem han valde att gifta sig med så varför gnälla och var missnöjd hela tiden. Missnöjet kanske egentligen handlar om något annat. Att stå bakom en framgångsrik kvinna kräver en stark, självständig man. Något jag tycker framgår ganska tydligt att han inte är. Vad sägs om att det egentliga missnöjet egentligen handlar om att han insett att han bara står i skuggan av Sveriges kändaste familj och att han faktiskt är avundsjuk att han inte får samma uppmärksamhet.

Om ni lyssnar på Pernilla och Sofias podd så kan ni höra hur mycket hon planerar för sin man, resor, middagar, mm men han verkar aldrig bli nöjd. Han kräver hela tiden mer. Det verkar mer vara strålkastarljus han vill ha än hennes tid. När han väl får den så ska det klagas och bråkas.
Citera
2026-03-10, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelvatten123
Han är en sån jäkla tönt. Inte ens snygg. Och så fruktansvärt tråkig. Hade inte heller velat umgåtts med honom på tumanhand. I bråket i växthuset Tar han upp telefonen och ska ringa terapeuten. Fruktansvärt kul att han inte har förmåga att hantera situationen. Han får väl gå i terapi om han har problem. Vad ska P där och göra? Han kan inte hantera henne och han klarar inte av att inte kunna härska och ha kontroll, gött och se. Hennes relation med sina barn är ljusår från hans relation med sina. Han kan inte relatera. Tycker inte någon av hennes söner verkar så glad för honom heller. Teo är ju den som C försöker uppfostra och så uppenbart att Teo inte alls gillar honom. C är körd. Tror även hennes väninna Susanne kommenterade på hennes insta ang bråket. Heja Pernilla!

Håller helt med, härska och försöka kontrollera Pernilla är vad han försöker. Om Susanne skrev -Heja Pernilla så visar det på att hon är en bra vän. Pernillas poddkompis Sofia verkar ju ha tappat det helt när hon uppmanar Pernilla att börja ligga med Bauer igen och att det skulle lösa allt. Det är ju hans beteende som gör honom osexig.
Citera
2026-03-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag håller med!

Att man blir kär, gifter sig och tror man ska leva loppan ihop är en sak men att försvara idioti är något helt annat.

Får en känsla av att hennes äldsta vänner anar och ser mer. Så är det med mina: de som känt mig i 30-40 år reagerar direkt om jag berättar något som inte matchar jämfört med nyare vänner.

Han är inte trevlig ens när han är trevlig, sas. Att Bianca pladdrar om att han "vill bara vara mer med dig" är ju bara ett försök att nyansera och hitta på en anledning till varför han armbågar sig fram och kräver uppmärksamhet.

I en vettig relation kliver en ny partner in och skapar egna relationer till sin partners vänner och bekanta. Inte genom KRAV och bråk. Han behöver inte ta plats - de är gifta.

Har tittat på scenen en gång till och såg nya obehagliga saker... T.ex. att han är den enda som älskat hennes familj och är henne TROGEN. Wtf?!

De förstår nog inte hur illa det låter efter att både EI och JL behandlade henne så sjukt illa...

Kloka ord, håller helt med och vist var det en obehaglig sida av Bauer man fick se i tv. Jag får också en känsla av att hennes äldre vänner anar och ser mer. Jag reagerar också på att Bauer mer och mer i Wahlgrens värld ofta kritiserar sin fru direkt till kamerateamet.
Citera
2026-03-10, 11:51
Medlem
Ja han är otäck som bara den. Min mammas kompis har jobbat med honom på den tiden han bodde i en friggebod. Konstant ett stort JAG JAG JAG och nu har han väl hittat sin chans att äntligen bli någon.
Urk

Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Kloka ord, håller helt med och vist var det en obehaglig sida av Bauer man fick se i tv. Jag får också en känsla av att hennes äldre vänner anar och ser mer. Jag reagerar också på att Bauer mer och mer i Wahlgrens värld ofta kritiserar sin fru direkt till kamerateamet.
Citera
2026-03-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Ja han är otäck som bara den. Min mammas kompis har jobbat med honom på den tiden han bodde i en friggebod. Konstant ett stort JAG JAG JAG och nu har han väl hittat sin chans att äntligen bli någon.
Urk

Se där!
Citera
2026-03-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12

Ja, du har rätt - det gör han. Även om PW ser det och godkänner det så är det en ocharmig egenskap.
Citera
2026-03-10, 16:56
Medlem
Ville verkligen va poppis bland tjejerna på jobbet men sökte helst efter nån kändis
De lyckades han ju med till slut 🕺🏼

Citat:
Se där!
Citera
2026-03-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Ville verkligen va poppis bland tjejerna på jobbet men sökte helst efter nån kändis
De lyckades han ju med till slut 🕺🏼

Det skiner igenom å det grövsta! Jackpot på den drömmen... Han har ju kastat sina lovar kring C Gynning också med en insmickrande kommentar på Insta. 😬
Citera
2026-03-10, 19:58
Medlem
Citat:
Det skiner igenom å det grövsta! Jackpot på den drömmen... Han har ju kastat sina lovar kring C Gynning också med en insmickrande kommentar på Insta. 😬
Han är så jävla äcklig och obehaglig. Viskande och farbrorfulstönande svettig gubbe.
Ser att P har varit med sonen Theo och klättrat vägg. Hejja P. Klarar sig 1000 gånger bättre utan idioten hon är gift med. 15 meter upp i luften är inte fy skam.👍 Det hade nog inte gubbslemmet klarat av.
Citera
2026-03-10, 21:24
Medlem
Fanny Lagerwall kanske känner en viss ånger just nu gällande sin framgång som ”matchmaker”?
Hon skröt lite över hur duktig hon är på just detta i veckans avsnitt av sin pod.
Citera
2026-03-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Han är så jävla äcklig och obehaglig. Viskande och farbrorfulstönande svettig gubbe.
Ser att P har varit med sonen Theo och klättrat vägg. Hejja P. Klarar sig 1000 gånger bättre utan idioten hon är gift med. 15 meter upp i luften är inte fy skam.👍 Det hade nog inte gubbslemmet klarat av.
Varför skulle han inte klarat av det? Han är ju spinningledare och har nyss åkt Vasaloppet. 🤔
Citera
2026-03-10, 22:31
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Varför skulle han inte klarat av det? Han är ju spinningledare och har nyss åkt Vasaloppet. 🤔
Det här en kul upplevelse som Pernilla, Christian och Theo kunde åka iväg och göra tillsammans.
Nä istället åker Pernilla och sonen själva och klättrar.

När Christian säger att han blir utesluten kan hon väl lyssna och ta till sig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in