2026-02-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag förstår det men det kommer snart fram fakta vilket är intressantare är alla vilda spekulationer.

varför har du problem att vi spekulerar? Jag personligen kände honom innan mordet så det är väl inte så kontigt att vi gör det? Läs vad vi har skrivit några sidor tillbaka
Citera
2026-02-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja nånting bör det ju bero på att han inte kunnat försörja sig själv, samtidigt finns uppgifter i tråden att han inte hade svårt att få jobb, så kanske hade svårt att passa tider eller inte riktigt trivdes på arbetena eller något annat som inte fungerade? Men varför tror du att han kan ha if och autism, har han fått dom diagnoserna att han är utredd för detta eller är det något mer i hans sätt och beteende som fått dig att tänka i dom banorna? Med tanke på att hans mamma var läkare så blir det ju samtidigt konstigt att hon inte skulle förstått det du anar och fått honom utredd redan när han var barn i så fall? Eller förnekade hon och inte ville se det uppenbara menar du? Jag menar, är du helt hundra på att hon misshandlade honom psykiskt just för att han inte kunde stå på sina egna ben och försörja sig själv, eller är det hans uppfattning för att hon försökte ställa krav på honom att just växa och ta ansvar, vilket han kanske inte klarade om han nu har dessa diagnoser? Usch så hemskt och tragiskt om han har funktionshinder och hon inte ville acceptera och förstå honom tänker jag, riktigt sorgligt i så fall?

Nån diagnos är jag väldigt säker på att han har för att han var väldigt udda som person. Han hänger dessutom med personer som är i tonåren och han har sagt att han känner sig yngre i huvudet. Ja jag är 100 på att hon misshandlade honom psykiskt från det han berrättade och han skickade skärmdumpar med meddelanden från hans mor till mig. I smsen kunde hon skriva att han var värdelös och att han aldrig skulle klara sig i livet utan henne osv. Hon vägrade ju också att betala för hans lägenhets renovering så hela lägenheten såg katastrof ut för han hade inte pengarna att renovera klart, han var väldigt upprörd över det
Citera
2026-02-19, 17:55
Medlem
Citat:
Jag svarade Pp som du säkert vet, det var bara en hypotes som inte ens är trolig utifrån att de mot all förmodan skulle bli frikända, får man inte det utan att du ska ifrågasätta det?

Sorry förstog inte att det var en hypotes
Citera
2026-02-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnoppMmmGott
Nån diagnos är jag väldigt säker på att han har för att han var väldigt udda som person. Han hänger dessutom med personer som är i tonåren och han har sagt att han känner sig yngre i huvudet. Ja jag är 100 på att hon misshandlade honom psykiskt från det han berrättade och han skickade skärmdumpar med meddelanden från hans mor till mig. I smsen kunde hon skriva att han var värdelös och att han aldrig skulle klara sig i livet utan henne osv. Hon vägrade ju också att betala för hans lägenhets renovering så hela lägenheten såg katastrof ut för han hade inte pengarna att renovera klart, han var väldigt upprörd över det

Så fruktansvärt man blir illa berörd faktiskt, hur kunde hon missa att han har en diagnos när hon är läkare? Det känns helt sanslöst ofattbart om det visar sig att han har en diagnos och särskilt autism för då blir det ofta svårt att sköta tex heltidsjobb och ha olika arbetstider? Tror du att han förstod eller anade själv att han kan ha någon diagnos, sa han någon gång nånting om att han anar eller känner sig annorlunda eller missförstådd eller liknande? Han kunde ju fått massor av stöd från samhälllet i så fall? Vilken sorglig historia om du har rätt, att det behövde sluta såhär liksom?
Citera
2026-02-20, 10:56
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Det har kommit uppgifter i tråden att det finns en kärra i huset som tillhör föreningen, och att de troligtvis dragit BO på den ner till träsket eftersom det luktat något enormt i trappuppgången, och stämmer uppgifterna om kärran så är det väl fullkomligt möjligt att det gick till just så och att det är anledningen till att det dessutom luktat så illa?

Informationen om att det hade luktat hemskt i trapphuset låter lite märkligt för mig om lukten skulle vara relaterad till mordet, för då hade de haft kroppen förvarad i lägenheten, i ett källarrum med direkt anslutning till trappan/hiss eller på lägenhetens balkong tillräckligt länge för att nedbrytningen skulle vara igång ordentligt – innan de transporterade den till träsket. "Färska" döda kroppar luktar inte. Den enda andra möjligheten är att kroppen luktade starkt av avföring under transporten, eftersom muskeln i ändtarmen slutar fungera när döden inträffar.

(Google Trenslate fra dansk til svensk)
Citera
2026-02-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Informationen om att det hade luktat hemskt i trapphuset låter lite märkligt för mig om lukten skulle vara relaterad till mordet, för då hade de haft kroppen förvarad i lägenheten, i ett källarrum med direkt anslutning till trappan/hiss eller på lägenhetens balkong tillräckligt länge för att nedbrytningen skulle vara igång ordentligt – innan de transporterade den till träsket. "Färska" döda kroppar luktar inte. Den enda andra möjligheten är att kroppen luktade starkt av avföring under transporten, eftersom muskeln i ändtarmen slutar fungera när döden inträffar.

(Google Trenslate fra dansk til svensk)

Det finns en person i tråden som sagt det luktade hemskt i trappuppgången vid något tillfälle. Det var väl ganska varmt den perioden så är väl inte omöjligt om kroppen legat i lägenheten i några dagar? Men uppgiften kommer inte från mig, men du kanske kan läsa tråden igen, så hittar du det nog?
Citera
2026-03-08, 17:44
Medlem
Någon som vet hur lång tid innan rättegången som fup släpps?
Citera
2026-03-08, 20:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unawatuna12
Någon som vet hur lång tid innan rättegången som fup släpps?
När åtal väcks. Så när åtal väcks, kommer en press release så du ser det i media, och förundersökningen släpps.
Citera
2026-03-09, 15:39
Medlem
Dagboksblad 8571-25, 2026-03-09

Inget åtal ännu, men datum för huvudförhandling bokade. 16-17, 19,23, 25-27 och 30 mars.

https://delafil.se/49f29225d18e664d/Attunda_TR_B_8571-25_Dagboksblad_2026-03-09.pdf
Citera
Igår, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Dagboksblad 8571-25, 2026-03-09

Inget åtal ännu, men datum för huvudförhandling bokade. 16-17, 19,23, 25-27 och 30 mars.

https://delafil.se/49f29225d18e664d/Attunda_TR_B_8571-25_Dagboksblad_2026-03-09.pdf
Men det här tolkar jag som att det kommer ett åtal vilken dag som helst nu
Citera
Igår, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Men det här tolkar jag som att det kommer ett åtal vilken dag som helst nu

https://via.tt.se/pressmeddelande/4279551/atal-vackt-for-mord-och-grovt-gravfridsbrott-i-danderyd?publisherId=3235540&lang=sv

Åtal väckt. Förfärliga detaljer…
Citera
Igår, 10:29
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
https://via.tt.se/pressmeddelande/4279551/atal-vackt-for-mord-och-grovt-gravfridsbrott-i-danderyd?publisherId=3235540&lang=sv

Åtal väckt. Förfärliga detaljer…

Citat:
I kvinnans mobiltelefon hittades en bild som föreställde ett bylte som låg i en sjö.

Man upphör aldrig att förvånas över människans dumhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in