2026-03-10, 11:57
Medlem
Tetrodotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Stämningsansökan B 8571-25

https://delafil.se/dbcfe39ee8fe7541/Attunda_TR_B_8571-25_Aktbil_179,_STÄMNINGSANSÖKAN.pdf

Två blivande livstidsdömda…
Stämpling till mord på annan person /familjemedlem dessutom.
Jösses.
Citera
2026-03-10, 12:35
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Planerna på att döda ytterligare en familjemedlem måste handla om hans halvsyster, eftersom jag antar att brotten handlar om arv?

(Google Translate fra dansk til svensk)
Det framkommer i stämningsansökan att det handlar om en man med samma efternamn som GM, så troligen hans pappa.
Senast redigerad av Flor-Ida 2026-03-10 kl. 12:48.
Citera
2026-03-10, 14:52
Medlem
Hur är Attunda TR på att lämna ut FUP:ar? Någon som beställt?
Citera
2026-03-10, 15:18
Medlem
Alltså. Han tog en taxi till återvinningen med sin mammas huvud i en påse. Det här är fan det sjukaste på länge.
Citera
2026-03-10, 15:44
Medlem
Bedragerskas avatar
Gift par åtalas för mord och gravfridsbrott i Danderyd
Citat:
Ett gift par åtalas för mord på mannens mamma i Danderyd, norr om Stockholm, i juni förra året. De åtalas också för grovt gravfridsbrott.
Citat:
Det är inte exakt klarlagt hur kvinnan dog, men kroppen hade utsatts för mycket omfattande våld, enligt åklagaren.
– Kroppen har även utsatts för våld efter att kvinnan avlidit.
Enligt åklagaren har utredningen visat att kvinnan mördades i parets bostad, och sedan flyttade de på kroppen.
Paret åtalas också för att ha planerat att mörda en annan av mannens anhöriga.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/gift-par-atalas-for-mord-och-gravfridsbrott-i-danderyd
Citera
2026-03-10, 15:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Så fruktansvärt man blir illa berörd faktiskt, hur kunde hon missa att han har en diagnos när hon är läkare? Det känns helt sanslöst ofattbart om det visar sig att han har en diagnos och särskilt autism för då blir det ofta svårt att sköta tex heltidsjobb och ha olika arbetstider? Tror du att han förstod eller anade själv att han kan ha någon diagnos, sa han någon gång nånting om att han anar eller känner sig annorlunda eller missförstådd eller liknande? Han kunde ju fått massor av stöd från samhälllet i så fall? Vilken sorglig historia om du har rätt, att det behövde sluta såhär liksom?
Varför tro på det där svamlet? Jag tror inte en sekund på vad denna snoppmänniska skriver om en person som inte längre kan försvara sig.
Citera
2026-03-10, 15:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Ska inte trådstarten få ett nytt namn nu när det handlar om ett mord begånget av en son på sin egen mor?
Citera
2026-03-10, 16:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Stämningsansökan B 8571-25

https://delafil.se/dbcfe39ee8fe7541/Attunda_TR_B_8571-25_Aktbil_179,_STÄMNINGSANSÖKAN.pdf

Två blivande livstidsdömda…
Livstid är ju ett skämt. Ute alldeles för tidigt.
Citera
2026-03-10, 16:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Paret mördar mor/svärmor, misshandlar kroppen även efteråt, tar av huvudet och eldar alltihopa för att till slut dumpa kvarlevorna i en sjö. Och sedan fotograferar man det hela med mobilen. Har jag förstått det rätt?
Tippar att de använt mammans kort i några dagar innan de anmälde också.
Citera
2026-03-10, 16:13
Medlem
’Lejonet’ har postat på fb, två olika användarnamn. Om droger (naturligtvis) och hur trist nattlivet i Stockholm är.
Mamman har alltså underhållit paret med bostad och ca 23.000/ månad under hela 2024 och fram till när hon mördades juni 2025. 👀
Citera
2026-03-10, 16:44
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det framkommer i stämningsansökan att det handlar om en man med samma efternamn som GM, så troligen hans pappa.

Ja, jag förstår det nu efter att ha läst det senaste dokumentet (som inte fanns tillgängligt när jag skrev inlägget).

Det som förvånade mig mycket är att det tydligen är den mycket unga kvinnan som har haft ett stort inflytande på den anklagade sonen. Det verkar nästan som om hon ligger bakom mycket av det som hänt, förutom att vara våldsam, hotfull, instabil, självskadebeteende; och att hon har fått G*staf att ändra sin relation till sin familj.

Det jag inte förstår är att de planerade att döda hans pappa. Vem som helst skulle kunna lista ut vem gärningsmannen var om både hans mamma och pappa plötsligt dog.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera
2026-03-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför tro på det där svamlet? Jag tror inte en sekund på vad denna snoppmänniska skriver om en person som inte längre kan försvara sig.
Personen i fråga har ju framfört vad denne fått till sig, jag har verkligen ifrågasatt om uppgifterna stämmer eller om hen kan ha blivit lurad eller missförstått, eftersom det samtidigt presenterats motsatser om GM, det betyder knappast att det är sanningen eller att jag tar det som sanningen, men det är vad postaren upplevt och/eller fått tiii sig eller hur, och jag räknar med att postaren är medveten om att uppgifterna därför kanske inte stämmer alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in