2026-03-10, 15:30
Medlem
Schournalistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Intressant. Någon som har koll på vem det är?
(FB) F d kyrkopolitiker (S) i Nyköping åtalas för sexbrott mot barn
Citera
2026-03-10, 16:47
Medlem
Ska #749 verkligen få förbli namnlös? (förutom hos polisen då)
Någon måste ju veta vem han är...

Citat:
Ursprungligen postat av messiisnumberone
Förhoppningsvis kan #749 identifieras snart.
Så vad vet vi?

22-24 år gammal
Bor hos sin mamma
Bor i Barkarby (Järfälla)
Inget jobb/dålig ekonomi
Inget körkort/bil

Något mer?
Citera
2026-03-10, 16:57
Medlem
Mr.Parakits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiisnumberone
Ska #749 verkligen få förbli namnlös? (förutom hos polisen då)
Någon måste ju veta vem han är...

Namn kommer väl fram tillslut, om han åtalas, eller häktningsframställan kommer ut. Hoppas iaf. Finns en ocensurerad bild i gräv, antar den är det med AI, men det har inte hjälpt. #749
Citera
2026-03-10, 16:57
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Den här konfrontationen kan ju bli spännande. Gäddan Peter Soilander är ju en kverulantisk typ som ska rättfärdiga och argumentera. Kan tänka mig att han och Sara tjaffsar duktigt innan polisen griper honom.

Otroligt kort tid han varit ute från fängelset där han satt för knullande av småbarn. Nu har han fotboja under villkorliga frigivningen och skickar då barnporr till dumpens fiskare. Han har varit ute i typ 15 veckor. Duktig idiot.

Ser fram emot när de släpper den här konfrontationen!
Trodde helt ärligt att 721 som drog iväg med fotboja var den enda. Är det kvällens gädda?
Citera
2026-03-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Intressant. Någon som har koll på vem det är?
https://www.instagram.com/reel/DVqw8KXDXQ0/
Citera
2026-03-10, 17:30
Medlem
MisterCluelesss avatar
Om Nyköpingspedofilen är densamme som kvällens gädda finns här en informativ artikel om honom. Jag väljer att bortse från att den skrivits av Nick Alinia för det här är främst en gäddtråd och inte någon politisk diskussion. Artikeln skrevs samma dag som monstret frigavs i november förra året. Det måste betraktas som helt uteslutet att en sådan här individ går att bota.

Nyköpingspedofilen Peter Soilander friges idag

https://share.google/un8aS3jt0zztfACNj
Citera
2026-03-10, 17:48
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schournalisten
Kvällens gädda?
Jag vet inte säkert, men det spekuleras ju lite här i tråden om det eventuellt kan vara så. Om en knapp timme vet vi.
Citera
2026-03-10, 17:50
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godishalsband
Jag kan lugna er alla med att polisen varit där och tagit alla vapen!!!
De har för övrigt varit där minst 4 ggr senaste 10 dagarna enligt grannarna. Svårt att missa när de är i byn, det händer inte jätteofta...
Det är såååå känt nu i hela byn och Mullsjö, nu får vi typ "hoppas" (vill absolut inte att de ska ha hänt något, men ni fattar att jag lever i verkligheten...) de hittar något så han åker in så vi slipper fanskapet i byn och ute bland folk!
Vad exakt har #746 gjort som medger att polisen kommer och tar vapen han har licens för? Räcker det numera med brott mot moralen för att polisens hejdukar ska dyka upp och beslagta privat egendom? För han är mig veterligen inte dömd för något?

Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Gäddor borde inte ha körkort.
Blir det nästa stridslinje? Kampen för återkallande av körkort och beslag av motorfordon som gäddan äger enbart på grund av moralförbrytelser?

Bör gäddor få äga bostad?
Senast redigerad av Galejan 2026-03-10 kl. 17:54.
Citera
2026-03-10, 18:13
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vad exakt har #746 gjort som medger att polisen kommer och tar vapen han har licens för? Räcker det numera med brott mot moralen för att polisens hejdukar ska dyka upp och beslagta privat egendom? För han är mig veterligen inte dömd för något?

Blir det nästa stridslinje? Kampen för återkallande av körkort och beslag av motorfordon som gäddan äger enbart på grund av moralförbrytelser?

Om inte annat; som nämns i tråden är han utesluten från sin pistolskytteklubb, och krav för att få ha licens för pistol är aktivt deltagande i en sådan. Att han legat på psyk kan säkert också föranleda att hans vapen tas i beslag.
Citera
2026-03-10, 18:16
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Om inte annat; som nämns i tråden är han utesluten från sin pistolskytteklubb, och krav för att få ha licens för pistol är aktivt deltagande i en sådan. Att han legat på psyk kan säkert också föranleda att hans vapen tas i beslag.
Vet vi att #746 legat på psyk? För isåfall kan det självklart spela in. Dock lustigt att polisen agerar så kvickt. Annars brukar man släpa benen efter sig. Men det blev väl plötsligt bråttom med ett högviltärende i en väldigt liten kommun. Dessutom lätt att genomföra till låg kostnad.
Citera
2026-03-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan

En person som uppvisar psykisk ohälsa, kanske besök inom psykvården etc. får sina vapenlicenser återkallade och polisen kommer och hämtar vapnen. Detta är för att skydda personen att kunna begå suicid med dem. Läkare har anmälningsplikt.
Likaså om läkaren anser personen vara olämplig att framföra fordon, då ryker körkortet.

När det gäller bostad, ja där är jag helt för att pedofiler inte ska få bosätta sig nära barn eller där barn vistas.
Citera
2026-03-10, 18:21
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
En person som uppvisar psykisk ohälsa, kanske besök inom psykvården etc. får sina vapenlicenser återkallade och polisen kommer och hämtar vapnen. Detta är för att skydda personen att kunna begå suicid med dem. Läkare har anmälningsplikt.
Likaså om läkaren anser personen vara olämplig att framföra fordon, då ryker körkortet.

När det gäller bostad, ja där är jag helt för att pedofiler inte ska få bosätta sig nära barn eller där barn vistas.
Lägg därtill att personer med psykisk ohälsa även kan vara farliga för andra. #746 är definitivt olämplig för att inneha skjutvapen. I det alldeles färska fallet med Soilander så har han valt att bosätta sej nära en skola. Ingen enda sund människa kan ju tycka att det är en riktig toppenidé, så gäddors rätt att bosätta sej varsomhelst ska absolut begränsas.
Senast redigerad av MisterClueless 2026-03-10 kl. 18:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in