2026-03-10, 15:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-jag-ar-hundra-procent-saker-myndigheterna-motverkar-oss/

Har J Å Rätt?
Jimmie vet att han inte har rätt men väljer att ta på sig offerkoftan.
Hade han följt remissinstanserna vad det gäller tonårsutvisningarna hade han inte varit i det läge han är i nu när han inte helt oväntat tvingas backa.

Svenska folket har genom åren efter andra världskriget byggt upp fungerande myndigheter som agerar för att allt ska flyta på och att folk ska slippa rättsosäkerhet. Jimmie står inte upp för rättssäkerheten. Det har vi märkt i och med tonårsutvisningarna.
Citera
2026-03-10, 15:22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Han har ju inte fel iaf.
Citera
2026-03-10, 15:27
Medlem
Han vill ju själv pausa tonårsutvisningarna för att de slog fel, trots att remissinstanser som Migrationsverket har pekat på att lagändringarna skulle leda till exakt vad de ledde till. Så i efterhand ger han ju Migrationsverket rätt.
Citera
2026-03-10, 15:28
Medlem
glockenreins avatar
Beror på vilken myndighet. På många myndigheter jobbar blattar eller svenskar som är jävligt vänsterblivna så är möjligt att det är så. Hade praktik på en myndighet när jag pluggade och det ansågs fint där att spy galla över SD för att visa sin fina moral.
Citera
2026-03-10, 16:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Beror på vilken myndighet. På många myndigheter jobbar blattar eller svenskar som är jävligt vänsterblivna så är möjligt att det är så. Hade praktik på en myndighet när jag pluggade och det ansågs fint där att spy galla över SD för att visa sin fina moral.
Har kompisar som jobbar på ett par myndigheter. Där är ryggdunkandet premierat och den ene är "godare" än den andre. Klart som fan de motarbetar SD. Vidareutbildade socionomer, humanister och några invoterade utlänningar som inte vet vilken ände på spaden man skall använda.
Citera
2026-03-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-jag-ar-hundra-procent-saker-myndigheterna-motverkar-oss/

Har J Å Rätt?

- "Jag är 100% säker."
- "Hur vet du det?"
- "Jag vet inte".

Motsäger sig själv i andra meningen. Men vad mer kan man förvänta sig av någon som hoppade av de samhällsvetenskapliga studierna?

Sverige är en demokrati och en rättsstat. Remissinstansernas uppgift är att låta experter, berörda organisationer och myndigheter yttra sig för att säkerställa att förslagen vilar på en demokratisk och rättslig grund.

Detta är ett problem för Jimmie Åkesson eftersom han varken är demokrat eller respekterar rättsstatsprincipen. Det är orsaken till att han donerar pengar till kriminella och undergräver rättssystemets integritet.

Jimmie Åkesson tror att hans bonnrasistiska känsloimpulser är överordnade de grundläggande principer som samhället vilar på.

Sverigedemokraterna är ett hot mot demokratin.
Citera
2026-03-10, 16:17
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har kompisar som jobbar på ett par myndigheter. Där är ryggdunkandet premierat och den ene är "godare" än den andre. Klart som fan de motarbetar SD. Vidareutbildade socionomer, humanister och några invoterade utlänningar som inte vet vilken ände på spaden man skall använda.

Samma med jurister vill jag meddela. De drabbas inte själva av konsekvenserna av den politik de förespråkar och prioriterar därför sin självbild framför sunt förnuft.
Citera
2026-03-10, 16:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Samma med jurister vill jag meddela. De drabbas inte själva av konsekvenserna av den politik de förespråkar och prioriterar därför sin självbild framför sunt förnuft.
Jurister. Både advokater och åklagare tjänar stora pengar på importen. Klart de inte är emot sin kassako.
Citera
2026-03-10, 16:22
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Statliga myndigheter och kommunala förvaltningar är självständiga just för att kunna bidra till den tröghet som behövs för ett stabilt samhälle. Myndigheter och förvaltningar följer lag och prejudikat från domstolar. Det ska inte gå att som politiker ta irrationella och impulsiva beslut.

Fast det är ju mest gamla socialdemokrater som är myndighetschefer.
Citera
2026-03-10, 16:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Han vill ju själv pausa tonårsutvisningarna för att de slog fel, trots att remissinstanser som Migrationsverket har pekat på att lagändringarna skulle leda till exakt vad de ledde till. Så i efterhand ger han ju Migrationsverket rätt.

Men offerkoftan ska väl på oavsett om Jimmie håller med om det myndigheterna reda påpekat, men Jimmie ändå tycker är fel, även om han nu vänt kappan och tycker som myndigheten?

Mer motarbetad än så är det väl svårt att bli?
Citera
2026-03-10, 16:39
Medlem
Västkustskts avatar
Den där jävla idioten är då jävla vek att det är pissenkelt för myndigheterna att köra över honom.

Han hade chansen att styra upp sverige men direkt efter valet vek han sig och SD blev ytterligare ett parti på vänsterkanten.
Citera
2026-03-10, 16:48
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Jag tror det stämmer som han säger. Det finns många aktivister. Inte minst faktumet att när reglerna skulle skärpas för permanenta uppehållstillstånd (en måndag) var det fullsatt på Migrationsverket med handläggare som arbetade (gratis) hela helgen för att pressa igenom så många beslut som möjligt innan de hårdare kraven började gälla. Sådant talar ett tydligt språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in