2026-03-10, 13:56
Medlem
https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-jag-ar-hundra-procent-saker-myndigheterna-motverkar-oss/

Citat:
Åtstramningen av migrationspolitiken ska drivas vidare – trots skarpa invändningar från tunga juridiska instanser. Det anser Jimmie Åkesson, som går till hårt angrepp mot svenska myndigheter.

– Det är samma instanser som sett till att vi har de problem vi har i dag, säger han i DN:s partiledarintervju.
Har J Å Rätt?
Citera
2026-03-10, 13:56
Moderator
Meijis avatar
Lite citat

Citat:
Åkesson medger att remissinstanser kan komma med ”konstruktiv kritik”, men att mycket handlar om att de helt enkelt inte är ”med på tåget”.

– Och då gör man vad man kan. Vi får kritik för allt vi gör.

Han säger att vissa invändningar rör sig i ”blurriga tassemarker” juridiskt.

– Då är det inte juridik på riktigt. Då är det mer politik och grundläggande värderingar som spelar in.

Din uppfattning är alltså att myndigheter motarbetar er reformagenda?

– Jag är hundra procent övertygad om att det finns personer i Myndighetssverige som inte tycker om paradigmskiftet inom migrationspolitiken och gör vad de kan för att motverka det. Det är en stor del av problemet.

https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-jag-ar-hundra-procent-saker-myndigheterna-motverkar-oss/

/Moderator
Citera
2026-03-10, 14:05
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Har J Å Rätt?

Det är ju ingen hemlighet att Migrationsverket är fyllt av muslimer som gärna hjälper sina landsmän, helst mot betalning får man säkert ta för givet när man känner till hur de här individerna fungerar.

När de väl är inne så är ju gratis försörjning garanterad av dumsvenne för all framtid inklusive släkten medans de tar över landet för islams räkning, sin religiösa plikt. Rena högvinsten på en dubbeltrisslott.

Precis som JÅ säger så är det många hjul i rullning som satt oss i den här situationen, det är så man försäkrar sig att man lyckas med något. Vem det är som tyckt att Sverige var lite för tryggt och vitt och inte skulle slicka Palestina i röven så mycket får ni ta ställning till själva.
Citera
2026-03-10, 14:08
Medlem
49 % rätt och 51 % fel .
Det händer nog i hans fantasi , och det kan vara lika verkligt det.
Citera
2026-03-10, 14:12
Medlem
Det vet väl alla att det är så?! Kommer ni inte ihåg tjänstemannauppropet på UD?
Citera
2026-03-10, 14:12
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Har J Å Rätt?
Oj, är man HUNDRA procent säker har man förmodligen åtskilliga vattentäta bevis.
Eller?
Käre Jimmy, ge oss nu några konkreta exempel som bevisar din hypotes!
är det remiss-svaren du avser eller hanteringen av enskilda ärenden?
Inga svepande förklaringar som de flesta idioter i denna tråd nu kommer att leverera.
Bättre kan du!
------------
Men visst håller jag med dig Jimmy om att invandringen är för hög.
Att utvandringen för låg.
Utvisningarna för få osv
Jag röstade ju på dig.
Citera
2026-03-10, 14:14
Medlem
Jimmy har rätt i att det är samma personer som leder myndigheterna som bromsar åtstramningen av massinvandringen som tidigare sett till att massinvandringen som fenomen ökade så mycket som möjligt.

Men sedan är det frågan om det går så långt som till ordervägran? Här pratar väl Jimmy om att dessa myndighetspersoner är oerhört negativa i vartenda utredningsutlåtande som regeringen framför inför en regelförändring.

Som regeringen inte måste följa, men det underlättar ju såklart om myndigheterna som är inblandade var lite mer seriösa och inte lägger allt sitt krut på att försvara massinvandringen och även de kriminella. Det nuvarande regeringen försöker göra är att lyfta fram att massinvandringen är inte nödvändig i framtiden och att man i brottsfall ska utgå från offrens behov och inte från förövarens behov.
Citera
2026-03-10, 14:15
Medlem
Citat:

Har J Å Rätt?

Statliga myndigheter och kommunala förvaltningar är självständiga just för att kunna bidra till den tröghet som behövs för ett stabilt samhälle. Myndigheter och förvaltningar följer lag och prejudikat från domstolar. Det ska inte gå att som politiker ta irrationella och impulsiva beslut.
Citera
2026-03-10, 14:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Det är ju ingen hemlighet att Migrationsverket är fyllt av muslimer som gärna hjälper sina landsmän, helst mot betalning får man säkert ta för givet när man känner till hur de här individerna fungerar.

När de väl är inne så är ju gratis försörjning garanterad av dumsvenne för all framtid inklusive släkten medans de tar över landet för islams räkning, sin religiösa plikt. Rena högvinsten på en dubbeltrisslott.

Precis som JÅ säger så är det många hjul i rullning som satt oss i den här situationen, det är så man försäkrar sig att man lyckas med något. Vem det är som tyckt att Sverige var lite för tryggt och vitt och inte skulle slicka Palestina i röven så mycket får ni ta ställning till själva.

+1.

Helt säkert som korvspad! Men vad liksom att vänta? Man sätter in en massa invandrare på detta verk att sitta och besluta om andra invandrare ska få stanna eller ej... Sedan kommer de ju bergis vara mer på att japp en muslim ska jag bestämma. Ja eller nej till han? Han är ju muslim så ja så klart!
Citera
2026-03-10, 14:20
Medlem
När ska ni inse att Socialdemokraterna styr myndigheterna genom sina tjänstemän? De obstruerar beslut från fel regering. Det märktes så väl under Alliansen som inte fick verkställt sina beslut hos myndigheterna.
Citera
2026-03-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Det vet väl alla att det är så?! Kommer ni inte ihåg tjänstemannauppropet på UD?

261-listan. Påtalat för de jag känner i staben runt Tidö att det var svagt/fegt att inte börja mandatperioden med att sparka samtliga på listan för att markera mot aktivister runt om i myndigheterna.
Citera
2026-03-10, 14:51
Medlem
Jag trodde de flesta visste att invandringen är ett problem som aldrig hade kunnat uppstå utan aktiv hjälp från någonstans. Se bara hur annorlunda det fungerar i de övriga nordiska länderna. Att flytta till Sverige i början av 1900-talet hade varit nästan omöjligt så någon måste ha sett till att det är möjligt med denna massinvandring. Dessa krafter finns i vårat samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in