2026-03-09, 23:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Haha folk är helt hjärntvättade. Självklart blir de som blir av med sina ungar arga och tänker minsann inte stå för att de är kassa föräldrar. Nej. Då ska det klagas och spridas rykten om de som tog deras barn istället.
Starkt första inlägg av dig i tråden. Nu baseras ju det hela främst på vad som står i lagen, vad som faktiskt har hänt och vad IVO och andra myndigheter har påtalat för problem.
Citera
2026-03-09, 23:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
SP var med i liven och hen som ringde ringde också upp SPs socialtjänst .
Att du inte vet vem PM är är inte mitt problem, hon har dömts ett antal gånger till fängelse för egenmäktighet med barn , tycker att Polen är världens bästa land och Sverige var bättre på 1500-talet när det var katolskt

Det ligger nog en hel del i den kritiken Socialtjänsten förstör dessvärre vårt land som de jobbar. Betydligt mer än de hjälper utsatta barn. Totalt felprogrammerad myndighet, som skulle behöva en total make over och omorganisation med fokus på utrensning av socionomer till förmån för riktig kompetens.
Citera
2026-03-09, 23:54
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Starkt första inlägg av dig i tråden. Nu baseras ju det hela främst på vad som står i lagen, vad som faktiskt har hänt och vad IVO och andra myndigheter har påtalat för problem.
Jobbigt med sanningen?
Citera
2026-03-09, 23:56
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jobbigt med sanningen?
För socialtjänsten är det förstås jobbigt med sanningen men jag misstänker att du inte tänker så.
Citera
2026-03-09, 23:58
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
För socialtjänsten är det förstås jobbigt med sanningen men jag misstänker att du inte tänker så.
De utgår ju bara utifrån vad de fått för information och väger det mot lagen. Men jag förstår att man blir upprörd och tar ut sin ilska på myndigheterna istället för att förbättra sig själv. En del fungerar ju så.
Citera
2026-03-09, 23:59
Medlem
Citat:
Nejdå, det är väldigt tydligt. Poängen är att det INTE är någon konspirationsteori att socialtjänsten begår brott och kriminella aktörer tjänar stora pengar på LVU-verksamheten. Det är fakta som du och några till i tråden försöker dölja.
En ytterst liten andel av barn och unga är placerade på hbv där möjlighet det finns möjlighet för kriminella att starta boende finns på samma sätt som kriminella kan starta bolag inom andra delar inom skola , omsorg och sjukvård osv där det är tillåtet med privata aktörer
Citera
2026-03-10, 00:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De utgår ju bara utifrån vad de fått för information och väger det mot lagen. Men jag förstår att man blir upprörd och tar ut sin ilska på myndigheterna istället för att förbättra sig själv. En del fungerar ju så.
Fast nu talar du mot fakta och dina grundlösa åsikter är faktiskt totalt ointressanta.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
En ytterst liten andel av barn och unga är placerade på hbv där möjlighet det finns möjlighet för kriminella att starta boende finns på samma sätt som kriminella kan starta bolag inom andra delar inom skola , omsorg och sjukvård osv där det är tillåtet med privata aktörer
Nej, den bristande kontrollen genomsyrar hela verksamheten.
Citera
2026-03-10, 00:04
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Fast nu talar du mot fakta och dina grundlösa åsikter är faktiskt totalt ointressanta.

Nej, den bristande kontrollen genomsyrar hela verksamheten.
Sluta gråt
Citera
2026-03-10, 00:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Sluta gråt
Jag gråter inte. Det är du som kliver in här och gör dig till åtlöje genom att så tydligt visa att du inte har en aning om vad saken handlar om. Men föralldel, fortsätt gärna att göra dig till mer åtlöje med infantilt nonsens.
Citera
2026-03-10, 00:18
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Det är ju bara desinformatörer och konspiratörer som tror att en myndighet skulle se en granskning som ett problem. De flesta ser alla tillfällen till förbättring som något positivt. Inom ramen av vad som är rimligt såklart. Fias önskemål om att alla socialtjänster ska stänga och alla socionomer dömas är orimlig.

Citat:
Jag gråter inte. Det är du som kliver in här och gör dig till åtlöje genom att så tydligt visa att du inte har en aning om vad saken handlar om. Men föralldel, fortsätt gärna att göra dig till mer åtlöje med infantilt nonsens.

Det denne säger stämmer dock. Det handlar i grund och botten om föräldrar som är stötta av händelsen och hellre tjaffsar om det än får hem sina barn.
Citera
2026-03-10, 00:25
Medlem
Citat:
Haha folk är helt hjärntvättade. Självklart blir de som blir av med sina ungar arga och tänker minsann inte stå för att de är kassa föräldrar. Nej. Då ska det klagas och spridas rykten om de som tog deras barn istället.

Man kan inte bara ta barn ? Tror du mängder med folk bara skulle hitta på detta?

Vi pratar om reko föräldrar som inte har gjort något fel, missbruk och försummelse osv !
Citera
2026-03-10, 00:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det handlar i grund och botten om föräldrar som är stötta av händelsen och hellre tjaffsar om det än får hem sina barn.
Om det finns en lagstadgad genomförandeplan, vårdplan och SIP finns inte så mycket att ”tjafsa” om. Problemet är ju att socialtjänsten systematiskt underlåter att upprätta dessa handlingar enligt lagkraven. Jag förstår att du inte förstår det men det är så det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in