Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
vad har jag med saken att göra? Det är inte jag som bestämmer var svenska barn ska bo och om de ska skiljas från sina föräldrar. Det är helt och hållet soc som bestämmer det indirekt.
Du sitter ju och värderar utbildningar och uttalar dig om deras kompetens?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Varför skulle socionomer ha en tillräcklig kompentens menar du? Är det något särskilt inom socionomprogrammet som ger dem den kunskap som krävs och sådana fall vad? Vilken 15 poängskurs är det som ger dessa magiska kunskaper som krävs?
Nej jag frågar vad som gör dig till en större expert i området än en socionom, eftersom du har väldigt starka åsikter om hur saker ska gå till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Om du inte har något konkret att komma med bör du starta en skvaller-tråd om Sofia och FU och sluta störa den här tråden. (Och det är givetvis inte personangrepp att konstatera fakta om det beteende som du visar i tråden.)
Det är givetvis extremt provocerande för drabbade människor när socialtjänsten missbrukar sin makt och skadar och förstör livet för andra människor.
Återigen ber jag dig att sluta tala om för mig vad jag ska göra. Vill du inte diskutera skippar du att klicka på ”citera”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Vilka uttalanden och handlingar är "absurda och obekväma"?
Det är som sagt ingen ide att presentera uttalanden då dessa viftas bort av er som trams eller ursäktas med att barnen är tagna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Vännen, läs på lite som svensk socialhistoria så finner du en mängd obekväma saker.
Vet du det fina med våra arkiv? Jo, det är att vi faktiskt kan läsa hur dina sk. "skyddsvärda" barn hade det i socialtjänstens famn. Vi kan läsa hur socialtjänsten gick land och rike runt och övertalade föräldrar att lämna ifrån sig barnen så att forskare och socialtjänsten kunde proppa barnens munnar fulla med godis och sedan begrava barnen i massgravar.
Vill du prata 1800-tal igen? Känner du någon som är 130 år gammal eller behandlas likadant idag? Vilka lagar från 1800-talet som du älskar att gå tillbaka till går att hänvisa till idag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Du har ännu inte förstått att det faktiskt är experterna på området som kritiserar sin egen verksamhet. Det är de nyexade ynglingarna (som du) som fränt håller dig fast vid systemets lögner och blint litar på vad fritidspolitikerna säger och gör.
Jag jobbar inte på myndighet och är heller inte socionom.
Experterna får kritisera, bara bra, också på den nivån det bör hållas. Men experterna vill inte ha med desinformatörerna att göra. De tar snarare avstånd från dom.