2026-03-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Han försöker se hur socialtjänsten brister när de faktiskt ska hjälpa barn som är utsatta, vilket betyder att systemet inte funkar.

Se och se, jag har nog sett tillräckligt på nära professionellt håll sedan 60-talet. Jag försöker få ett utomstående forumstroll att förstå att det är helt okej att föräldrar kan vara olämpliga föräldrar samt att det är socialtjänstens skyldighet att då ingripa när sådant blir. Men då ska det också vara på raka grunder och inte godtycke som i 80-90% av alla LVU-fall. Barnen ska heller inte råka mer illa ut i ett fosterhem än vad de gör i ett biologiskt hem.
Citera
2026-03-09, 16:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vad gör dig till expert inom området om socionomer inte är det?

vad har jag med saken att göra? Det är inte jag som bestämmer var svenska barn ska bo och om de ska skiljas från sina föräldrar. Det är helt och hållet soc som bestämmer det indirekt.

Att ha en sådan makt över svenska barn kräver ansvar och kompetens, vilket socionomer per definition saknar Dessutom har de heller inget personligt ansvar för allt elände de ställer till med, vilket har gjort dem maktfullkomliga och de tror att de kan skriva vad som helst i sin journaler.

Varför skulle socionomer ha en tillräcklig kompentens menar du? Är det något särskilt inom socionomprogrammet som ger dem den kunskap som krävs och sådana fall vad? Vilken 15 poängskurs är det som ger dessa magiska kunskaper som krävs?
Citera
2026-03-09, 16:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Skippa personangreppen.

Detaljerna är helt klart intressanta då personen går land och rike för att smutskasta socialtjänsten och förklara sin oskuld. Det handlar inte om rättsliga fel med denna grupp, men det är ett argument dom utnyttjar.

Vill du blunda och stödja detta får det stå för dig.
Om du inte har något konkret att komma med bör du starta en skvaller-tråd om Sofia och FU och sluta störa den här tråden. (Och det är givetvis inte personangrepp att konstatera fakta om det beteende som du visar i tråden.)

Det är givetvis extremt provocerande för drabbade människor när socialtjänsten missbrukar sin makt och skadar och förstör livet för andra människor.
Citera
2026-03-09, 16:47
Medlem
Citat:
Men det är rätt bekvämt att påstå att jag ljuger när hennes handlingar och uttalanden är absurda och obekväma.

Vilka uttalanden och handlingar är "absurda och obekväma"?
Vännen, läs på lite som svensk socialhistoria så finner du en mängd obekväma saker.
Vet du det fina med våra arkiv? Jo, det är att vi faktiskt kan läsa hur dina sk. "skyddsvärda" barn hade det i socialtjänstens famn. Vi kan läsa hur socialtjänsten gick land och rike runt och övertalade föräldrar att lämna ifrån sig barnen så att forskare och socialtjänsten kunde proppa barnens munnar fulla med godis och sedan begrava barnen i massgravar.

Citat:
Vad gör dig till expert inom området om socionomer inte är det?

Du har ännu inte förstått att det faktiskt är experterna på området som kritiserar sin egen verksamhet. Det är de nyexade ynglingarna (som du) som fränt håller dig fast vid systemets lögner och blint litar på vad fritidspolitikerna säger och gör.
Citera
2026-03-09, 17:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nariiouh har trots upprepade uppmaningar inte visat något konkret exempel. Denne hänvisar bara till live-sändningar som inte sparas. Det finns alltså ingen spårbarhet och inget konkret.
Citera
2026-03-09, 17:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
vad har jag med saken att göra? Det är inte jag som bestämmer var svenska barn ska bo och om de ska skiljas från sina föräldrar. Det är helt och hållet soc som bestämmer det indirekt.

Du sitter ju och värderar utbildningar och uttalar dig om deras kompetens?

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför skulle socionomer ha en tillräcklig kompentens menar du? Är det något särskilt inom socionomprogrammet som ger dem den kunskap som krävs och sådana fall vad? Vilken 15 poängskurs är det som ger dessa magiska kunskaper som krävs?

Nej jag frågar vad som gör dig till en större expert i området än en socionom, eftersom du har väldigt starka åsikter om hur saker ska gå till.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Om du inte har något konkret att komma med bör du starta en skvaller-tråd om Sofia och FU och sluta störa den här tråden. (Och det är givetvis inte personangrepp att konstatera fakta om det beteende som du visar i tråden.)

Det är givetvis extremt provocerande för drabbade människor när socialtjänsten missbrukar sin makt och skadar och förstör livet för andra människor.

Återigen ber jag dig att sluta tala om för mig vad jag ska göra. Vill du inte diskutera skippar du att klicka på ”citera”.

Citat:

Det är som sagt ingen ide att presentera uttalanden då dessa viftas bort av er som trams eller ursäktas med att barnen är tagna.

Citat:
Vännen, läs på lite som svensk socialhistoria så finner du en mängd obekväma saker.
Vet du det fina med våra arkiv? Jo, det är att vi faktiskt kan läsa hur dina sk. "skyddsvärda" barn hade det i socialtjänstens famn. Vi kan läsa hur socialtjänsten gick land och rike runt och övertalade föräldrar att lämna ifrån sig barnen så att forskare och socialtjänsten kunde proppa barnens munnar fulla med godis och sedan begrava barnen i massgravar.

Vill du prata 1800-tal igen? Känner du någon som är 130 år gammal eller behandlas likadant idag? Vilka lagar från 1800-talet som du älskar att gå tillbaka till går att hänvisa till idag?

Citat:
Du har ännu inte förstått att det faktiskt är experterna på området som kritiserar sin egen verksamhet. Det är de nyexade ynglingarna (som du) som fränt håller dig fast vid systemets lögner och blint litar på vad fritidspolitikerna säger och gör.

Jag jobbar inte på myndighet och är heller inte socionom.

Experterna får kritisera, bara bra, också på den nivån det bör hållas. Men experterna vill inte ha med desinformatörerna att göra. De tar snarare avstånd från dom.
Citera
2026-03-09, 17:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Återigen ber jag dig att sluta tala om för mig vad jag ska göra. Vill du inte diskutera skippar du att klicka på ”citera”.
Jag svarar så adekvat som möjligt på dina inlägg. Om du inte vill ha svar så behöver du sluta posta inlägg.
Citera
2026-03-09, 19:39
Medlem
Citat:
Jaha du drar samma kort som med lilla hjärtat.

Att socionomer fruktar för sina liv och inte har något annat val än att lyda. Då minsann är det socialtjänsten som gjort en tvärvändning. Vi utelämnar precis alla negativa bitar och hur jävla sjuk situationen är och skyller istället på socialtjänsten.

Det är sån här skit dom stackarna måste hantera dagarna i ände. Fia är likadan, ringer och terroriserar. Skillnaden är att hon inte gör attentat som terroristerna du valde att ha som exempel.
Du har tydligen fått allt om bakfoten. Det är givetvis socialsekreterarna, socialnämnderna och domstolarna som terroriserar barn genom att rycka bort barnens föräldrar från dem på ofta olagliga grunder.

Vad Fia gör är att visa upp våra myndigheters sjuka terror mot barnen inför öppen ridå, så att alla kan se vad som försigår bakom kulisserna.
Citera
2026-03-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Du har tydligen fått allt om bakfoten. Det är givetvis socialsekreterarna, socialnämnderna och domstolarna som terroriserar barn genom att rycka bort barnens föräldrar från dem på ofta olagliga grunder.

Vad Fia gör är att visa upp våra myndigheters sjuka terror mot barnen inför öppen ridå, så att alla kan se vad som försigår bakom kulisserna.
Snarare visas det något mycket dåligt när människor som påstår sig vara högutbildade när de sporrar personer med If att ringa runt till myndigheter
Citera
2026-03-09, 20:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Snarare visas det något mycket dåligt när människor som påstår sig vara högutbildade när de sporrar personer med If att ringa runt till myndigheter
Jaha, då var det dags igen för påståenden utan källa. Tröttnar du aldrig? Fram med en länk så vi kan se vad du menar.
Citera
2026-03-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Vad menar du att underklass/medelklass inte får ringa till myndigheter ?

Bara för att man är utbildad behöver man inte vara bättre! Särskilt inte när det gäller socialt arbete.
Citera
2026-03-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jaha, då var det dags igen för påståenden utan källa. Tröttnar du aldrig? Fram med en länk så vi kan se vad du menar.
Personen i fråga har förekommit i flera reportage , det första redan för 12-13 år sedan där hen klart och tydligt berättar om diagnosen som hen och partner har .
Jag tänker inte länka till detta , den som är intreserad får själv söka efter reportagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in