2026-03-09, 15:17
Medlem
develis avatar
Trumpadministrationen skickade förhandlare.
Det fanns inga kärntekniska experter med i förhandlingarna.

Witkoff om sina meriter att leda kärnkraftssamtalen förra veckan:
"Jag skulle inte säga att jag är expert på kärnkraft, men jag har lärt mig en hel del, och jag har studerat det och läst en hel del om det, och jag är kompetent att sitta vid bordet och diskutera det, och det är Jared [Kushner] också".

De hade fått ett "'Perry Mason'-ögonblick" vid bordet.
https://www.ms.now/news/trump-iran-nuclear-reactor-war-evidence

Låter lika stabilt som Trumps omdömesförmåga.
Citera
2026-03-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Trump bar keps då han "hedrade" dom bortgångna soldaterna som han haft livet av i onödan. Vilken otroligt genomvidrig människa han är.

De är lika mycket ute och cyklar hela högen. Civila gör inte militär honnör med eller utan keps som det egentligen var det som det handlade om. Man gör en stram givakt som civil för att visa vördnad i militärt sammanhang.
Melania hade koll på läget.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/kritiken-mot-trump-din-vidriga-lilla-man/
Senast redigerad av Kammadaj 2026-03-09 kl. 16:04.
Citera
2026-03-09, 18:04
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trumpadministrationen skickade förhandlare.
Det fanns inga kärntekniska experter med i förhandlingarna.

Witkoff om sina meriter att leda kärnkraftssamtalen förra veckan:
"Jag skulle inte säga att jag är expert på kärnkraft, men jag har lärt mig en hel del, och jag har studerat det och läst en hel del om det, och jag är kompetent att sitta vid bordet och diskutera det, och det är Jared [Kushner] också".

De hade fått ett "'Perry Mason'-ögonblick" vid bordet.
https://www.ms.now/news/trump-iran-nuclear-reactor-war-evidence

Låter lika stabilt som Trumps omdömesförmåga.

Svårt att veta hur låg kompetensnivå den där regeringen har. Witkoff och Kushner. Kunde lika gärna haft Beavis & Butthead som förhandlare. Hade gått bättre.
Citera
2026-03-09, 19:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Svårt att veta hur låg kompetensnivå den där regeringen har. Witkoff och Kushner. Kunde lika gärna haft Beavis & Butthead som förhandlare. Hade gått bättre.
Haha, om de nu inte är de själva. 😂

Witkoff har knappt nån diplomatisk erfarenhet, ingen formell utbildning, erinrar mig namnet via nåt med Putin för han fick massiv kritik för att han sa fel geografiskt, återgav prorysk propaganda och överöste Putin beröm.

Sen sändebud I den kokande grytan MÖ.
...För att sen ha googlat runt om lite om kärnvapen och åkt på detta kritiska möte.

Det är som rena lekstugan och de ska hantera det här?
Citera
2026-03-09, 19:56
Medlem
develis avatar
The New Yorkers omslagsbild. Den heter;

War-a-lago.

Trump har ju gjort ett provisoriskt Resolution Room med svarta skynken så det var ett klockrent namn. 👍

Trump som en general från ww2, med Hegseth bredvid som caddie.
https://media.newyorker.com/photos/69aa0d2dea31548ea88d1a80/master/w_2560%2Cc_limit/CoverStory-STORY_Blitt_iran.jpg
Citera
2026-03-09, 21:08
Medlem
Melange5738s avatar
Club Dead roast of Donald Trump: https://www.youtube.com/watch?v=wLPnVCRNYB0
Citera
2026-03-09, 22:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha, om de nu inte är de själva. 😂

Witkoff har knappt nån diplomatisk erfarenhet, ingen formell utbildning, erinrar mig namnet via nåt med Putin för han fick massiv kritik för att han sa fel geografiskt, återgav prorysk propaganda och överöste Putin beröm.

Sen sändebud I den kokande grytan MÖ.
...För att sen ha googlat runt om lite om kärnvapen och åkt på detta kritiska möte.

Det är som rena lekstugan och de ska hantera det här?

De där pajaserna saknar väl det mesta av förhandlingskunskap. De är väl båda i grunden advokater men körde in på fastigheter. Knappast för att de var speciellt lyckade inom juridiken
Citera
2026-03-09, 23:31
Medlem
Trumps senaste trick för att försöka tvinga igenom kravet på ett speciellt Voter-ID (som alltså inte kommer att vara lika enkelt att ordna för alla vanliga medborgare som ID-kort är här i Europa) är att köra med hot: "jag undertecknar inga lagar mera förrän kongressen har serverat mig en passerad SAVE America Act". (källa: hans tal nyss)

Där jag kommer ifrån kallas sådant här för ren och skär utpressning, särskilt eftrersom Trump har mycket svaga majoriteter på Capitolium och är väl medveten om att han faktiskt behöver stöd från demokraterna, i synnerhet i senaten.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-03-09 kl. 23:35.
Citera
2026-03-10, 09:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat DI.

" Trump backar – kriget blev för dyrt
NEW YORK. President Donald Trump uppger att kriget i Iran i princip är avklarat.

Ett rusande oljepris, svagt opinionsstöd och mellanårsval i höst är faktorer som talat emot ett långvarigt engagemang."

Vad Taco Boy glömt är iran inte behöver tänka på sin befolkning, opinion, framtid, religösa påtryckningar eller annat.

Sedan är Iran nästan omöjligt inta då bergmassiv omger landet.

Oavsett hur mycket usa bombar så sitter iran lugnt i båten. Och Hormuz - sundet kan de låta vara stängt. Tills Trump ryker politiskt eller fysiskt.

Trump blev grundlurad av Netanyaho.

Opinionen i usa lär inte vara nådig.
Citera
2026-03-10, 19:32
Medlem
Donalds backing kom ikapp honom, dvs pengarna och folket som styr honom. Nu kommer han förlora allt.
Citera
2026-03-10, 22:17
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trumps senaste trick för att försöka tvinga igenom kravet på ett speciellt Voter-ID (som alltså inte kommer att vara lika enkelt att ordna för alla vanliga medborgare som ID-kort är här i Europa) är att köra med hot: "jag undertecknar inga lagar mera förrän kongressen har serverat mig en passerad SAVE America Act". (källa: hans tal nyss)

Där jag kommer ifrån kallas sådant här för ren och skär utpressning, särskilt eftrersom Trump har mycket svaga majoriteter på Capitolium och är väl medveten om att han faktiskt behöver stöd från demokraterna, i synnerhet i senaten.
Helt rätt! Minimerar risk för röstfusk och ja svarta kan också fixa id kort, din rasse.
Demokraterna och rinos försöker filibustra och lawfarea för att stoppa det innan valet. Så då får han sätta hårt mot hårt. Skulle det förhalas i domstolar, som vanligt, så har han executive privilege att använda om grand jury utredningen visar att det fuskades i valet 2020. Trump gick till val på att stärka valintegriteten så han vill uppfylla folkets veto.

Vid utfrågningen av Kristi Noem så fick hon frågan om ICE skulle vara vid röstlokalerna. Hon motfrågade undrandes, ska ni skicka illegala invandrare för att rösta? :P
Senast redigerad av knash 2026-03-10 kl. 22:22.
Citera
2026-03-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Helt rätt! Minimerar risk för röstfusk och ja svarta kan också fixa id kort, din rasse.
Demokraterna och rinos försöker filibustra och lawfarea för att stoppa det innan valet. Så då får han sätta hårt mot hårt. Skulle det förhalas i domstolar, som vanligt, så har han executive privilege att använda om grand jury utredningen visar att det fuskades i valet 2020. Trump gick till val på att stärka valintegriteten så han vill uppfylla folkets veto.

Vid utfrågningen av Kristi Noem så fick hon frågan om ICE skulle vara vid röstlokalerna. Hon motfrågade undrandes, ska ni skicka illegala invandrare för att rösta? :P
Kristi Noem fuckade upp, och fick till slut sparken i förra veckan, som du kanske känner till. Under ICE-kampanjen i Minnesota blev hon en belastning för Vita huset, eftersom hon var alltför öppen med åt vilket håll man egentligen ville gå. Man kan ju också säga att hon inte fixade att sila snacket, när hon skulle agera front för sin chef, hon utnämnde t ex omgående Renee Good och Alex Pretti till "farliga inhemska terrorister", Det höll inte.

Att komma med tomma insinuationer som svar på frågor under ed är en omtyckt taktik bland Trumps henchmen, men det är inte på det sättet man förväntas uppträda när man förhörs under ed i kongressen. om hur man ser på den post man är nominerad för. Då ska man svara på de frågor som ställs, ofta med ett tydligt ja eller nej. Fast det gör ju inte Trumps torpeder, både Patel och Bondi agerade som om det var en förolämpning mot dem att kalla in dem till kongressförhör på deras kandidatur. Som de ser det är det Chefen Trump som utsett dem och egentligen har ingen annan med saken satt göra.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-03-10 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in