Citat:
Ursprungligen postat av
ajnoshort
Nu planterar du nya lögner igen i tråden.
De unga männen, eller den unga man vi har ett förhörsprotokoll från, har INTE sett någon bil backa in på lekplatsen. Som en följd av det är resten av din hypotes just nu obsolete.
Och hon återkom till polisen. Kan du referera till någonstans där polisen ifrågasätter henne före CL kom på tapeten? Nä, för det har dom inte gjort. Ännu en historieförfalskning.
Nej, det framgår ingenstans att en eller fler medhjälpare förekommer. GW "har räknat ut" att det är så.
Det får vara slut på detta trådlögneri. Nya läsare tar till sig sådana påstående och längre fram eller om något eller några år påstås det att det är så som du har hittat på. Det skadar tråden att inte hålla sig till sanningen, fantisera eller uttala antaganden som om det har hänt.
Du är
än en gång ute rejält och cyklar. Du har fel i ALLT du skriver här.
1. Jag skriver
inte att
killarna såg denna bil backa in. Jag kan detta vittnesmål utantill efter alla år och jag har inte skrivit något av misstag heller.
Hade jag menat vad du tror jag menat hade jag istället skrivit: "Den bil som killarna såg
backandes in på lekplatsen" . Detta hade varit helt felaktigt men det är inte vad jag skrev. Jag skrev: "Den bil som killarna såg
backade in på lekplatsen för att att plocka upp kroppen från legan..."
Bilen som killarna såg backade in på lekplatsen. Det är
jag som säger att
bilen backade in på lekplatsen
inte att killarna sagt detta. Är detta klart ? Varför jag säger detta är för att det är fullständigt helt givet att denna bil som killarna såg som försvann bakom en häck förbi killarnas synfält gjorde
just detta strax efter. Någon annan rimlig hypotes om detta
är uteslutet. Antagligen kör den in givetvis och svänger runt på asfaltsplanen och sedan backar upp mot legan vid skogsstigens mynning.
2. Om polisen inte hade ifrågasatt/åsidosatt "Hanna" som vittne hade de för det första noterat ner allt korrekt vad hon sagt då hon hävdat till Reimer samt Ugglan att polisen inte hade gjort.
Sedan står det i förhöret med "Hanna" att hon avböjer att kontrollera så allt blivit rätt i detta förhörsprotokoll. Detta var ett misstag av henne då kan sägas. Det har hela tiden handlat om just
en gärningsperson för polisen i fallet med : EA, PR; KM och CL och däri passar det "Hanna" hört mycket sämre in.
Det förefaller alltså mycket sannolikt att polisen inte sett vittnet "Hanna" som särskilt viktigt alls. Mycket är p g a att hon bad polisen att få återkomma istället för att berätta allt direkt och det tycker polisen är mindre bra helt enkelt och de får ett motstånd direkt till detta vittne.
3. Har du inte sett
Efterlyst från 1996 part 1 (YouTube) som jag hänvisade till ? Uppenbarligen
inte. I denna
GMP-profil som denna grupp under Rikskrim gör i juni 1993 med bl a
GW, en psykolog och en tekniker så presenteras denna GMP- profil i detta program och 27:50 min in säger de:
"Profilen berättar om en huvudgärningsman mellan 20-30 år som sannolikt haft hjälp av ytterligare ett par personer."