Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Den utlösande faktorn var terrorattacken 7:e oktober utförd av Hamas, som tränas, finasieras och beväpnas av Iran.
Det är också sant att utan USA:s militära och ekonomiska stöttning hade Israel troligen inte existerat idag. Irans mål att utplåna dem hade verkställts för länge sedan.
Det har varit bråk där nere så länge jag kan minnas, och jag har varit med ett tag, och jag har uppfattningen om att de kommer fortsätta slåss inom överskådlig framtid. En hämndkedja utan vare sig början eller slut.
Jag gråter inte över att Iran attackerats, regimen är vedervärdig. Att attacken strider mot folkrätten är ställt utom allt rimligt tvivel. Att protesterna över det är så lama beror på att Israel är ett hot mot sin omvärld
Så är det och sannolikt är det islam som är problemet. En religion som uppmuntrar till ovänskap istället för att vända andra kinden till. Men oavsett så är Iran det minst krigiska av dessa länder och historiskt väldigt fungerande. Tills folket släppte in mullorna kring 1979, där blev de grundlurade.
Bombningen av Iran är onödig och kommer inte att leda till något. Och om argumentet för bombningen är att Israel ska få det fredligare så kommer resultatet tyvärr att bli det motsatta. I dessa länder så kan man hata varann i 2000 år utan problem och allt går ut på Nu är han kränkt och nu är Han kränkt. Och ännu en bombning, i Gaza eller Iran, lägger bara på ett lager Hat till.