2026-03-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulleribocken
Hur fungerar PR/bud-grejen om man samtidigt plockar ut vab-peng från FK? Har noll koll på regler vad gäller sånt?

Men bra att det blev vab så kan hon avboka spiral-insättning, eller det kanske hon redan gjort?

Än en gång är hon influerad av SL med sina AI-genererade bilder. Måste vara tråkigt för H att hon inte hittar sin egen röda tråd och stil på instagram utan kopierar fast gör det lite sämre.

Först och främst ska hon betala skatt om hon väljer att behålla produkterna från VitaYummy.

Eftersom det är en del av hennes arbete och ingen privat story utan koppling till jobb så kan det med stor sannolikhet krocka med vab.
Citera
2026-03-09, 12:37
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Perfekt med godisvitaminer, då kan hon ju göra en hel skål med det och låtsas att det inte är socker!

Är det Leosvirusen som tagit Lara igen eller är hon låtsassjuk.
Citera
2026-03-09, 13:45
Medlem
Har följt tråden ett tag men först nu skapat konto.

Jag delar fascinationen över fenomenet HT och delar ofta uppfattningarna i gruppen även om jag tycker vissa diskussioner är för spekulativa. Nog om det. Jag vill egentligen bara meddela att jag tipsat Försäkringskassan angående eventuellt fusk med vab samt begärt ut handlingar från Polismyndigheten (utifrån tidigare diskussion om polisanmäld stalker). Återkommer vid resultat.
Citera
2026-03-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontostartatmars26

Jag delar fascinationen över fenomenet HT och delar ofta uppfattningarna i gruppen även om jag tycker vissa diskussioner är för spekulativa. Nog om det. Jag vill egentligen bara meddela att jag tipsat Försäkringskassan angående eventuellt fusk med vab samt begärt ut handlingar från Polismyndigheten (utifrån tidigare diskussion om polisanmäld stalker). Återkommer vid resultat.
Oj. Nu snackar vi! Spännande!
Citera
2026-03-09, 14:53
Medlem
Citat:

Heja! Ser fram emot återkoppling!
Citera
2026-03-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Heja! Ser fram emot återkoppling!

Återkopplingen kom snabbt. Polismyndigheten meddelar att det inte finns några handlingar att lämna ut.

Som grundregel är en brottsanmälan en allmän handling som ska lämnas ut men det kan finnas undantag. Alltså kan HT ha gjort en anmälan som omfattas av sekretess. Min erfarenhet inom rättsväsenet gör dock att jag GISSAR att en anmälan inte finns då HTs eventuella ärende inte bör vara av sådan känslig karaktär som vanligen omfattas av sekretess.

Angående Försäkringskassan kommer ingen återkoppling då jag tipsade anonymt.
Citera
2026-03-09, 15:30
Medlem
Citat:
Återkopplingen kom snabbt. Polismyndigheten meddelar att det inte finns några handlingar att lämna ut.

Som grundregel är en brottsanmälan en allmän handling som ska lämnas ut men det kan finnas undantag. Alltså kan HT ha gjort en anmälan som omfattas av sekretess. Min erfarenhet inom rättsväsenet gör dock att jag GISSAR att en anmälan inte finns då HTs eventuella ärende inte bör vara av sådan känslig karaktär som vanligen omfattas av sekretess.

Men hur formulerade de sig? Antingen finns det väl inga handlingar eller så borde de väl säga att det omfattas av sekretess? Om de omfattas av sekretess så säger de väl inte att det finns ingenting?
Citera
2026-03-09, 15:32
Medlem
Citat:

Intressant. Hanna har vid flera tillfällen sagt att hon anmält denna tråd också. Så då var väl det ljug också
Citera
2026-03-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Men hur formulerade de sig? Antingen finns det väl inga handlingar eller så borde de väl säga att det omfattas av sekretess? Om de omfattas av sekretess så säger de väl inte att det finns ingenting?

Vet inte svar på din fråga men här är formuleringen:

”Hej!

Vi har tagit emot din begäran om allmän handling om att få ta del av handlingar i form av förhör, anmälan m.m., gällande Hanna Theorin under perioden 2025-07-01—2026-03-03.

Det finns inga handlingar att lämna gällande det du efterfrågar.

Ärendet avslutas och du är välkommen med en ny begäran om det är några andra uppgifter du efterfrågar.”
Citera
2026-03-09, 15:51
Medlem
Citat:
Vet inte svar på din fråga men här är formuleringen:

”Hej!

Vi har tagit emot din begäran om allmän handling om att få ta del av handlingar i form av förhör, anmälan m.m., gällande Hanna Theorin under perioden 2025-07-01—2026-03-03.

Det finns inga handlingar att lämna gällande det du efterfrågar.

Ärendet avslutas och du är välkommen med en ny begäran om det är några andra uppgifter du efterfrågar.”

Kan du fråga igen men en längre period bakåt?
Citera
2026-03-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulleribocken
Hur fungerar PR/bud-grejen om man samtidigt plockar ut vab-peng från FK? Har noll koll på regler vad gäller sånt?

Men bra att det blev vab så kan hon avboka spiral-insättning, eller det kanske hon redan gjort?

Än en gång är hon influerad av SL med sina AI-genererade bilder. Måste vara tråkigt för H att hon inte hittar sin egen röda tråd och stil på instagram utan kopierar fast gör det lite sämre.

Jag är influencer så kan svara med korrekt information. Skulle säga att det är en enorm gråzon men jag hade personligen inte lagt ut PR-bud under en vab-dag om jag samtidigt tog ut ersättning för en heldag vab. Däremot kan man ju ta ut exempelvis 50% vab och då kan man jobba/ta emot bud/skapa content resterande 50%. Så det är ju bara H själv och Försäkringskassan som vet vilka dagar eller antal procent vab H tar ut, man kan ju säga/slänga sig med att man vabbar utan att ta ut någon ersättning för det.

Skatta måste man alltid göra på årets PR-bud när man deklarerar.
Citera
2026-03-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Kan du fråga igen men en längre period bakåt?

Det är jätteenkelt och du kan själv skicka en sådan förfrågan. En hel del av det som spekuleras om i tråden är ganska lätt att kolla upp, dessutom anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in