2026-03-08, 14:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Har man haft ork att bära runt korgen i hela affären så har man nog ork att lyfta upp den på avlastningsbordet också...

Det är en sådan med hjul.

Om du bär den är du en riktig machoman!
Citera
2026-03-08, 14:42
Medlem
Som vanligt så kastar sig Flashback-pöbeln över en kvinna som belyser ett sexistiskt problem och säger att en inte är kvinna och att en är incel osv. Ni projicerar bara era egna problem på mig. Alla vet att Flashbacks män är incels, kvinnohatande incels.

Är ju till och med flera som erkänner att de ställer korgen där med en sexistisk baktanke. Och de som gnäller om att de har problem med ryggen. Jo visst, och den går vi ju på. Har en problem med ryggen lyfter en inte tungt. Halllååå?

Notera också att jag pratar om rullkorgar. Inte bärkorgar. Hade Flashbacks män haft över 45 i IQ så hade de förstått det, men nu är det ju som det är.
Senast redigerad av Smetenigatan 2026-03-08 kl. 14:44.
Citera
2026-03-08, 14:44
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är en sådan med hjul.

Om du bär den är du en riktig machoman!
Vart framgår det att det är en sån med hjul?
Citera
2026-03-08, 14:45
Medlem
Citat:
Vart framgår det att det är en sån med hjul?

Det trodde jag var uppenbart.
Citera
2026-03-08, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vad använder kvinnor den lilla avsatsen vi kassan till?

BÄRKORGAR!
Citera
2026-03-08, 14:48
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Jag tror det är stereotypiskt:
Ungefär som när kvinnor visar sin urrigning och fladdrar med brösten.

Och subjektivt?
En del kvinnor blir våta av muskler? Och en del män blir kåta av bröst?
Citera
2026-03-08, 14:49
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Det trodde jag var uppenbart.
Du har redan bränt din rätt att uttrycka dig redan vid trådstart. För mig är det uppenbart att ingen lyfter upp dessa enbart för att "du ska bli kåt". Vem fan vill fullfölja den akten med en sån som dig.
Citera
2026-03-08, 14:54
Medlem
Citat:
Du har redan bränt din rätt att uttrycka dig redan vid trådstart. För mig är det uppenbart att ingen lyfter upp dessa enbart för att "du ska bli kåt". Vem fan vill fullfölja den akten med en sån som dig.

Du har INGEN ANING om hur det är att vara kvinna. Vart en än går på stan så får en blickar, kommentarer och busvisslingar av äckliga män. På kvällen när vi går hem måste vi ta en lång omväg genom ett upplyst område med massor med folk för att undvika att bli våldtagna etc etc. Du som vit priviligierad cis-man tar dig fram genom livet på ett bananskal.
Citera
2026-03-08, 14:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Jag tror det är stereotypiskt:
Ungefär som när kvinnor visar sin urrigning och fladdrar med brösten.

Och subjektivt?
En del kvinnor blir våta av muskler? Och en del män blir kåta av bröst?
Det är därför de inte lyfter upp den, det är för att män ska kunna se ned i urringningen, när de sakta plockar upp varor, en och en och att ingen man ska missa det.

Frågeställningen här är bara för att projicera sitt eget lustfyllda beteende vid kassan på män, för de tror att vi är lika fixerade vid att visa upp oss som dem.
Citera
2026-03-08, 15:18
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Du har INGEN ANING om hur det är att vara kvinna. Vart en än går på stan så får en blickar, kommentarer och busvisslingar av äckliga män. På kvällen när vi går hem måste vi ta en lång omväg genom ett upplyst område med massor med folk för att undvika att bli våldtagna etc etc. Du som vit priviligierad cis-man tar dig fram genom livet på ett bananskal.
Vart en än går på stan så får en blickar, kommentarer och busvisslingar av äckliga män
Vad ska jag som vit priviligierad cis-man som glider genom livet på ett bananskal? Göra åt det då?
Dessutom många vita cis-man halkar på bananskal och kraschar, ganska rejält.

Jag förstår att generaliseringar kan användas men de missar mycket?
Citera
2026-03-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Vart en än går på stan så får en blickar, kommentarer och busvisslingar av äckliga män
Vad ska jag som vit priviligierad cis-man som glider genom livet på ett bananskal? Göra åt det då?
Dessutom många vita cis-man halkar på bananskal och kraschar, ganska rejält.

Jag förstår att generaliseringar kan användas men de missar mycket?

Stå upp emot sexism kanske? När du är med dina grabbiga polare och de drar ett sexistiskt skämt eller pratar om kvinnor på ett sexistiskt sätt så bör du resa dig upp och säga "Nej, stopp ett tag grabbar. Det här är sexism. Det är inte ok. Tänk om någon pratade om er fru/dotter/mamma/syster på det sättet. Det skulle ni inte vilja, eller hur? Låt oss ta krafttag mot sexism och säga ifrån när vi stöter på sexism både i det offentliga och privata rummet". Så länge du inte gör det så är du en del av problemet. Inte en del av lösningen. Då är du en medlöpare till sexism".
Citera
2026-03-08, 15:57
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Stå upp emot sexism kanske? När du är med dina grabbiga polare och de drar ett sexistiskt skämt eller pratar om kvinnor på ett sexistiskt sätt så bör du resa dig upp och säga "Nej, stopp ett tag grabbar. Det här är sexism. Det är inte ok. Tänk om någon pratade om er fru/dotter/mamma/syster på det sättet. Det skulle ni inte vilja, eller hur? Låt oss ta krafttag mot sexism och säga ifrån när vi stöter på sexism både i det offentliga och privata rummet". Så länge du inte gör det så är du en del av problemet. Inte en del av lösningen. Då är du en medlöpare till sexism".
Jag vet inte hur många som busvisslar och härjar med brudar på stan, överlag är det väl kanske ett fåtal manliga "röt-ägg" som håller på?? och det drabbar massa kvinnor.

Så länge du inte gör det så är du en del av problemet. Inte en del av lösningen. Då är du en medlöpare till sexism"
Jag sköter mig själv och respekterar andra, har inget behov av att rädda kvinnor, barn eller män. Tror att det främst är en kamp för er kvinnor.

Det finns ju det här oxå #intedinkvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in