2026-03-08, 11:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det var du som sa att det inte var plus minus noll. Kanske ska ta en återställare så du vaknar till, ditt klappträ.

Och det var du som tog upp det genom att säga att det var plus minus noll. Varför börjar du förolämpa mig? Dukan bara erkänna att du hade fel eller sluta svara?
Citera
2026-03-08, 11:10
  #26
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Och det var du som tog upp det genom att säga att det var plus minus noll. Varför börjar du förolämpa mig? Dukan bara erkänna att du hade fel eller sluta svara?
Vad ska jag rätta när jag sagt samma sak hela tiden? Är du läskunnig?

Jag skrev att förvisso har vi läkemedel etc, men vi har också välfärdssjukdomar så det är plus minus noll.

Du säger att det inte är det.

Jag säger, i enighet med ovanstående stycke, att medellivslängd ej nödvändigt innebär högre livskvalitet.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2026-03-08, 11:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vad ska jag rätta när jag sagt samma sak hela tiden? Är du läskunnig?

Jag skrev att förvisso har vi läkemedel etc, men vi har också välfärdssjukdomar så det är plus minus noll.

Du säger att det inte är det.

Jag säger, i enighet med ovanstående stycke, att medellivslängd ej nödvändigt innebär högre livskvalitet.

Vad är det du inte förstår?

Fast poängen är att det är inte plus minus noll, det är extremt mycket plus.Hjärtinfarkter i helhet minskar rejält och dödligheten har minskat radikalt.
Citera
2026-03-08, 11:24
  #28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Fast poängen är att det är inte plus minus noll, det är extremt mycket plus.Hjärtinfarkter i helhet minskar rejält och dödligheten har minskat radikalt.
Det är vad du säger. Jag säger att statistik inte säger något om livskvalitet (exempelvis har diabetes ökat med 20% på sex år!). Du säger att jag emotsäger mig själv, vilket jag visade ovan att jag inte gör.

Gott så. Adjö.
__________________
Senast redigerad av grungewhore 2026-03-08 kl. 11:26.
Citera
2026-03-09, 07:05
  #29
Medlem
Om "Peak Kapitalism" innebär renodlad marknadskapitalsim där statsmakten inte gör några intercventioner, inte driver företag och inte heller agerar som tung kund eller stimulerar marknaden - visst, då är det klart att det tillståndet ligger ganska långt tillbaka i tiden. Även i USA. Försök föreställa er hur den amerikanska mlitärindustrin eller flygindustrin skulle sett ut, utan att ha världens största militärsektor som en mycket aktiv kund, projektmakare och beställare.
Citera
2026-03-15, 13:20
  #30
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Fel, kapitalism är det naturliga stadiet allt återvänder till när allt gått åt helvete.

KApitalism är när en ko som är hungrig äter gräs. När en människa är hungrig. fiskar och äter sedan sin fångst.
Kapitalism är alltid normalstadiet livet återvänder till gång på gång.

Vi har inte haft riktig kapitalism på många år. räntor sättscentralt av regeringar.

Vi får snarare en återgång till feodalism.
fungerande marknader är bräckliga konstruktioner som kräver disciplin, lag och ordning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in