2026-03-08, 08:49
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag har ingen aning. Enda är väl att träffa kvinnor och hoppas att det klickar för båda.
Jag har inte heller haft nåt förhållande och blev av med oskulden vid 35, bara legat en gång.
För mig har det nog blivit en ond cirkel. Jag är ju van att jag inte kan få kvinnor så jag tänker lite att det blev min lott här i livet. Jag hoppas fortfarande, men tiden går. Allt snabbare nu när jag blivit äldre.
Jag har ibland känt mig glad, haft bra självförtroende och t o m kände mig lite fin. Enligt min erfarenhet så är det nåt som många kvinnor vill förstöra med sina kommentarer. Vet inte varför kvinnor är så.

Det sägs att det finns nån för alla, och är det rätt så är det lätt. När man träffar den som gillar en för den man är. När man är tillräcklig.
Vi får hoppas att vi träffar henne.

Både jag och Ann Heberlein tänker att dagens kvinnor med sociala medier inte bara medfört press för de kvinnor med sämre psyke och "hur man skall vara" inom det kvinnliga könet utan också gjort att kvinnor har sådan valfrihet som man aldrig haft i mänsklighetens historia. De kan välja och vraka och blivit oerhört kräsna.

Lägg därtill en pandemi som gjorde vi isolerade hos allt mer, i princip dåliga tider hela tiden och så hade vi Metoo rörelsen som gjort män mer obekväma med att flirta med kvinnor.
Senast redigerad av Overmind 2026-03-08 kl. 08:51.
Citera
2026-03-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Både jag och Ann Heberlein tänker att dagens kvinnor med sociala medier inte bara medfört press för de kvinnor med sämre psyke och "hur man skall vara" inom det kvinnliga könet utan också gjort att kvinnor har sådan valfrihet som man aldrig haft i mänsklighetens historia. De kan välja och vraka och blivit oerhört kräsna.

Lägg därtill en pandemi som gjorde vi isolerade hos allt mer, i princip dåliga tider hela tiden och så hade vi Metoo rörelsen som gjort män mer obekväma med att flirta med kvinnor.

Det här att kvinnor talar om för män hur han ska vara och se ut fanns innan sociala medier också.
Jag kan tycka att det är onödigt många gånger när kvinnor öppnar näbben. Det hjälper inte en man att höra på henne när hon letar fel på en.

Jag vet att kvinnor inte vill höra samma från män. Och att kvinnor vill känna att de är tillräckliga som de är.
Varför tror kvinnor att män vill höra sånt från kvinnor?
Citera
2026-03-08, 09:18
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Det här att kvinnor talar om för män hur han ska vara och se ut fanns innan sociala medier också.
Jag kan tycka att det är onödigt många gånger när kvinnor öppnar näbben. Det hjälper inte en man att höra på henne när hon letar fel på en.

Jag vet att kvinnor inte vill höra samma från män. Och att kvinnor vill känna att de är tillräckliga som de är.
Varför tror kvinnor att män vill höra sånt från kvinnor?

Bra fråga. Senaste träffen med en kvinna så tyckte hon jag var väldigt fin men "för snäll". En annan skrev jag med i 2 veckor på sms och frågade om vi skulle skicka bilder på varandra.
Hon blev skittjurig och frågade om jag konsumerade porr och att "utseendet spelar inte så stor roll" och bilderna hon hade på dejtingappen var 8-12 månader gamla. Hon ville inte skriva mer efter jag fråga om bilder.

En annan som jag låg med frågade dagen efter vad jag tyckte/tänkte och jag svarade på det. Hon försvann då.

Jag vet inte hur kvinnor tänker.
Citera
2026-03-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Du ser, du vill inte ens ha en tjej för hennes personlighet. Du vill bara ha någon att vara fysisk med. Du verkar inte ens ha något intresse av att prata med en tjej, du vill bara vara fysisk. Förstår du inte hur illa det här låter? Att det inte kan finnas något utbyte av att ha en relation med en sådan person.
Det är troligtvis detta som är ditt problem, inte din längd eller vikt, utan att det syns på dig att du inte ser andra som människor utan som fysiska objekt som finns för att tillfredsställa dina fysiska behov. Förlåt om jag är tuff mot dig men jag kan liksom inte säga annat när det är uppenbart vad som är ditt problem.

Enda sättet att lösa det på är att du börjar prata med en psykolog igen.
Såklart vi måste passa ihop mentalt annars kommer det inte att fungera. Jag pratar med kvinnor i alla olika situationer och det gör jag inte för att jag bara vill vara fysisk med dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Du måste ragga mer, vara i sociala sammanhang.
Sök upp ställen där du finner potentiella partners. Ta ridlektioner? Gå olika kurser?
Ja det vet jag också. Problemet är att när jag var i sociala sammanhang ofta så hände det inget heller så jag tappade självförtroendet totalt och på senaste åren har jag inte ens försökt. Jag gav upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
99% av generation Z går väl knappast ut på krogen som folk gjorde ofta förut för att träffa vänner eller ragga upp en tjej.

Idag sitter väl alla inne vid sin dator eller soffan och glor på Youtube eller filmer
Det har du rätt i. Idag sitter de bara hemma vid TikTok och allt. Eller går på gym ensam. Det är en annan generation. Men jag tillhör ju generationen innan.

Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Varför börjar du Inte träna styrketräning? Hör bara ursäkter
Jag har gjort det i omgångar men det blev inget utseendemässig skillnad. Senaste jag gick på gym så tredubblade jag vikten jag kunde lyfte men utseendet blev ingen skillnad. Då tröttnade jag.
Citera
2026-03-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Bra fråga. Senaste träffen med en kvinna så tyckte hon jag var väldigt fin men "för snäll". En annan skrev jag med i 2 veckor på sms och frågade om vi skulle skicka bilder på varandra.
Hon blev skittjurig och frågade om jag konsumerade porr och att "utseendet spelar inte så stor roll" och bilderna hon hade på dejtingappen var 8-12 månader gamla. Hon ville inte skriva mer efter jag fråga om bilder.

En annan som jag låg med frågade dagen efter vad jag tyckte/tänkte och jag svarade på det. Hon försvann då.

Jag vet inte hur kvinnor tänker.

Jag vet inte heller.
Men jag har sett att dom säger en sak, sen gör tvärtom.
Till mig sa dom att det är avtändande och omanligt om han är blyg eller nervös. När de träffade män så sa dom att det var gulligt att han var blyg och nervös.
Men gulligt kanske inte betyder att de tände på männen. De var tillsammans men det är ju inte säkert att de låg med männen.
Två andra klassiker:
Jag ligger bara när jag är i ett förhållande.
Man kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad.

Jag har träffat kvinnor som sa att jag var så lätt att prata med, och att jag var rolig. Men de tände nog inte på mig. Jag var antagligen inte deras typ.
Senare tyckte de att jag skulle lyssna när de klagade över andra män de träffade. Männen var svårare att prata med.
Här får jag ta på mig skulden själv lite, som fortsatte ha kontakt med kvinnorna.
Det är inte deras fel att jag inte var deras typ. Antingen så finns nåt där eller inte.

Kvinnor kan dock sluta med att prata för alla andra kvinnor.
Hon vet inte om nån annan kvinna känner att jag är hennes typ.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-03-08 kl. 10:17.
Citera
2026-03-08, 10:19
Medlem
Incel är när man vill ha nån att ligga med men inte har det.

Sen har man gjort efterkonstruktion och idag så är en icel en man som inte har nån att ligga med och han hatar nu alla kvinnor och tycker att kvinnor ska ställa upp på ett ligg för det är synd om honom.
Citera
2026-03-08, 10:27
Medlem
Merwinnas avatar
Det handlar inte bara om utseendet, mycket beror på sättet, uppförandet, självförtroendet, attityden. Ja, jag vet att det inte är lätt att ändra sig efter så många år, men du kanske skulle kunna ta hjälp av någon psykolog, kurator eller dejtingcoach? Försöka i alla fall, livet går ju ifrån dig annars.

Jag tänkte just på det när jag såg ett tyskt rättegångsdrama igår kväll. En av karaktärerna var en mammas förvuxne pojke: osäker, ängslig. Pappan hade sagt att han hellre läte sin hund överta det framgångsrika företaget, mamman behandlade honom som en liten pojke, och frun var en lycksökerska som lurat honom - hon hade andra älskare och förförde bara rikemanssonen för det kommande arvet. Han var så eländig, och man la typ inte märke till hans utseende alls, bara att han var eländig.

Först i kommentarerna läste jag att skådespelaren spelar en kommissarie i en annan serie som jag också brukar titta på. I den serien är han snygg, självsäker och attraktiv! Men som sagt: när skådespelaren spelade den här nedtryckte typen, så la man inte ens märke till att han har snygga drag, man kände inte ens igen honom från polisserien!
Citera
2026-03-08, 10:32
Medlem
Ett stort problem som kommit med internet och ytliga dejtingappar är att alla hela tiden söker efter något bättre. Det innebär att alla försöker spela i en högre liga än den man själv ingår i. Detta gäller även kvinnor, dock är det vida känt att kvinnor har lättare än män på dejtingmarknaden så problematiken är mer synlig bland män. Är du en svettig datanörd kommer du inte kunna få en blond gymtjej, så enkelt är det. Med det sagt. Sänk din standard när det kommer till det yttre (inte personlighetsmässigt!) och leta i och under din egna liga.
Citera
2026-03-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten39
Ett stort problem som kommit med internet och ytliga dejtingappar är att alla hela tiden söker efter något bättre. Det innebär att alla försöker spela i en högre liga än den man själv ingår i. Detta gäller även kvinnor, dock är det vida känt att kvinnor har lättare än män på dejtingmarknaden så problematiken är mer synlig bland män. Är du en svettig datanörd kommer du inte kunna få en blond gymtjej, så enkelt är det. Med det sagt. Sänk din standard när det kommer till det yttre (inte personlighetsmässigt!) och leta i och under din egna liga.

Ett annat stort problem är att nu kan folk du aldrig sett och aldrig kommer träffa, kalla dig för idiot och att du gör allt fel som är singel.
De predikar och berättar hur du ska göra så att ditt liv blir lika bra och lyckat som deras liv är.
Citera
2026-03-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ett annat stort problem är att nu kan folk du aldrig sett och aldrig kommer träffa, kalla dig för idiot och att du gör allt fel som är singel.
De predikar och berättar hur du ska göra så att ditt liv blir lika bra och lyckat som deras liv är.

Ja absolut.
Citera
2026-03-08, 11:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Varför överdriver du ,vem ska kalla dig idiot ?
Citera
2026-03-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Varför överdriver du ,vem ska kalla dig idiot ?

Jag överdriver inte. Jag undrar också varför man kallar nån för idiot bara för att man inte lyckats på samma sätt, för att man inte är exakt likadan som dom är, osv.
Alla har nåt att kämpa med, och alla är inte lika.
Inte alla som förstår det.
Jag säger inte att de är idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in