2026-03-07, 10:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Folk säger att man måste vara social och träffa mycket folk, vara ute i svängen, för att kunna träffa nån.
Och att nätdejting är för de som blev över, andrasorteringen, de som ingen vill ha.

Jag ser flera attraktiva kvinnor på dejtsidor. Kvinnor som är sociala, träffar mycket folk, är aktiva, ute i svängen osv.

Attraktiva kvinnor behöver knappast vara på nätsidor för att träffa en man idag, då är det såna som bara söker uppmärksamhet och inte ens söker efter någon kanske.
Citera
2026-03-07, 11:00
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Attraktiva kvinnor behöver knappast vara på nätsidor för att träffa en man idag, då är det såna som bara söker uppmärksamhet och inte ens söker efter någon kanske.
Iofs har de kanske riktiga jobb, i vissa fall högutbildade akademiker där arbetsgivarna förväntar sig en jävla insats vecka ut och in, som gör att livet är långt ifrån glamour, latte och chill. Att röra sig ute bara för att träffa folk är ett enormt tidsslöseri om ens livsstil inte tillåter det.
Citera
2026-03-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Bra efterforskat och det var väl vad man hade kunnat förvänta sig. Otroligt svinigt beteende att fejka kvinnor för att tjäna pengar på ensamma män.

Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag läste precis deras villkor och där står det att profilerna är fiktiva och använder sig av AI.

Det går att skapa kvinnliga profiler, men har ej hittat någon som inte är fiktiv.

Samtliga manliga profiler verkar vara genuina riktiga personer.

https://www.diskretamatchningar.com/agreement
Utformad för underhållningsändamål där du kan delta i flirtiga chattar exklusivt med fiktiva profiler
Du bekräftar och samtycker härmed till att Utdata är fiktiva och skapade endast för underhållningsändamål och att hela eller delar av dem kan genereras av AI.
Det finns drygt tusen manliga profiler och flera hundra tusen kvinnliga profiler. En genuin profil kan man identifiera genom att det är ett streck under fälten Piercingar, Rökare, samt Tatueringar. Som vanlig användare på sidan så går det inte att fylla i dessa fält. De syns inte ens under ens egen profil och går enbart att ändra med företagets eget verktyg för att skapa profiler.

På engelska hemsidor från företaget, så ser man ett hjärta i fiktiva profiler. Jag antar att deras lagstiftning kräver detta.

Som jag skrev till dig ThaliaElise in en annan tråd.

Minst 90% av alla riktiga användarna på apparna är män, om inte fler. En stor del av kvinnorna där som faktiskt existerar, speciellt de yngre, är för övrigt inte ens där i syfte att träffa någon. De är där i syfte att marknadsföra sina sociala medier, driva tid och/eller få bekräftelse.
Sedan kan man ju i ärlighetens namn även nämna att många män där är otrogna svin som har sex i smyg bakom ryggen på fruar m.m.

Men om man räknar på antalet aktiva användare i realtid, dvs räknar bort inaktiva konton eller fejkkonton, då skulle jag bli väldigt förvånad om det är färre än 90% män.
Citera
2026-03-08, 07:35
Medlem
Kvinnor vill att män anstränger sig lite. Lägger ner tid på sin presentation t ex.
Såg nyss två kvinnor på dejtsidor, såhär ser deras presentationer ut.

Kikar runt lite.

Tjo!
Citera
2026-03-08, 07:54
Medlem
zebra121s avatar
Vet någon i denna tråd vilken app som är BÄST i nuläget för att träffa damer? Det brukar väl pendla lite hur apparna och tjejerna använder dessa. Tinder, Hinge, Badoo, Match, Mötesplatsen?

Vad är bäst? Jag är okej med att betala.
Citera
2026-03-08, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Vet någon i denna tråd vilken app som är BÄST i nuläget för att träffa damer? Det brukar väl pendla lite hur apparna och tjejerna använder dessa. Tinder, Hinge, Badoo, Match, Mötesplatsen?

Vad är bäst? Jag är okej med att betala.

Vet inte hur det är idag men jag träffade kvinnor från Happypancake och Badoo. Några år sen nu.

Mötesplatsen är dyrt och jag skrev till en kvinna i min stad som hade skickat flirt. Jag tecknade en månads medlemskap för att kunna skriva. Hon svarade inte. När det har varit gratishelg så har jag inte fått besök ens.

Tinder skulle vara en liggapp. Det är lätt att få ligg där.
Har jag inte märkt.
Citera
2026-03-08, 08:31
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Vet inte hur det är idag men jag träffade kvinnor från Happypancake och Badoo. Några år sen nu.

Mötesplatsen är dyrt och jag skrev till en kvinna i min stad som hade skickat flirt. Jag tecknade en månads medlemskap för att kunna skriva. Hon svarade inte. När det har varit gratishelg så har jag inte fått besök ens.

Tinder skulle vara en liggapp. Det är lätt att få ligg där.
Har jag inte märkt.

Tack för svar. Badoo känns lite skum men måste man ge det någon vecka?
Mötesplatsen har jag inte hört mycket positivt om faktiskt. Hinge är skit.

Tinder är ett kort att falla tillbaka på sägs det men jag vet inte... Lätt att bli shadowbannad.
Citera
2026-03-08, 08:46
Medlem
Citat:
Tack för svar. Badoo känns lite skum men måste man ge det någon vecka?
Mötesplatsen har jag inte hört mycket positivt om faktiskt. Hinge är skit.

Tinder är ett kort att falla tillbaka på sägs det men jag vet inte... Lätt att bli shadowbannad.

Badoo var bättre för några år sen. Då kunde man skriva till vem man ville. Sen ändrade de så att det blev som Tinder, man måste matcha först.

Happypancake var också bättre förr. Då såg man 12 profiler direkt på samma sida, men de ville väl vara moderna. Och för några år sen så ändrade dom så man måste scrolla. Det är åtminstone gratis och man kan skriva utan att man måste matcha först.

Mötesplatsen sägs vara seriöst. Kanske det är. De drar in seriösa pengar.
Citera
2026-03-08, 08:53
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Badoo var bättre för några år sen. Då kunde man skriva till vem man ville. Sen ändrade de så att det blev som Tinder, man måste matcha först.

Happypancake var också bättre förr. Då såg man 12 profiler direkt på samma sida, men de ville väl vara moderna. Och för några år sen så ändrade dom så man måste scrolla. Det är åtminstone gratis och man kan skriva utan att man måste matcha först.

Mötesplatsen sägs vara seriöst. Kanske det är. De drar in seriösa pengar.

Jag förstår. Bra redogörelse. Vilka är Top 3 som du skulle rekommendera?
Jag är sugen på att träffa damer.
Citera
2026-03-08, 08:57
Medlem
Citat:
Jag förstår. Bra redogörelse. Vilka är Top 3 som du skulle rekommendera?
Jag är sugen på att träffa damer.

Happypancake först i alla fall. Du kan skriva till vem du vill. Behöver inte vänta på att du ska matcha. Ser du en kvinna du vill ha så är det bara att börja ragga på henne.

Har ingen topp 3 faktiskt. Badoo är väl näst bäst, eller var förut i alla fall. Träffade två kvinnor därifrån.
Citera
2026-03-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Som jag skrev till dig ThaliaElise in en annan tråd.

Minst 90% av alla riktiga användarna på apparna är män, om inte fler. En stor del av kvinnorna där som faktiskt existerar, speciellt de yngre, är för övrigt inte ens där i syfte att träffa någon. De är där i syfte att marknadsföra sina sociala medier, driva tid och/eller få bekräftelse.
Sedan kan man ju i ärlighetens namn även nämna att många män där är otrogna svin som har sex i smyg bakom ryggen på fruar m.m.

Men om man räknar på antalet aktiva användare i realtid, dvs räknar bort inaktiva konton eller fejkkonton, då skulle jag bli väldigt förvånad om det är färre än 90% män.

Jag tror ändå det är en viss skillnad på de "vanliga stora apparna" som de flesta använder som hinge, tinder osv och sånna här obskyra appar som ingen har hört talas om. Men visst det kanske är 90% män på alla appar, vad vet jag. Men det betyder ju då att match group rakt av ljuger om användartal.

Det är trots allt vanligt att kvinnor använder appar för att träffa en partner och det är också vanligt att kvinnor upplever det som svårt att träffa någon som man klickar med.
Citera
2026-03-08, 09:54
Medlem
Hela denna soppa beror på att kvinnor hela tiden och över hela linjen kräver mer än vad de har att ge. Mannen ska tjäna mer annars nedvräderas han, längre, högre status, rolig (när hon är tråkig), social umgängeskrets (när hon knappt har vänner), hon kräver att mannen inte har barn (när hon själv har barn), mer vältränad än henne (om hon ens är tränad) och så vidare.

Matchade en gång med en äcklig tinderslyna som hade dööjt på appen att hon hade barn men på gymmet såg jag att hon skämdes över det. Skulle en singeltjej utan barn dejta mig om jag hade barn?

Sådana är dessa fittor hela tiden ska mannen ge mig av sig för att tillföra henne mer bekvämlighet för sina dumma beslut.

Och alla dessa horungar som utvecklat dess mongoappar, hoppas match groups ägare mördas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in