Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Bra efterforskat och det var väl vad man hade kunnat förvänta sig. Otroligt svinigt beteende att fejka kvinnor för att tjäna pengar på ensamma män.
Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
Jag läste precis deras villkor och där står det att profilerna är fiktiva och använder sig av AI.
Det går att skapa kvinnliga profiler, men har ej hittat någon som inte är fiktiv.
Samtliga manliga profiler verkar vara genuina riktiga personer.
https://www.diskretamatchningar.com/agreement
Utformad för underhållningsändamål där du kan delta i flirtiga chattar exklusivt med fiktiva profiler
Du bekräftar och samtycker härmed till att Utdata är fiktiva och skapade endast för underhållningsändamål och att hela eller delar av dem kan genereras av AI.
Det finns drygt tusen manliga profiler och flera hundra tusen kvinnliga profiler. En genuin profil kan man identifiera genom att det är ett streck under fälten
Piercingar,
Rökare, samt
Tatueringar. Som vanlig användare på sidan så går det inte att fylla i dessa fält. De syns inte ens under ens egen profil och går enbart att ändra med företagets eget verktyg för att skapa profiler.
På engelska hemsidor från företaget, så ser man ett hjärta i fiktiva profiler. Jag antar att deras lagstiftning kräver detta.
Som jag skrev till dig ThaliaElise in en annan tråd.
Minst 90% av alla riktiga användarna på apparna är män, om inte fler. En stor del av kvinnorna där som faktiskt existerar, speciellt de yngre, är för övrigt inte ens där i syfte att träffa någon. De är där i syfte att marknadsföra sina sociala medier, driva tid och/eller få bekräftelse.
Sedan kan man ju i ärlighetens namn även nämna att många män där är otrogna svin som har sex i smyg bakom ryggen på fruar m.m.
Men om man räknar på antalet aktiva användare i realtid, dvs räknar bort inaktiva konton eller fejkkonton, då skulle jag bli väldigt förvånad om det är färre än 90% män.