Citat:
Ursprungligen postat av
cutepsycho
.
Alltid sett borderline som något bara kvinnor kan ha, då jag bara hört om borderline från bittra män som förklarar alla sina ex som borderline, likt bittra kvinnor förklarar alla sina ex som psykopater. Så de har varit i princip samma sak.
Men din djupa självreflektion har fått mig att fundera om jag är det, 70% stämmer, men 60%+ stämmer på alla "diagnoser" och "du är fel för vårt samhälle"-manualer för mig i min jakt på vad fan som är felet.
Jag är man dock, och bara kallat den delen av mig för "en känslig liten fitta".
Men sjuk självinsikt, hög intelligens, som du tydligt har bägge av, men samtidigt (helt motsägelsefullt) noll självinsikt och ren rå fight/flight/freeze-instinkt när det väl kommer till kritan live on the battlefield skriker igenkänning. Som jag upplever från din text.
Även om du verkar vara medicinerad nu eller bara tillfälligt annan mental virilitet nu jämfört med när du startade tråden så är jag nyfiken om du har någon erfarenhet med förhållanden av dubbel bipolaritet, alltså där bägge är det. Då många kvinnor är det är risken stor att jag stöter och stött på det. Om jag själv är det; hade förklarat mycket i mitt liv.
Blir dubbel inkompetens över dubbel intensiv kärlek på något sätt. En smärtsam clown-show.
Är två "situationer" jag
verkligen undrar över. Båda mörka. Den ena becksvart.
Om inte, tack ändå. Du är en fin människa, intelligens och självinsikt är vackert! Var stolt över det.