2026-03-04, 10:47
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag kan inte se att Graham Potter blir långvarig som förbundskapten. Att träna och coacha spelare på daglig basis är vad han egentligen vill, vilket oxå är tydligt.

Potter är snart tillbaka (inom ett år) i klubblagsfotbollen.

Som av en händelse har han också bara kort kontrakt
Citera
2026-03-04, 10:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag kan inte se att Graham Potter blir långvarig som förbundskapten. Att träna och coacha spelare på daglig basis är vad han egentligen vill, vilket oxå är tydligt.

Potter är snart tillbaka (inom ett år) i klubblagsfotbollen.
Och? Kontraktet är ju bara skrivet över detta playoff och till och med över ett ev. VM. Sedan får vi se.

Det visste alla parter från början att det primära målet är att ta Sverige till och leda under VM.
Citera
2026-03-04, 10:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Är det Jordan Larsson du syftar på tycker jag han ska bort isf
Hugo Larsson såklart.

Jordan har såklart inget i landslaget att göra längre varken som mittfältare eller anfallare!
Citera
2026-03-04, 17:02
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hugo Larsson såklart.

Jordan har såklart inget i landslaget att göra längre varken som mittfältare eller anfallare!
Han var väl uttagen sist?

Eller var det under JDT?

Det var inte längesedan han var med i en trupp iaf, Hugo larsson hade ju desto mera problem under dansken än jordan
Citera
2026-03-07, 00:01
Medlem
skogsburkans avatar
Swedberg med assist mot Real Madrid. Det är uppenbart att han ska tas ut.
Citera
2026-03-07, 09:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Swedberg med assist mot Real Madrid. Det är uppenbart att han ska tas ut.
Räcker inte, formen är inte tillräckligt bra, behöver göra ett par mål också.
Citera
2026-03-07, 10:38
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Räcker inte, formen är inte tillräckligt bra, behöver göra ett par mål också.

Elanga med 1 assist hela säsongen är däremot självskriven. Ut led är tiden.
Citera
2026-03-07, 12:22
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/3pEnnd/alternativen-sinar-for-landslaget-widell-zetterstrom-fortsatt-borta

Börjar kännas väldigt tveksamt om JWZ hinner tillbaka. Just nu tippar jag att Robin Olsen gör comeback och går in som etta. Nordfeldt och Törnqvist på bänken.
Citera
2026-03-07, 13:27
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/3pEnnd/alternativen-sinar-for-landslaget-widell-zetterstrom-fortsatt-borta

Börjar kännas väldigt tveksamt om JWZ hinner tillbaka. Just nu tippar jag att Robin Olsen gör comeback och går in som etta. Nordfeldt och Törnqvist på bänken.

Mellan en tokpetad Törnkvist, en avdankad Nordfeldt och Olsen. Så lär Olsen stå. Annars har vi en som spelar i Sunderland och höll nollan härförleden.
Citera
2026-03-07, 14:13
Medlem
Citat:

Potter nu bytt målvaktstränare. Borta är Maths Elfvendal som nog var en stor del i att Olsen var given etta och Nordfelt i truppen under så lång tid.
Skulle inte bli förvånad om de båda saknas i nästa trupp trots skador och sjukdomar
Citera
2026-03-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hr-Gurka
Potter nu bytt målvaktstränare. Borta är Maths Elfvendal som nog var en stor del i att Olsen var given etta och Nordfelt i truppen under så lång tid.
Skulle inte bli förvånad om de båda saknas i nästa trupp trots skador och sjukdomar
Spännande Ellborg och Törnqvist i all ära, men tror inte man ska underskatta erfarenhet i landslagets viktigaste match(er) på fyra år.
Citera
2026-03-07, 16:36
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Spännande Ellborg och Törnqvist i all ära, men tror inte man ska underskatta erfarenhet i landslagets viktigaste match(er) på fyra år.

Just därför det känns som det blir Olsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in