2026-03-07, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NedSchtark
Spännande teori! Skulle mer säga att det är en fråga om ”sociolekt”. Gissar på att hon är född och uppvuxen i Sverige men vuxit upp i ett utsatt område där det svenska språket och kulturen inte har någon större status. Hennes användning av propositioner är, likt andra i hennes miljö, för jävlig. Blir dock konfunderad av hennes okunskap angående när det ska vara en/ett, det är inget problem som andragenerationens invandrare brukar ha, så kanske är hon relativt nyanländ ändå? 🤔 Finlandssvenskar med romskt eller arabiskt ursprung finns det gott om i Sverige.

Ja prEpositioner är viktiga i språk, såväl muntligt som skriftligt
Vad gäller sociolekt så är jag absolut benägen att hålla med dig, utav detta fenomen skapas de mest konstiga avarter av dialekter/accenter så man vet snart inte om vederbörande härstammar från Osby, Salem eller Nykroppa!
Citera
2026-03-07, 06:43
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Håller helt med!
Får jag föreslå att du, Greger och Crap bjuder in Sebastian Dawkins och startar en etnologisk jury som från och med nästa säsong utdelar såväl ris som ros till samtliga deltagare i varje avsnitt?

Då ska jag ha betalt. Att jag iht tittar i år är pga den spännande starten med Stephanie och Nils.

Nu har Nils försvunnit och Stephanie förvandlats till en gemytlig del i laget. Klassiskt farmen att det är roligt i början och sen ebbar ut. Var nån säsong när juggegamlingen Rocco var hela behållningen tex
Citera
2026-03-07, 06:51
Medlem
Amors avatar
Tycker alla överdriver det så kallade "spelet"

Det enda det är i praktiken är att man väljer nån man inte tycker om, alternativt nån som ser stark ut.

Helt naturligt att man inte väljer sina bästa kompisar, samt att man maximerar sina egna chanser när man är kämpe.

Allt detta när de går och tisslar och tasslar som konspiratotiska skolflickor är helt i onödan. Ingen har nånsin vunnit Farmen genom en genial taktik. Däremot genom att vara bra på tävlingar samt att vara en ganska neutral personlighet som ingen stör sig på.
Citera
2026-03-07, 08:46
Medlem
Litauens avatar
Den stelaste jäveln i Farmens historia. Alex får orimligt mycket tv tid. Luktar vinnare.
Citera
2026-03-07, 08:52
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Eller hur?! Jag njöt av att se psykopaten ligga som en treåring och tjura i sin våningssäng!
Jag ogillar starkt honom, de andra verkar upptäckt vem han är med.

En plit liksom som säger åt folk hela dagarna nu är det inlåsning, och sedan gnäller själv vara i ett rum med tre andra några timmar, snälla
Citera
2026-03-07, 08:53
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Du skämtar? På riktigt?
Erik lär garanterat ligga på absolut minst 130.
Jag tror faktiskt inte det, han är såpass kort.

Jag ligger på 120 och är bra mycket längbre än han.
Citera
2026-03-07, 09:27
Avstängd
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Det enda det är i praktiken är att man väljer nån man inte tycker om, alternativt nån som ser stark ut.

Helt naturligt att man inte väljer sina bästa kompisar, samt att man maximerar sina egna chanser när man är kämpe.

Allt detta när de går och tisslar och tasslar som konspiratotiska skolflickor är helt i onödan. Ingen har nånsin vunnit Farmen genom en genial taktik. Däremot genom att vara bra på tävlingar samt att vara en ganska neutral personlighet som ingen stör sig på.
Jo sant men typ vanessa och plitalex, försöker lura amanda de spelar med henne, och så fort de ska välja andra kämpe så tar de henne.

Det är ganska uppenbart och ostrategiskt spelat skulle jag säga, väldigt svårt vinna farmen som induvidualist.
Senast redigerad av Blessed81 2026-03-07 kl. 09:31.
Citera
2026-03-07, 10:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Ja han må va en stark spelare men vad har det med saken att göra?

Mitt svar (till en ngn i tråden!) kom sig av en diskussion om Eriks vikt. Då tog jag ett exempel på en tävling - säcken - kontra vikten på Erik och Taurus dvs vilka som kan vara svåra motståndare i den tävlingen. Ingen 2ekämpe har väl hittills fått säcken som förslag ens ännu att välja på, vilket är märkligt kan jag tycka. Ska bli intressant att se om säcken dyker upp snart som alternativ att välja på när och om Erik och/eller Taurus blir 1e eller som mest troligt 2e kämpe
Citera
2026-03-07, 10:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virkloppan
Jenny är ruskigt stark så hon kan bli riktigt farlig framöver. Spöade ju Alma med råge i kannorna. Att gå under radarn behöver inte vara fel, kan vara ett taktikdrag.

Du menar Ayda. Hon som är 18 år och tävlar i styrka men som åkte ut mot Jenny i tävlingen mjölkkannan.
Citera
2026-03-07, 11:26
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Mitt svar (till en ngn i tråden!) kom sig av en diskussion om Eriks vikt. Då tog jag ett exempel på en tävling - säcken - kontra vikten på Erik och Taurus dvs vilka som kan vara svåra motståndare i den tävlingen. Ingen 2ekämpe har väl hittills fått säcken som förslag ens ännu att välja på, vilket är märkligt kan jag tycka. Ska bli intressant att se om säcken dyker upp snart som alternativ att välja på när och om Erik och/eller Taurus blir 1e eller som mest troligt 2e kämpe

Är nästan 100 på att säcken varit med som förslag men då var det mellan två helt ojämna spelare och andrekämpen var den svagare och valde någon annan gren.
(Precis i början.)

Det är mitt minne av det hela!
Citera
2026-03-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Håller med. Särskilt denna säsongen.

Ibland har det ju förekommit att det bildats två ganska jämnstarka kompisgrupper och så några därmellan som dubbelspelar och som man inte vet riktigt var man har.

Men denna säsongen är det ju enbart så som du skriver. En stor kompisgrupp. De gillar inte Vanessa och Alex så då är det någon av dem som blir förstekämpe. Bosse är lite äldre och inte 100% en del av gruppen han heller. Och Taurus kom ju in lite senare än de andra samt är väldigt stark, så eventuellt kanske de vill få bort honom också. Men Stephanie vill nog ha kvar honom för hon tycker han är snygg.
Mer komplicerat än så är inte "spelet" och man undrar vad Vanessa spiller all sin tid på egentligen genom att älta uppenbara saker eller blåsa upp något som någon sagt och som visat sig inte betyda något.

Den som har en personlighet som påminner mest om tidigare Farmen-vinnare är kanske Niklas.
Citera
2026-03-07, 11:31
Medlem
Abelssuns avatar
På tiden att Amanda åker ut. Bort med chipstutten Erik också. Han framstår som efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in