Igår, 21:53
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Jag har inte påstått att det har sprängts hos kvinnan. Frågan är om inte du ska tänka på att sova av dig ruset innan du ställer frågor från intet.

Den här tråden handlar om busringningar på dörren hemma hos en kvinna, men du började svamla om vilka som spränger mest här i landet.
Dessutom tog det dig flera dagar att svara på mitt inlägg, men jag antar att du sovit ruset av dig. Så du är förlåten!
Citera
Igår, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Vad är ni för förbannade verklighetsförnekare?
Tro mig jag är den förste att beskylla negersvinen men i dessa fall är det väldigt sällan dem.
Svensk, motorburen inavel däremot älskar denna typen av hyss. Bor själv i södra Skåne och vet föt ett faktum
Nej, förekommer i alla samhällsklasser, även i Vasastan i Stockholm. Har sett det med egna ögon.
Citera
Idag, 03:36
Medlem
Jävls skitland. Överklaga! Hur kan man som Jury tillåta sånt horbeteende?
Citera
Idag, 05:41
Medlem
Doodis avatar
Vem hade kunnat tro att Flashback numera bestod av människor som aldrig busat som barn? Ni alla verkar vara duktiga gossar som gjort era läxor i tid och turats om att ta med en frukt till magistern/fröken och under helgerna spenderat er tid med att hjälpa gamla tanter över vägen eller på schackklubben.

Jag avundas er duktiga.
Citera
Idag, 05:53
Medlem
needAlifes avatar
Är ju sånt här som får folk att sluta lita på rättsväsendet när man samtidigt ser friande domar för gängkriminella som sedan hämtar ut ersättning för tiden de satt häktade även fast alla vet att de är skyldiga. JA, det var dumt att vifta med en pistol men vafan ska man göra mot skitungar som inte vill lämna en ifred då? Det vettiga vore ju om ungarnas föräldrar tog ett snack med barnen snarare än anmälde tanten. Allt blir så jävla bakvänt för vilken hjälp hade tanten fått av samhället om hon anmält de irriterande kidsen? Naturligtvis ingenting så vad ska hon då göra?
Citera
Idag, 05:54
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Vem hade kunnat tro att Flashback numera bestod av människor som aldrig busat som barn? Ni alla verkar vara duktiga gossar som gjort era läxor i tid och turats om att ta med en frukt till magistern/fröken och under helgerna spenderat er tid med att hjälpa gamla tanter över vägen eller på schackklubben.

Jag avundas er duktiga.
Jag har sprängt brevlådor också, men hade någon kommit på mig hade jag nog inte anmält tanten som bodde där för att hon blev arg. Man visste ju att det fanns en viss risk inblandat. Tar man bort det ur ekvationen är det ju fri lejd att göra vad fan som helst i princip.
Citera
Idag, 06:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
För er som inte orkar läsa domen så bestod rätten av dessa personer:

Domare:
Petra Camming

Nämndemän:
Michael Dakwar
Christina Forsberg
Tommy Rosenberg

Av dessa var det bara Dakwar som var vettig och ansåg att hon skulle frias pga. trakasserierna hon blivit utsatt för upp till fyra gånger dagligen under 2,5 års tid. De andras inställning var ”Provokation är inte en ansvarsfrihetsgrund enligt svensk rätt. UT kan alltså inte undgå straffrättsligt ansvar för sitt handlande med hänvisning till att hon provocerats av målsägandena”

Så det handlar inte om ”blattar” mot svenskar, utan om ovettiga människor mot vettiga människor. Vettiga människor vill inte ha drägg som trakasserar oskyldiga människor, och absolut inte belöna deras beteende med skadestånd.
Märkligt domslut, provokation har alltid räknats som förmildrande när ett våldsbrott/hot varit föremål för en rättsprocess.
Hade en av negerungarna blivit kallad okvädningsord pga sitt ursprung samt känt sig trakasserad och huggit kvinnan med kniv, ett sådant scenario hade domstolen garanterat tagit hänsyn till. Då hade det låtit att negerungen känt sig provocerad och svårligen kunnat besinna sig.
Känns mest som att den vänsterradikala domaren vill visa att vita inte får försvara sig med vapen mot invandrare.
Citera
Idag, 06:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi

Jag avundas er duktiga.
Att trakassera en människa är inte att busa, lite som att kalla en grov misshandel för ett hyss.
Citera
Idag, 06:45
Medlem
Hon kommer åka på det ännu hårdare i hovrätten. Detta är en nämndemannadom som såvitt avser vapenbrottet är helt vansinnigt motiverad. Nu kanske åklagaren väljer att avstå från att överklaga, men ändå.

En annan reflektion är hur många det är som utgår från att detta är en liten oskyldig hårt ansatt dam som försöker virka sina dukar men blir trakasserad av ungdomar. Ni har ingen aning huruvida hon är en psykstörd alkoholiserad kåkfarare som fullständigt skrämt skiten ur pojkarna.
Citera
Idag, 09:28
Medlem
Morgonrodnads avatar
Har det kommit igång någon insamling till hjältinnan som satte ner foten mot de kriminella invandrarna-tonåringarna?
Citera
Idag, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Svartkrut, dvs antikt krut i en gastät patron är licenspliktad.

Många hatiska idioter i tråden, men ingen fan vet vad hon hotade med. Var det ett skarpt vapen så är det minst 2 år i kurran.

Visst, blatteungar kan man göra tvål av, men vi vet ju inte ett dugg.

Det står citerat från domen flera gånger i tråden att det var ett från början skarpt vapen som gjorts obrukbart genom att delar i revolvern ersatts. Dvs ett "pluggat" vapen.
Citera
Idag, 10:57
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Märkligt domslut, provokation har alltid räknats som förmildrande när ett våldsbrott/hot varit föremål för en rättsprocess.
Hade en av negerungarna blivit kallad okvädningsord pga sitt ursprung samt känt sig trakasserad och huggit kvinnan med kniv, ett sådant scenario hade domstolen garanterat tagit hänsyn till. Då hade det låtit att negerungen känt sig provocerad och svårligen kunnat besinna sig.
Känns mest som att den vänsterradikala domaren vill visa att vita inte får försvara sig med vapen mot invandrare.
Nu har vapenbrott fått höjda straffsatser pga mestadels invandrares skjutningar så dina löjliga konspirationsteorier faller platt.
Det du skulle kunna klaga på i fallet är att en deaktiverad revolver räknas som en rikrig därför att den tillverkades som ett skjutvapen.
Denna lag har inte alla länder , ex UK men man är väl rädda för att brottslingar ska "aktivera" vapnen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in