2026-03-03, 18:57
Medlem
Citat:
En kvinna i 70-årsåldern hotade att skjuta fyra barn som busringde på hennes dörr. Nu döms hon till fängelse av Ystads tingsrätt.

Kvinnan erkänner i förhör att hon har viftat med en pistol och uttalat hot. Hon ansåg ändå att hon borde frias från ansvar mot bakgrund av att hon provocerats av busringningarna under en längre tid.

Hon döms för fyra fall av grovt olaga hot till fängelse i 1 år och 3 månader och ska också betala skadestånd till barnen.

https://www.sverigesradio.se/artikel/kvinna-i-70-arsaldern-hotade-att-skjuta-busringande-barn

Sjukaste. 1 år o 3mån kåken för en gammal kärring som fått nog. Inte sköt hon ungjävlarna
Citera
2026-03-03, 19:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
https://www.sverigesradio.se/artikel/kvinna-i-70-arsaldern-hotade-att-skjuta-busringande-barn

Sjukaste. 1 år o 3mån kåken för en gammal kärring som fått nog. Inte sköt hon ungjävlarna

Det låter ju helt orimligt?

Hur gamla var barnen och vad hade de för ursprung? Hade kvinnan försökt på annat sätt först, t.ex. genom att prata med barnens föräldrar, bostadsbolaget/hyresvärden (om det handlar om barn i samma hus eller bostadsområde), soc eller polisen? Jag kan förstå att hon ledsnade, men man måste i alla fall försöka med de etablerade sätten först. Men hur eller hur så är 1 och 3 månader i fängelse helt orimligt.

Eller kan det vara så att kvinnan hade någon äldre, villkorlig dom som föll ut nu, och ökade på straffet?
Citera
2026-03-03, 19:16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Var det inte något fall med en kvinna som inte fick hjälp mot "plingande barn" som gillade att tracka henne? Det slutade med att dom satte eld på hennes hus och hon brann inne. Hade hon haft en picka hade det kunnat sluta på ett annat sätt, hon hade suttit i fängelse men hade varit vid livet och sluppit ungjävlarna.
Citera
2026-03-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Förmodligen för att det var negerungar eller arabungar'
då ökas straffen med tillägget "white guilt" över att vi ens tog emot dem i landet
Nej det är nästan uteslutande svenska horungar som ägnar sig åt denna typen av hyss.
De spränger brevlådor och har sig, trakasserar husägare systematiskt på flera orter.
Citera
2026-03-03, 19:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej det är nästan uteslutande svenska horungar som ägnar sig åt denna typen av hyss.
De spränger brevlådor och har sig, trakasserar husägare systematiskt på flera orter.

Möjligtvis på 50-talet. Nu är svenska barn bättre uppfostrade än så. Det är ungjävlarna och deras föräldrar som borde tvingas betala skadestånd till kvinnan.
Citera
2026-03-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Möjligtvis på 50-talet. Nu är svenska barn bättre uppfostrade än så. Det är ungjävlarna och deras föräldrar som borde tvingas betala skadestånd till kvinnan.
Vad är ni för förbannade verklighetsförnekare?
Tro mig jag är den förste att beskylla negersvinen men i dessa fall är det väldigt sällan dem.
Svensk, motorburen inavel däremot älskar denna typen av hyss. Bor själv i södra Skåne och vet föt ett faktum
Citera
2026-03-03, 19:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Tro mig jag är den förste att beskylla negersvinen men i dessa fall är det väldigt sällan dem.
Svensk, motorburen inavel däremot älskar denna typen av hyss. Bor själv i södra Skåne och vet föt ett faktum

Jo, det är möjligt att epa-folket och trasiga svenska vita ungdomar gör så fortfarande, men att säga att invandrarslynglarna aldrig gör så, så är det du som är verklighetsförnekare. Jag har talat med flera som är fast i gettona och det är många som är utsatta.

Hade kvinnan en riktig pistol eller var det en replika? Hur gamla var barnen?
Citera
2026-03-03, 20:00
Medlem
Jordgubbes avatar
Var det det här

https://www.ystadsallehanda.se/ystad/70-arig-kvinna-fick-nog-hotade-barn-med-revolver/
https://www.ystadsallehanda.se/ystad/70-arig-kvinna-hotade-barn-med-revolver-jag-ska-skjuta-er/

Låst, inte mycket nytt, att midsommarafton.
Citera
2026-03-03, 20:03
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Kallar ni motorburen ungdom för barn där? Låter efterblivet.

Jag i motsats till dig tror till 95% att det rör sig om icke etniska snorungar.
Citera
2026-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Dessa inavlade ungjävlar borde få ett rejäl kok stryk av sina föräldrar.
Men barnens föräldrar har tyvärr noll koll på vad deras ungjävlar sysslade med.
Synd att inte tanten pepprade dessa inavlade ungjävlar med sin pistol visserligen hade hon
fått sitta inne några år, men dessa inavlade ungjävlar hade fått enkel biljett ner till helvetet .
Citera
2026-03-03, 21:28
Medlem
Galejans avatar
Utmärkt. Hög ålder och kön är inget skäl att slippa ta ansvar för sina handlingar. I kurran med galningen.

Oväntat att Flashbackmobben sidar med gärningspersonen. Det brukar sällan hända. Beror det på att hon sannolikt är svensk samtidigt som offren sannolikt inte är det?
Senast redigerad av Galejan 2026-03-03 kl. 21:30.
Citera
2026-03-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Utmärkt. Hög ålder och kön är inget skäl att slippa ta ansvar för sina handlingar. I kurran med galningen.

Oväntat att Flashbackmobben sidar med gärningspersonen. Det brukar sällan hända. Beror det på att hon sannolikt är svensk samtidigt som offren sannolikt inte är det?

Jag sätter en slant på att även ”offren” a.k.a snorungarna är alldeles jättesvenska. Baserat på empiri av att vara föremål för dylika ”brott”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in