2026-03-06, 20:55
Medlem
sunamis avatar
Tid är pengar och AI har sparat mig en jävla massa tid så indirekt ja. Sätta upp enklare hemsidor på minuter som drar in en slant är nog fullt möjligt och har några tankar jag tänkt utforska vid tillfälle.
Citera
2026-03-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Är du helt säker på att ChatGPT inte hade kunnat hjälpa dig lista ut lösningen på problemen och ge dig kunskapen om API:erna? För jag kan ingenting om programmering och min strategi fungerar hittills, att varje gång Codex gjort ändringar i appen och beskriver dem för mig så skickar jag det meddelandet till ChatGPT så att den kan reflektera, beskriva, felsöka och förbättra. Jag har stött på många buggar och API-problem men alltid lyckats lösa det. Men är det tillräckligt avancerat så har du kanske rätt att man behöver någon som vet vad den gör, men poängen är att TS inte borde spendera många timmar på att lära sig Python om han bara vill tjäna pengar online med AI. Det finns massor av enkla sätt att tjäna pengar.

Youtube har ändrats mycket nyligen. Att skapa auto-genererade videor med n8n, Antigravity, CapCut, etc kommer antagligen inte lyckas, man blir demonetized. Men det finns bättre möjligheter än tidigare om man skapar videor med högre kvalitet. Även på Instagram och TikTok såklart. Men man måste anpassa sig snabbt och experimentera för att hitta något som fungerar, det kräver ganska mycket jobb i början tills man hittar rätt, inte den enklaste branschen.

https://x.com/CreatorMagicAI
Det här projektet följer jag lite. Drömmen som många har nu är ju att ha en helt automatisk OpenClaw som tjänar pengar åt en. Han har skapat 3 agenter som ska tjäna pengar åt honom 24/7. Han ligger i plus hittills men inte om man räknar med API-kostnaderna som kan bli ganska höga. Jag har ett bättre system, använder MiniMax' MaxClaw + deras Coding-prenumeration, ett bra sätt att minska kostnaderna enormt mycket, sen är dock MiniMax sämre än GPT, Claude, etc, men tror jag ska lyckas ändå.

Det här var ett intressant inlägg eftersom du ger tekniska detaljer kring hur man gör.

Ja, jag är säker på att chatbotten inte kunde lösa alla buggar den orsakade i mitt fall, men jag använde inte codex eller någon annan kodassistent. Dagens kodassistenter kan ju automatiskt försöka redigera om och om igen tills programmet funkar och uppnår ett mål. Och de kan hantera större filer och flera filer. Men de kan köra fast ändå vid komplicerade program. De funkar bäst om man har en ide till en app som har rätt vanlig funktionaitet, och där ändringarna inte berör många olika filer.

Använder du Codex ihop med GitHub, VS Code eller Copilot, och kör du via ChatGPT-konto eller API-nyckel?

När det gäller n8n tänker jag att det snarare är ett automationsverktyg än ett videogenereringsverktyg i sig. Alltså att det kan be t.ex. en videotjänst som Sora att skapa video och sedan automatisera uppladdning/publicering tilll sociala nätverk, och på så sätt spara lite tid, om jag fattar rätt?

Menar du att YouTube i praktiken stoppar mycket AI-genererad video nu, eller hindrar reklamintäkter till dem? Bara om kvaliteten inte är tillräckligt hög eller mängden blir stor?

Jag fattar inte hur pengarna uppstår rent konkret i CreatorMagicAI. Är tanken att agenten tjänar pengar via innehåll, affiliate-länkar, community, trading eller något annat? OpenClaw lär ha dyra api-kodnycklar, finns det ingen annat automations- eller agentramverk som man kan använda?
Senast redigerad av guru1966 2026-03-06 kl. 22:29.
Citera
2026-03-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Du vill inte berätta lite mer då, eller känner du att du vill hålla det för dig själv för tillfället?
Inte just nu. Vill inte att någon apa snor idén.
Citera
2026-03-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Spoiler alert - de kommer inte fungera.
Det vet du inget om.
Citera
2026-03-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Använder du Codex ihop med GitHub, VS Code eller Copilot, och kör du via ChatGPT-konto eller API-nyckel?
Aa VS Code.
Citat:
När det gäller n8n tänker jag att det snarare är ett automationsverktyg än ett videogenereringsverktyg i sig. Alltså att det kan be t.ex. en videotjänst som Sora att skapa video och sedan automatisera uppladdning/publicering tilll sociala nätverk, och på så sätt spara lite tid, om jag fattar rätt?
Ja det finns massor av n8n workflows som gör att man kan skapa en video med 1 klick, de brukar använda fal.ai för api till bild/videogeneration. Det blev väldigt populärt i slutet av 2025. Men problemet är att dessa workflows saknar en intelligent videoredigerare, så det blir ganska uppenbart att videorna är massproducerat skräp.
Citat:
Menar du att YouTube i praktiken stoppar mycket AI-genererad video nu, eller hindrar reklamintäkter till dem? Bara om kvaliteten inte är tillräckligt hög eller mängden blir stor?
Youtube märker direkt när man laddar upp videon om den har bra kvalitet, i alla fall på vissa sätt, som om videon är för kort, eller har en struktur som Youtube ser som låg kvalitet. Så om man laddar upp skräp så visar Youtube videon till väldigt få personer, dvs man får få visningar. Men även om man strukturerar videorna så att de undviker att bli begränsade på det sättet så måste man också lyckas få tillräckligt många likes, med mer för att Youtube ska pusha videorna till fler så att man får en viral video, så tittarna hjälper också till att filtrera bort skräp. Och sedan kommer Gemini, som analyserar kanaler som blivit monetizerade att flagga dig om den tycker du laddat upp massproducerade videor, då förlorar man möjligheten att få reklamintäkter.
Citat:
Jag fattar inte hur pengarna uppstår rent konkret i CreatorMagicAI. Är tanken att agenten tjänar pengar via innehåll, affiliate-länkar, community, trading eller något annat? OpenClaw lär ha dyra api-kodnycklar, finns det ingen annat automations- eller agentramverk som man kan använda?
Aa de har en krypto-plånbok, så de kan trejda. En skapade en webbsida med spel och försöker få donationer. En har en blogg. De kan också skapa appar, skapa prompguider, posta på X, med mer.
Det här konceptet började ju för ett år sedan i krypto-agenternas epok, vissa tjänade bra på att trejda, skapa meme-coins, etc, och sedan när de hade tillräckligt med pengar kunde de börja anställa människor till att göra sånt som de själva inte kan göra, men teknologin var för dålig då, nu med OpenClaw är det annorlunda.
Ja det finns sätt att minska kostnaderna eller köra helt gratis, men inget är perfekt. Problemet är att OpenClaw är som bäst med Claude's bästa versioner, typ Opus 4.6 om jag minns rätt, och då blir det dyrt. Man kan använda NVIDIA för att få gratis credits varje dag, men det är begränsat. Man kan göra så att OpenClaw bara använder de dyra modellerna när det är nödvändigt och annars använda billiga. Man kan använda ett ChatGPT prenumeration (OpenAI har sagt att de är okej med det), men det buggar ibland, inte perfekt ännu. Vad jag vet så är mitt sätt det bästa just nu, kostar runt 300 - 400 kr per månad och man blir typ aldrig begränsad, förutom om man kör intensiva coding-sessioner kanske.
Senast redigerad av ljusljud 2026-03-06 kl. 23:39.
Citera
2026-03-06, 23:46
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Känner mig helt inkompetent och kvar på 90-talet, helt ärligt.
Så jag bör lära mig Python först?
Eller hitta på nån nisch, som ovannämnda?
Eller både och?

Ja vad bra. Bara att köra igång. Nu har du hela helgen på dig att spåna på idéer och börja skriva en projektplan.
Citera
2026-03-06, 23:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Sluta ljug! Mupp!

Vad är det som är ljug?
Citera
2026-03-07, 02:11
Medlem
Citat:
Jag bombarderas med shorts om hur enkelt , händigt och praktiskt det är att tjäna online numera.
Speciellt med hjälp av AI.

Nån av er som tjänar pengar online med hjälp av AI?
Berätta gärna hur så har ni en bidragstagare mindre.
Om jag också kan tjäna så lovar jag att inte ta bidrag mera.

Jag har släppt två album på spotify = 3000 usd hittills.
Gjort 210 prints på t-shirtar = 2000 usd hittills.
Programmerat en app med reklamintäkter = 1400 usd hittills.
Citera
2026-03-07, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag har släppt två album på spotify = 3000 usd hittills.
Gjort 210 prints på t-shirtar = 2000 usd hittills.
Programmerat en app med reklamintäkter = 1400 usd hittills.

Berätta hur och jag gör likadant och redovisar för soc. No cap.
Citera
2026-03-07, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunami
Tid är pengar och AI har sparat mig en jävla massa tid så indirekt ja. Sätta upp enklare hemsidor på minuter som drar in en slant är nog fullt möjligt och har några tankar jag tänkt utforska vid tillfälle.

Problemet är att sidor pumpas ut i miljontals nu, jag gjorde en sida som var rätt unik med visa detaljer som jag inte sett andra ställen, med lovable som jag publicerade men övergav.

Sidan hade ingen trafik så nästan ingen hade sett den men två månader senare ser jag stort sett samma sida.
Citera
2026-03-07, 08:44
Medlem
Det enda man ska använda AI till är att få vägledning. Exakt varje dag går ni alla förbi affärsmöjligheter i olika storlekar. sen att man missar eller skiter i det är det vanliga. Men stannar man upp och funderar så är AI bra för att veta hur man bör ta nästa steg
Citera
2026-03-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det enda man ska använda AI till är att få vägledning. Exakt varje dag går ni alla förbi affärsmöjligheter i olika storlekar. sen att man missar eller skiter i det är det vanliga. Men stannar man upp och funderar så är AI bra för att veta hur man bör ta nästa steg

Hur ska den vägleda mig till att gå från 100 kr till 10000 kr ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in