Nu vrider du på vad jag sagt.
Det är svårt att få det till en klassfråga hävdar jag fortfarande. Visst finns de de som kan tycka det är konstigt med direktrapport etc, men de är ju fortfarande någon som betalat för att åka iväg.
Det är inte alla som har råd att få vardagen att gå ihop, och då läsa om någon som måste tex betala för att få komma hem från Dubai och kalla det klassfråga är kanske lite speciellt.
Huruvida planet ska kosta, när det ska betalas eller så är en annan fråga. Personligen är jag tveksam till att semestra i den regionen pga värderingar som inte funkar med mina, men oavsett ska svenskar skyddas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det är nog inte många som tycker att de inte ska betala själva, det vi vänder oss emot är att de måste betala DIREKT - annars får de inte resa med. Det borde ju vara BEHOVET som avgör vilka som får resa med (först, i förlängningen måste ALLA svenskar hämtas om det här fortsätter). Och sedan kunde de som inte hade pengarna få en avbetalningsplan. Först ser man till att svenskar kommer i säkerhet och SEDAN kan man börja diskutera avbetalningsvillkoren.
Dessutom blir det VÄRST för dom som blir kvar där utan pengar... det skulle vara tillräckigt illa även om det inte fanns något krigshot.