2026-03-05, 19:11
Medlem
-----
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-05 kl. 19:29.
Citera
2026-03-05, 19:25
Medlem
[quote=TomatKungen|94444210]
Se intervjuer och framträdanden med Sofia och CP. Se glittret i hans ögon. Så inser du att han är lycklig med sin hustru och mor till hans fyra barn.
QUOTE=

--------------------

Svar från Dundret:

Käre Tomat!

Vet du vad, nu överträffar du dig åter med ditt gamla, galna tjatande. Personligen har jag aldrig träffat Carl-Philip. Men du har alltså varit i en situation då du personligen sett hans ögon glittra? Vid vilket tillfälle då? Vill gärna ha tid och plats, samt hur lång tid glittrandet varade. Bevisa!

Jag skiter blankt i om de har 84 barn. Han får vara hur lycklig han vill. Bra för honom. Och för dig förstås, eftersom du verkar helt förtrollad av detta par med 4 barn. Min faster har 8 barn. Och hon är lycklig. Henne man är lycklig. Hon är en bra fru och en god mor. Hur det är med glittret i makens ögon har jag inte personligen skådat. Så långt inpå går jag inte. OK?

Nu orkar jag inte med dina fru-och barnhistorier mer. Du skulle nog ta jobb i Hovet som Mary Poppins. Men ajabaja, vad skulle SÄPO säga?

Om allt går fel, så finns det en passande tråd i forumet. Finns en annan tråd om barn och familj.
Good Luck!
Senast redigerad av Detdundrar 2026-03-05 kl. 19:36.
Citera
2026-03-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Mm, just om henne, Sofias, person och egenskaper kan diskuteras, men håller med dig om prins Daniels egenskaper. Att han har hälsoproblem är lte ledsamt, men ändå tillförs nytt friskt blod i Bernadotteätten. Det började med Silvia.
Inga kusin eller bryllinggiften där inte!

Sen är det väldigt vanligt, om vi går utanför kungahuset och tittar på högadeln. De som verkar, men inte syns. Där har det genom många många år varit alltför vanligt med kusin- och släktgiften och icke så välartade och friska barn.

Det talades tyst om sånt, de barnen fick aldrig en chans utan placerades på nåt undantag . Var de något så när i tankarna eller utseendemässigt fick de en liten plats att bo på. Var de helt trasiga så blev de placerade i en håla. Jag har själv sett en sån håla.

Det här är historia som inte pratas om, men finns i de flesta slott.
Det förekommer även idag. Nämner inga namn men en högadlig svensk man är förlovad (eller om de har hunnit gifta sig) med en syssling eller liknande från kontinenten, också hon då adlig. Det är ju helt lagligt men är det lämpligt...jag vet inte riktigt...

Det var även så bland allmogen tidigare. Många, många bönder som gifte sig med en kusin och slog ihop två gårdar till en stor. Har ett sådant exempel i den by på landet där vi har sommarställe. Gubben lever inte nu men var född på 1930-talet och hans föräldrar var kusiner. Det ansågs helt normalt på den tiden...och jo, han var lite eljest...
Citera
2026-03-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meritinna
Har “Svenssons” inträde i kungahusen inneburit en moralisk devalvering ? Är uppfostran kring etik och moral bättre i de högre samhällsklasserna? Intressant diskussionsämne.
Vill bara tillägga att kronprinsessan gjort ett fenomenalt val av partner, en fin och äkta person från en fin och äkta familj.
Det är inte frågan om samhällsklass,utan HUR man sköter sitt uppdrag och moral och etik är det som håller monarkin vid liv.
Det går bra att titta på de kungligheter som inte gjort det och hur förtroendet för monarkin sjunker rejält i samband med skandaler.
Rollen som "prinsessa" är oftast anknytning till någon form av vård eller utsatthet.
Då betyder bakgrunden en hel del.
Ett leder som klätt av sig för pengar,äcklad sig på TV,Epstein och Barbro är väl ingen lämplig person att representera ett kungahus.
Utöver detta är hon lat och har extremt låg pliktnärvaro.
Citera
2026-03-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ni har inget. Hade det funnits något på Sofia som hade inneburit en säkerhetsrisk, så hade det aldrig blivit något bröllop 2015. Så det finns inget på Sofia, mer än vad vi redan vet..

Och hon gör ett bra jobb som prinsessa. Är en gid mor och maka.
Hur vet du det?
Är du helt borta?
Det är ingen utanför monarkin som kan stoppa att de gifter sig med ett fnask.
Det är skillnad i Danmark för där hade Sofia aldrig fått kommit in med den bakgrunden.
Vill du veta varför?
Därför att Margreth tar sitt jobb på allvar och har respekt för sitt ämbete och folket.
Till skillnad från den här mappen vi har.
Citera
2026-03-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Haha! Som att DU av alla människor skulle veta något om någonting efter all skit du skrivit som avslöjat dig som en bitter mytoman! Tack för underhållningen, din dumme fan.
Din dumme fan själv!
Jag skulle tro att det är fler än jag som har riktig information om läget.
Att du inte har det förstår jag.
Mytoman är något helt annat.
Vet du varför bonddräng?
Jo,därför att all den information som du har fått både från mig och andra finns offentligt.
Sen är det så att om man umgås med andra och har varit på tillställningar,då hör man så att säga lite skvaller.Utan tvekan!
Angående Sofia är den inte väl.
Det förtjänar hon.
Hon är ett avskum och sen gör inte titel eller ingifta pengar henne finare.
Senast redigerad av Molins 2026-03-06 kl. 20:48.
Citera
2026-03-06, 20:36
Medlem
Citat:
Du kan faktiskt inte använda dig av omvänd bevisbörda. Det är du som måste bevisa dina påståenden när du är den som anklagar och hittar på om Sofia. Hittills har du inte bevisat ett enda. Rent jävla skitsnack bara. Kan du vara snäll och visa oss den offentliga medierapporteringen som styrker alla dina sjuka påhitt. Kom igen nu!
Jag vänder på det och undrar VART DIN BEVISBÖRDA ligger i att det inte stämmer!
Vad har du för information som gör att du vet mer än media?
Mitt svar är nog högre dos av psykofarmaka och en svalkande och dröm om Sofia.
Ett äckel är vad du är.Rakt av.
Citera
2026-03-06, 20:38
Medlem
Citat:
För att det inte fanns något för dem att kolla upp. Att hon var eskort är lika sannolikt som att hon var med och käkade barn på Epsteins ö som vissa här tror.
Sofia blev inbjuden till ön.
Då kan man undra hur en okänd kvinna får en inbjudan av en gubbe om hon nu inte visste vem han var?
Kolla han telefonkatalogen och körde med fingret tills han hittade ett namn och bara skickade en förfrågan?
Hur tänker du tok?
Citera
2026-03-06, 20:41
Medlem
Citat:
Att det bara är dina egna åsikter var ju exakt det jag konstaterade, pucko.
Det finns inga kriminella dokument om Sofia!.... Suck, bara suck. eller för att citera en känd stor tänkare: Din förbannade urblåsta jävla idiot.
Visa nu att du klarar av att skriva mellanslag efter skiljetecken, fast det är att begära för mycket av dig.
Kriminella dokument?
Det som finns i filerna är Epstein och relationen till barn och kvinnor.
Barbro,Eva och andra är nämnda.
Där skuttar Sofia in också med lite bilder och träffar.
Så som filosofisk tänkare ska du nog välja en i din klass,nämligen IF(intellektuell funktionsnedsättning)Be dina klasskamrater skriva ihop något!
Citera
2026-03-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det du skriver är alltså att du känner skvallerkärringar som har skvallrat till dig. Och att du tror blint på skvallerkärringarnas skvaller om Sofia. Ingen källkritik från din sida alls, du bara sväljer allt med hull och hår. Utan minsta tanke på vad för syften dina bekanta (skvallerkärringarna) kan tänkas ha. Avundsjuka? Sensationslystnad och få vara i centrum en stund? Blivit ratade av Sofia eller någon de trodde var Sofia.
Självklart att folk skvallrar!
Det är väl inget nytt!
Citera
2026-03-06, 20:45
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molins
Din dumme fan själv!
Jag skulle tro att det är fler än jag som har riktig information om läget.
Att du inte har det förstår jag.
Mytoman är någotvhelt annat.
Vet du varför blondering?
Jo,därför att all den information som du har fått både från mig och andra finns offentligt.
Sen är det så att om man umgås med andra och har varit på tillställningar,då hör man så att säga lite skvaller.Utan tvekan!
Angående Sofia är den inte väl.
Det förtjänar hon.
Hon är ett avskum och sen gör inte titel eller ingifta pengar henne finare.

Du mår ju helt klart inte bra och är inte normalbegåvad så jag lämnar det här med dig nu.
Citera
2026-03-06, 20:46
Medlem
Citat:
Du kan faktiskt inte använda dig av omvänd bevisbörda. Det är du som måste bevisa dina påståenden när du är den som anklagar och hittar på om Sofia. Hittills har du inte bevisat ett enda. Rent jävla skitsnack bara. Kan du vara snäll och visa oss den offentliga medierapporteringen som styrker alla dina sjuka påhitt. Kom igen nu!
Du kan googla själv.
Har du inte dagstidningar eller digitalt?
Då är du ute ur leken om du inte kan leta fram själv.
Universitet har du ju absolut inte gått på.
Leta på egen hand och stäm av med det som är skrivet,både från mig och andra.
Hur idiot kan bli och fråga om sanningen som ett barn?
Du är vuxen så leta på själv din late fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in