Citat:
Ursprungligen postat av
Flouvonne
Uppfattat kapten! Inhandlade nyligen en träpipa (inte billigaste skiten de hade men la på någon hunka extra) men har inte rökt på evigheter. Inhandlat en femma Dry Sift (vad fan det nu är, hasch ser det ut som iaf) som jag tänkt röka ur pipan. Några fler råd till en som rökte dagligen för många år sedan och som nu ämnar ta upp vanan igen under en kortare period? Ser alla möjliga galna namn o mixar o sift hit o Cali weed dit o massa konstiga namn. En helt annan värld verkar det vara sen jag var i farten alltså så tips o trix uppskattas. Hade egentligen velat köpa någon slags glaspipa så man kunde röka annat skoj i också, kanske går med träpipan också iofs annars beställer jag la över nätet.
HUR SOM antar att man aldrig knackar ur pipan för att inte gå miste om möjliga orökta bitar som gömmer sig i pipan? Är detta korrekt uppfattat?
MVH

Ja för du vill röka in den. När du rökt klart lägger du bara bort pipan. Sen mosar du ner askan i botten bara. Efter ett tag kommer det bildas ett tjockt lager torkat hasch inne i holken, det smakar betydligt bättre då helt enkelt. Jag kan tända min tom och ändå få ut ett litet moln.
Det värsta med pipor är att dom kläggar igen väldigt fort, gör ren den ofta men skrapa inte insidan på koppen eller knacka ur den.
Jag gör eget braj med isolat, tycker det blir billigast så. 30-40g för 2500 spänn, nästa gång har du redan CBD haschet så då räcker det med isolatet, så 1300 spänn för samma mängd. 30g THCa 29%