2025-11-16, 20:49
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Har lite brunt på ingång. Vet dock inte hur jag ska inta det. Kan inte mecka en joint för fem öre.
Tänkte om jag skulle köpa en pipa och lägga aluminiumfolie med många små hål. Sedan lägga det bruna där, tända på och röka

Har ni några tips. Vill helst inte äta utan röka

Mvh

https://www.youtube.com/watch?v=0JrsCQ2QKaM

Du kan inte misslyckas med denna teknik.
Citera
2025-11-17, 15:10
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Funderar på att köpa blunts, varför vet jag inte, förmodligen för jag nog aldrig rökt en under alla mina aktiva år.

Ngt tips på hur ni gör en?
Citera
2025-11-24, 07:19
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Kanske inte en Nybörjarfråga men den passar nog här.
Vad är den effektivaste metoden för att utvinna alla orökta bitar ur all aska man sparar?
Röker bara pipa och inte hela alla gånger så det knackas ut bra mycket... Är nog några gram i burken vid det här laget..

Brukar hälla ut det på ett bord och rullar en glasburk burk över, de flesta bitar blir kolsmul men dom helt orökta blir platta och lättare att hitta. Silar det ett par gånger tills det mest är tobak, kolbitar och bruna bitar kvar.

Borde dock gå att förfina mer.

Kan man vaska det på nå något sätt? Bitarna borde ju vara tyngre än tobaken?
Eller är Sila och krossa det snabbaste o enklaste sättet?
Går o röka efter man silat det men meckar hellre om med fräsh tobak.

Man knackar aldrig en hasch pipa. Alright?
Citera
2025-12-03, 17:22
Medlem
Finns en nu som ska ha en gul stämpel ”planet paradise” på sig med palmer runt om texten med en blå bong ovanför texten som är formad som en 🌎
Nån som testat??
Citera
2026-01-24, 20:11
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Man knackar aldrig en hasch pipa. Alright?

Uppfattat kapten! Inhandlade nyligen en träpipa (inte billigaste skiten de hade men la på någon hunka extra) men har inte rökt på evigheter. Inhandlat en femma Dry Sift (vad fan det nu är, hasch ser det ut som iaf) som jag tänkt röka ur pipan. Några fler råd till en som rökte dagligen för många år sedan och som nu ämnar ta upp vanan igen under en kortare period? Ser alla möjliga galna namn o mixar o sift hit o Cali weed dit o massa konstiga namn. En helt annan värld verkar det vara sen jag var i farten alltså så tips o trix uppskattas. Hade egentligen velat köpa någon slags glaspipa så man kunde röka annat skoj i också, kanske går med träpipan också iofs annars beställer jag la över nätet.

HUR SOM antar att man aldrig knackar ur pipan för att inte gå miste om möjliga orökta bitar som gömmer sig i pipan? Är detta korrekt uppfattat?

MVH
Citera
2026-01-25, 14:11
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Uppfattat kapten! Inhandlade nyligen en träpipa (inte billigaste skiten de hade men la på någon hunka extra) men har inte rökt på evigheter. Inhandlat en femma Dry Sift (vad fan det nu är, hasch ser det ut som iaf) som jag tänkt röka ur pipan. Några fler råd till en som rökte dagligen för många år sedan och som nu ämnar ta upp vanan igen under en kortare period? Ser alla möjliga galna namn o mixar o sift hit o Cali weed dit o massa konstiga namn. En helt annan värld verkar det vara sen jag var i farten alltså så tips o trix uppskattas. Hade egentligen velat köpa någon slags glaspipa så man kunde röka annat skoj i också, kanske går med träpipan också iofs annars beställer jag la över nätet.

HUR SOM antar att man aldrig knackar ur pipan för att inte gå miste om möjliga orökta bitar som gömmer sig i pipan? Är detta korrekt uppfattat?

MVH
Ja för du vill röka in den. När du rökt klart lägger du bara bort pipan. Sen mosar du ner askan i botten bara. Efter ett tag kommer det bildas ett tjockt lager torkat hasch inne i holken, det smakar betydligt bättre då helt enkelt. Jag kan tända min tom och ändå få ut ett litet moln.

Det värsta med pipor är att dom kläggar igen väldigt fort, gör ren den ofta men skrapa inte insidan på koppen eller knacka ur den.

Jag gör eget braj med isolat, tycker det blir billigast så. 30-40g för 2500 spänn, nästa gång har du redan CBD haschet så då räcker det med isolatet, så 1300 spänn för samma mängd. 30g THCa 29%
Senast redigerad av Kapuff 2026-01-25 kl. 14:33.
Citera
2026-01-25, 20:35
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Ja för du vill röka in den. När du rökt klart lägger du bara bort pipan. Sen mosar du ner askan i botten bara. Efter ett tag kommer det bildas ett tjockt lager torkat hasch inne i holken, det smakar betydligt bättre då helt enkelt. Jag kan tända min tom och ändå få ut ett litet moln.

Det värsta med pipor är att dom kläggar igen väldigt fort, gör ren den ofta men skrapa inte insidan på koppen eller knacka ur den.

Jag gör eget braj med isolat, tycker det blir billigast så. 30-40g för 2500 spänn, nästa gång har du redan CBD haschet så då räcker det med isolatet, så 1300 spänn för samma mängd. 30g THCa 29%

Aha fattar. Tack för förklaringen Hade egentligen velat köpa en glas pipa/rör/rökverktyg av nått slag (delvis just för att slippa göra rent och hålla på men också för att kunna röka annat i o överge folie) men stället jag var på hade inget bra alternativ där så fick bli träpipa. Får beställa hem nått glasredskap man kan använda för att röka diverse substanser med som komplement till pipan jag köpte.

Kan jag röka in pipan med typ teblad istället för tobak förresten? Undviker helst tobak men om det är bästa/enda rimliga sättet får det bli så.

Sista stycket du skrev får jag googla upp lite termer du nämner innan jag är med, eget braj fattar jag ju och det låter fint men jag sparar stycket och får plugga på lite där kring isolat, cbd och THCa
Citera
2026-01-25, 22:38
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Aha fattar. Tack för förklaringen Hade egentligen velat köpa en glas pipa/rör/rökverktyg av nått slag (delvis just för att slippa göra rent och hålla på men också för att kunna röka annat i o överge folie) men stället jag var på hade inget bra alternativ där så fick bli träpipa. Får beställa hem nått glasredskap man kan använda för att röka diverse substanser med som komplement till pipan jag köpte.

Kan jag röka in pipan med typ teblad istället för tobak förresten? Undviker helst tobak men om det är bästa/enda rimliga sättet får det bli så.

Sista stycket du skrev får jag googla upp lite termer du nämner innan jag är med, eget braj fattar jag ju och det låter fint men jag sparar stycket och får plugga på lite där kring isolat, cbd och THCa
Har du tänkt puffa seriöst en längre period ska du köpa en vape för koncentrat och röka badder. Man tar en liten klutt och lägger i vejpen, klickar två gånger, väntar tills den brummar till sedan tar du 1 låååångt bloss direkt till lungorna som en astma spray.

https://www.swizzle.se/produkt-kategori/thca/thca-badder/

Vi kör med Puffco Pivot's! Värd pengarna med tanke på hur väck man blir. Släng inte bort pengar på billigt skit du ändå inte kommer bli nöjd med. Köp den bästa på en gång.

https://magicvaporizers.se/puffco-pivot

Det blir lite för dyrt att enbart röka badder för mig så jag röker hasch samtidigt.
Citera
2026-03-06, 19:05
Medlem
Kan typ ingenting när det gäller cannabis. Provat röka gräs för länge sen men då fick jag av en polare, färdigrullad och klar. Har möjlighet att köpa hasch. Hur mycket räcker 10 g till? Vad behöver jag för att förbereda och rulla? Är det svårt/meckigt? Länk till nån bra guide?
Citera
2026-03-07, 17:03
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Kan typ ingenting när det gäller cannabis. Provat röka gräs för länge sen men då fick jag av en polare, färdigrullad och klar. Har möjlighet att köpa hasch. Hur mycket räcker 10 g till? Vad behöver jag för att förbereda och rulla? Är det svårt/meckigt? Länk till nån bra guide?

Som nybörjare behöver du inte röka stora mängder i varje sesh, max 0.2g.
10g/0.2=50
Alltså 50 gånger ungefär.

Det absolut enklaste sättet att röka är att smula haschet i en pipa, trä, glas eller metall. Om du röker vanliga cigg kan du blanda i det för att det ska brinna lite bättre, men gör du inte det skulle jag skippa.
Här är nybörjarklassikern, ganska rivig för halsen men funkar.
https://smoketower.com/champ-high-rainbow-glass-pipe-grinder

Annars är någon pipa i glas trevligare tycker jag. Typ något sånt här:
https://smoketower.com/st-fuzed-spoon.html

För att rulla behöver du egentligen bara rullpapper. Och något att blanda ut haschet med. Sök upp någon video på hur man gör. Lite knepigt i början men det är bara fortsätta öva så lär man sig ganska fort.
Citera
2026-03-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
10g/0.2=50

Det absolut enklaste sättet att röka är att smula haschet i en pipa, trä, glas eller metall. Om du röker vanliga cigg kan du blanda i det för att det ska brinna lite bättre, men gör du inte det skulle jag skippa.

För att rulla behöver du egentligen bara rullpapper. Och något att blanda ut haschet med. Sök upp någon video på hur man gör. Lite knepigt i början men det är bara fortsätta öva så lär man sig ganska fort.
Tack för utförligt svar. Får nog bli lite hasch. Pipa verkar ju enklast.
Citera
2026-03-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
10g/0.2=50

Rökat idag. Med den översta pipan du tipsade om. 0,2 g. Gick super. Sved rejält i halsen men värt det. Inte mått så bra på länge 😊 sitter fortfarande i rejält efter 4 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in