2026-03-06, 17:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Trots Hexatronics uppgång räcker inte pengarna till för AAs hushåll. Lösningen blir att den hårt arbetande sambon får börja ta ut ytterligare pengar från sin tjänstepension.

Se inte filmen om ni vill ha en bra helg. Det är samma självgoda AA som upprepar det han sagt i 7438 filmer tidigare.

AA lär somna med ett flin på läpparna.
Hexan stängde på 3,16 kr så snart hoppas han vara +-0 fast han tänker ju inte så, han fokuserar ju enbart på att kursen rusat drygt 50% och bortser ifrån att det faktiskt inte gett honom en spänn i fickan.

Jag däremot är upp 6,99% i mina Hexatronic.

Trist att han drar in sambon i detta, hon måste vara oerhört jagsvag och lättmanipulerad.
Senast redigerad av Ringhals3 2026-03-06 kl. 18:09.
Citera
2026-03-06, 17:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Jag är så glad för den korkade sopan att hans aktie stigit. Nu kanske han kan sluta parasitera på sin fru ett litet tag, och även undviker suicid. Hoppas han får fler följare till sin patetiska youtube-kanal, nu när han genialitet visat sig stämma (haha), för fruns skull. Hon förtjänar så oerhört mycket bättre än den här "mannen".

Han komner imedelbart använda det nyblivna belåningsutrymnet till konsumtion till 7% årlig ränta utan ränteavdrag, långsiktigheten i hans plan är obefintlig. Han lever ur hand i mun nu och så länge det funkar så känner han sig oövervinberlig.

Att maxa ut pensionerna från 55 år för att få ihop ekonomin fattar ju alla är ekonomiskt riskabelt.

Han lever på en livslögn och drömmar och hopp,
Citera
2026-03-06, 18:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Trots Hexatronics uppgång räcker inte pengarna till för AAs hushåll. Lösningen blir att den hårt arbetande sambon får börja ta ut ytterligare pengar från sin tjänstepension.

Se inte filmen om ni vill ha en bra helg. Det är samma självgoda AA som upprepar det han sagt i 7438 filmer tidigare.

AI-översikt:
Att ta ut tjänstepension från 55 år lönar sig sällan ekonomiskt då det ger betydligt lägre månadsbelopp resten av livet. Det innebär högre skatt och minskad avkastning. Det kan dock vara fördelaktigt att delpensionera sig (ta ut en del) för att gå ned i arbetstid, eller om man har kortare förväntad livslängd.
Citera
2026-03-06, 18:26
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag däremot är upp 6,99% i mina Hexatronic.

Är upp 12,76% sen jag gick in! Så fiberkabel branschen kanske är tiptop att äga? Det handla bara om när man skall gå in! Men det flyger över AA,s huvud
Citera
2026-03-06, 18:29
Medlem
Citat:

Det är alltså den tragiska ursäkten till man som nyss köpte en vattenskoter med hjälp av lån in blanco som nu behöver nalla mer från sambons framtida pension för att inte deppa ihop och ta livet av sig?

Tror jag får passa på filmen, måste gå och spy. 🤢
Citera
2026-03-06, 18:37
Medlem
I den här senaste vidion är AA verkligen i esse. Jävlar vad han njuter i sen gegga av självgodhet. Hade varit otroligt kul att se ordentliga ras nästa vecka i htro även om det kanske inte är så troligt men fy fan.. stackars fru, tänk hennes ångest om några år när allt kommer fram och det är dags för konsekvenserna av dagens handlande. Dagen kommer komma, htro kommer inte ge den avkastning som AA behöver för att leva så här. Den dagen den sorgen
Citera
2026-03-06, 19:28
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:

Fortfarande inget om surdegsportföljen?
Kom igen nu aktiegurun om du hittat hit? Bjud oss på det, eller skäms du?
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-03-06 kl. 19:50.
Citera
2026-03-06, 19:39
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är alltså den tragiska ursäkten till man som nyss köpte en vattenskoter med hjälp av lån in blanco som nu behöver nalla mer från sambons framtida pension för att inte deppa ihop och ta livet av sig?

Han plockar ut sambons tjp, bara för att få det att gå runt och han slår sig för bröstet över den manövern!
Citera
2026-03-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Han plockar ut sambons tjp, bara för att få det att gå runt och han slår sig för bröstet över den manövern!

Låt mig gissa, manövern hyllas av hans hjärndöda boomer-följare?
Citera
2026-03-06, 20:17
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Låt mig gissa, manövern hyllas av hans hjärndöda boomer-följare?
Hans följare har jag ingen koll på! Vill inte veta nåt om dom! Om AA är riktigt dum, så är hans följare dum, dummare än dummast
Citera
2026-03-06, 20:33
Medlem
AA har hållit på med aktier och varit intresserad av sin ekonomi och satt sig i denna position sedan 20-års åldern. Snart 35 år, han har inte kommit nånstans. Har drivor med skulder och hans drömliv är att sova och gör jotob vidios, snarare är han slav och tvungen att göra dem för att dra in såpass att kronofogden inte knackar på än. Allt han målar upp om framtiden och inkomsterna han snart kommer ha är rena drömmar och det kommer stanna där. Han är helt desperat att kunna få fram något material ”där han lever”, gör något (kör vattenskoter), för detta behöver han ta av sambo AAs pension. För att han ska kunna fortsätta måla upp en bild utåt hur det är och hur fett han har det. Måste lida av div olika komplex, mindervärdes är nog det största.. undrar verkligen hur jäkla kass ekonomin egentligen är och hur de egentligen har det där hemma. Hur fan kan en snart 55 årig introvert mans största våta dröm vara att sitta framför en kamera och skryta om hur duktig han är medan han sörplar kaffe????
Citera
2026-03-06, 23:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough

Fast vafaaan! En jävla beggad vattenskoter på ktedit och han lägger ut texten som han vore värsta miljardären samtidigt som han lånar för att betala räkningarna?

Snyggt försök! Men nää...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in