2026-03-06, 15:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Vad pratar du om? Hon är ingen sektledare.
Socionomprogrammet är rena skämtet.
Dessa socialtanter ska stå till svars för hur barn och föräldrar hamnar i misär pågrund av dom!

Sekten ifråga är de som förföljer Fia och hennes vänner. Inga normala människor gör det..

Socionomer och politiker ska bort från barnen. Det är barnets bästa på riktigt. Bra att detta vansinne som pågår uppmärksammas i media nu.
Citera
2026-03-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Visa var alla kallas för pedofiler och visa exempel på vad du menar med extrema åsikter.

Kollar du ens när hon sänder live?

Pedofiler, häxor, bajskorvar, äter barn, barnmisshandlare, äckliga, röker cigg och får häxröst, säljer barn, alkoholister, nazister, värre än nazister, sektgalna, fängslas allihopa, incels, fula, fattiga, dumma i huvudet, idioter, våldtar barn.

Extremt jo det skulle jag säga.
Citera
2026-03-06, 15:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag vet att svenskar också få sina barn omhändertagna och tror på detta också. Många oskyldiga som kommer i kläm.

Inte normalt att 1 av 20 barn måste bo utanför det biologiska hemmet under sin uppväxt i vårt land. Inget annat land i världen, utom möjligen Norge där de är lika sjuka, gör så. Vi har att göra med socionomer som sitter och blåljuger i barnutredningar och de kan härja precis hur de vill utan att straffas för det. Det måste få ett slut. Folk måste kunna känna sig trygga och att soc faktiskt är till för att hjälpa familjer, utan att deras barn ska placeras till höger och vänster och vanvårdas i familje, jour och HVB-hem.
Citera
2026-03-06, 15:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger

Pedofiler, häxor, bajskorvar, äter barn, barnmisshandlare, äckliga, röker cigg och får häxröst, säljer barn, alkoholister, nazister, värre än nazister, sektgalna, fängslas allihopa, incels, fula, fattiga, dumma i huvudet, idioter, våldtar barn.

Vad är det som är så kul att kolla på nedbrutna människor hela dagarna i ända? Socialtjänsten är de som är sjuka och förstör människors och framförallt barns liv. Det är orsaken till att Fia och hennes vänner beter sig som de gör. Varför kan inte ditt gäng begripa vad det beror på och ha lite förståelse för kritiken mot soc: Den är nämligen i många fall fullt befogad. Ingen av er hade accepterat det soc gör om det handlade om era egna barn eller någon ni känner.
Citera
2026-03-06, 15:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Nej, jag kollar inte live-sändningar men om det du påstår stämmer är det illa. Men du har betett dig så otroligt illa i alla dina inlägg att du inte har någon som helst trovärdighet.
Citera
2026-03-06, 16:18
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, jag kollar inte live-sändningar men om det du påstår stämmer är det illa. Men du har betett dig så otroligt illa i alla dina inlägg att du inte har någon som helst trovärdighet.
FU är nog de föräldrar som barnen mår bäst av att separeras ifrån.

Felet med omhändertagandet hos nog de flesta inom den rörelsen är just att den rättsliga processen är rättsosäker och partisk. Det är här SOC har gjort 'rätt' i den bemärkelsen att de separerat barnen från fördärvliga föräldrar.

Det de-legitimerar inte att SOC faktiskt kidnappar barn från föräldrar eller att de existerar som en barnmarknad inom omhändertagande sektorn. Två fel gör inte ett rätt.

FU tycks inte vara föräldrar som ex. Malin eller Adams pappa och deras beteende legitimerar SOCs agerande i folkopinionen.

Jag misstänker även att de inom SOC som har ett cyniskt anseende letar reda på föräldrar som inte är i full sinnesfrid och halar igenom dem en fruktansvärd process som torterar dem så att de tappar sinnet.

Här ytterligare ett skäl till att korrigera LVU-rättsprocessen så barn som behöver skydd från sina föräldrar får det, precis som barn som ska vara med sina föräldrar ska vara det.
Citera
2026-03-06, 16:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
FU är nog de föräldrar som barnen mår bäst av att separeras ifrån.

Felet med omhändertagandet hos nog de flesta inom den rörelsen är just att den rättsliga processen är rättsosäker och partisk. Det är här SOC har gjort 'rätt' i den bemärkelsen att de separerat barnen från fördärvliga föräldrar.

Det de-legitimerar inte att SOC faktiskt kidnappar barn från föräldrar eller att de existerar som en barnmarknad inom omhändertagande sektorn. Två fel gör inte ett rätt.

FU tycks inte vara föräldrar som ex. Malin eller Adams pappa och deras beteende legitimerar SOCs agerande i folkopinionen.

Jag misstänker även att de inom SOC som har ett cyniskt anseende letar reda på föräldrar som inte är i full sinnesfrid och halar igenom dem en fruktansvärd process som torterar dem så att de tappar sinnet.

Här ytterligare ett skäl till att korrigera LVU-rättsprocessen så barn som behöver skydd från sina föräldrar får det, precis som barn som ska vara med sina föräldrar ska vara det.
Jag förstår inte riktigt. Jag uppfattar att du menar att både föräldrarna i FU och socialtjänsten gör fel(?) Kan du vara mer konkret?
Citera
2026-03-06, 16:32
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt. Jag uppfattar att du menar att både föräldrarna i FU och socialtjänsten gör fel(?) Kan du vara mer konkret?
Så rättsprocessen för LVU är alltid fel pga rättsosäkerhet och korruptionen inom sektorn.

Med det sagt så betyder det inte att alla LVU egentligen är fel, de blir de facto fel av överstående skäl. Inte för att det saknas skäl till att separera barnen från föräldrarna.
Citera
2026-03-06, 18:29
Medlem
Citat:
Antingen saknar du läsförståelse eller så läste du inte vad jag skrev igen.

Gör om, gör rätt.

Nej jag ställer en fråga till dig?
Vad tycker du man ska göra om en myndighet gör felaktigheter ?
Citera
2026-03-06, 18:30
Medlem
Citat:
Hennes extrema åsikter hon vräker ur sig på tiktok är bara rent underhållsvärde och det är ingen här som tycker socialtjänsten är felfri och har en förbättringsväg men kallar man alla för pedofiler ja då får man ta kritiken också.

Vad är det som är så extremt, hon har haft ibland ett ovårdat språk. Men om
Du ser förbi det så förstår du att hon bara kämpar för sina barn och känner att hon förlorat allt.

Vad hade du gjort om du förlorade dina barn?
Citera
2026-03-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Sekten ifråga är de som förföljer Fia och hennes vänner. Inga normala människor gör det..

Socionomer och politiker ska bort från barnen. Det är barnets bästa på riktigt. Bra att detta vansinne som pågår uppmärksammas i media nu.

Ja , de sitter ju och verkligen förtrycker henne, följer henne slaviskt, och önskar en mamma olycka ?
Citera
2026-03-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Nej jag ställer en fråga till dig?
Vad tycker du man ska göra om en myndighet gör felaktigheter ?

Du saknar tydligen bägge delarna..

Men för att svara på din fråga istället för att läsa vad jag skrev så kritiserar man inte myndigheter genom att kalla dom pedofiler och bajskorvar.

Såklart ska man granska och kritisera myndigheter och ändra arbetet där det inte fungerar, tycker du själv hon gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in