2026-03-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Det jag ville ha fram är att vi bara har hört ena sidan av myntet och ej hela . N är inte så oskyldig hon heller som hon gör sken av . Okej då vill jag bara tala om att både N och J pratar emot sig själva om att han ej har hört av sig ..
Vad jag vet skrev hon i en konversation att han skulle lämna henne i fred och att han var patetiskt som ville flytta nära henne . Hon tänkte aldrig att A ville flytta nära för att just ta del av sin dotters liv . Hon skrev och har även berättat att A åkte hem med blommor för att fria till henne efter detta kom besöksförbud på tal något hon själv delat på sociala medier . Så vilket stämmer då har han el har inte kontaktat N ? Ang att knyta an sitt barn så var det N själv som skrev att du kommer få träffa henne efter förlossningen då hon blir lite äldre hon måste lära känna mig först . Varför jag ifrågasätter el blir fundersam är för N själv ger olika historier av det hela. Och var kommer detta ifrån att han aldrig har kämpat?? För att N säger det el för att 2-4 st har tolkat hans text på iG som ej trovärdig 🤷‍♀️

Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Han leker offer ??? Förklara gärna på vilket sett.? Och hur vet du mfl att han inte gjort tillräckligt el någon av hans anhöriga försökt fått kontakt med N och fam . Och ang att ha " hjärnceller så är det mer skrämmande att folk inte reagerar på Ns olika historier och blir ifrågasatt därefter 🫣😁

Men herregud vilket försvarstal 😂

Räcker med denna insikt: För någon som verkligen gör allt för att få träffa sitt barn och ha kontakt med barnet så tar det inte mer än två år att få till.

Asså ärligt talat skiter jag i om Nicci sagt ditten eller datten i sociala medier. Hon är säkert helt dum i huvudet. Det är ändå bara pinsamt att vuxna människor inte kan se igenom hans skådespeleri 😂
Senast redigerad av jullejulle 2026-03-06 kl. 08:10.
Citera
2026-03-06, 08:11
Medlem
Är det någon som vet om Andreas har träffat barnet än? Eller när i tiden som det är planerat att hända?
Citera
2026-03-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Klippet där det ser ut som om Nicci drar i Chiara är jag nästan säker på att det är en sorts filter som var populärt just då, såg många liknande klipp med både barn, djur och olika personer.
Men visst det är den typen av klipp som gör att folk reagerar och att använda sin bebis för att kommunicera med sina haters som hon uttrycker sig ser inte bra ut.

Jag håller med om att de är gränslösa och inte riktigt förstår att olika lekar passar för olika åldrar och då är det återigen så att de gör allt för content tyvärr.

Sedan har vi ju alla dessa klumpiga och ibland elaka kommentarer som då skapar negativa både reaktioner och konsekvenser, när man inte har tänkt igenom saker man säger/gör på nätet så får man räkna med att vissa saker drar till sig en typ av människor som faktiskt beter sig liknande Nicci själv.

Jag är personligen emot att lägga upp bilder på barn offentligt så att alla kan se dem och i Niccis fall har hon anspelat på sex och genom det dragit till sig en viss typ av människor som jag inte tror att hon vill ska se på hennes små döttrar (men det gör de.)

Ja Viktor verkar ha en sundare relation till sociala medier och Nicci har inte hållit på som tidigare vilket är sundare för familjen.

Tror ändå inte att allt drama är över även om jag hoppas.

Själva "Filtret" som N använder sig av är "pretty babe" i övrigt är det ett reellt klipp.

Minns att jag med fler fick en klump i magen av det då man ser att C inte känner sig bekväm.

N nämner i det senaste poddavsnittet att det inte alls är som många tror. Att A snart ska få träffa sin dotter (om jag fattat det hela rätt)
& att det var hon som först sträckte ut en hand, inte A.

Din känsla kan vara rätt....
Dramat kanske inte är över ännu, även om man önskar det motsatta.
Senast redigerad av Artmovie 2026-03-06 kl. 10:50.
Citera
2026-03-06, 15:51
Medlem
Så patetiskt & vilket hån mot biologiska farmorn när J börjat kalla Viktors mamma för farmor nu också 🙄 Undrar om Viktors mamma också kallar sig farmor till C eller om det är J:s påhitt???
Citera
2026-03-06, 16:19
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78
Så patetiskt & vilket hån mot biologiska farmorn när J börjat kalla Viktors mamma för farmor nu också 🙄 Undrar om Viktors mamma också kallar sig farmor till C eller om det är J:s påhitt???

Att C börjar kalla hans mamma för farmor självmant låter ändå mer troligt än att hon skulle börjat säga pappa iaf, då hon ju kallas farmor naturligt nu iom biologiska barnbarnet. Även om jag tror att J ligger bakom mkt här med.

Man ser att J fiskar så efter att C ska säga pappa, i nästan varje video frågar hon c "vem är på tv?" "vad sa du?"
Att hon gör det för att peka finger åt A och hans föräldrar är helt uppenbart. Och nu även visa upp för alla att hon säger farmor.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-03-06 kl. 16:31.
Citera
2026-03-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Det är garanterat hennes påhitt, man ser också att J fiskar efter att C ska säga pappa, i nästan varje video frågar hon c "vem är på tv?" "vad sa du?" Inte ens V kallar sig pappa utåt, så varför ska hon göra det jämt?

Att hon gör det för att peka finger åt A och hans föräldrar är helt uppenbart.
V kallar sig också pappa när han pratar till C. Precis som alla andra gör när dom pratar till C.
Ibland säger V bonus om sig själv utåt. Det händer att J också gör det utåt. Det beror på i vilket sammanhang och vad samtalet handlar om.
Annars är det ingen som kallar någon för bonus..Glöm att det sägs - Kom C, vi skall åka till bonusfarmor, eller - Kom till bonuspappa så ska vi gå ut å leka, eller att C säger - Bonusfarmor när hon ser henne, eller - Ååå bonuspappa kommer hem osv osv
Tur är väl det för det hade ju varit hemskt för flickan som inte känner till några andra att bli rättad i en helt vanlig och normal situation för familjen. Speciellt när biologisk pappa inte ville erkänna henne som dotter förrän typ efter två år. Och tiden rullar på ytterligare …

Tror inget handlar om något annat än att dom lever ett helt normalt familjeliv helt enkelt. Och alla mår bra och är måna om varann.
J fiskar inte eftersom C kallar V för pappa sen lång tid. Det är för henne det han är.
Citera
2026-03-06, 16:43
Medlem
Citat:
Att C börjar kalla hans mamma för farmor självmant låter ändå mer troligt än att hon skulle börjat säga pappa iaf, då hon ju kallas farmor naturligt nu iom biologiska barnbarnet. Även om jag tror att J ligger bakom mkt här med.

Man ser att J fiskar så efter att C ska säga pappa, i nästan varje video frågar hon c "vem är på tv?" "vad sa du?"
Att hon gör det för att peka finger åt A och hans föräldrar är helt uppenbart. Och nu även visa upp för alla att hon säger farmor.

Ja det är så uppenbart, vilken lekstugenivå 🙄

Är J fortfarande sjukskriven?
Citera
2026-03-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78
Ja det är så uppenbart, vilken lekstugenivå 🙄

Är J fortfarande sjukskriven?
Alla pratar på det viset till små barn när det är någon som känns väl igen på tv, på håll osv osv
Citera
2026-03-06, 16:50
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
V kallar sig också pappa när han pratar till C. Precis som alla andra gör när dom pratar till C.
Ibland säger V bonus om sig själv utåt. Det händer att J också gör det utåt. Det beror på i vilket sammanhang och vad samtalet handlar om.
Annars är det ingen som kallar någon för bonus..Glöm att det sägs - Kom C, vi skall åka till bonusfarmor, eller - Kom till bonuspappa så ska vi gå ut å leka, eller att C säger - Bonusfarmor när hon ser henne, eller - Ååå bonuspappa kommer hem osv osv
Tur är väl det för det hade ju varit hemskt för flickan som inte känner till några andra att bli rättad i en helt vanlig och normal situation för familjen. Speciellt när biologisk pappa inte ville erkänna henne som dotter förrän typ efter två år. Och tiden rullar på ytterligare …

Tror inget handlar om något annat än att dom lever ett helt normalt familjeliv helt enkelt. Och alla mår bra och är måna om varann.
J fiskar inte eftersom C kallar V för pappa sen lång tid. Det är för henne det han är.
Jag som växte upp med vuxna som inte var biologiska föräldrar hade inga problem att kalla dessa vid namn iaf. Har aldrig sagt bonusfarmor eller bonuspappa.
Men visst att det blir mer naturligt nu när hon är farmor till en av dem rent biologiskt.

I ett sånt här läge förstår jag inte varför J verkligen måste visa upp för omvärlden att man säger pappa och farmor utåt. Det kan man väl hålla privat? Men vi tänker olika där. För jag antar att man fortfarande jobbar för att A ska få träffa flickan? Ingen aning hur långt de kommit.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-03-06 kl. 16:54.
Citera
2026-03-06, 16:58
Medlem
Citat:
Jag som växte upp med vuxna som inte var biologiska föräldrar hade inga problem att kalla dessa vid namn iaf. Har aldrig sagt bonusfarmor eller bonuspappa.
Men visst att det blir mer naturligt nu när hon är farmor till en av dem rent biologiskt.

I ett sånt här läge förstår jag inte varför J verkligen måste visa upp för omvärlden att man säger pappa och farmor utåt. Det kan man väl hålla privat? Men vi tänker olika där. För jag antar att man fortfarande jobbar för att A ska få träffa flickan? Eller har gjort.
Givetvis finns det barn som kallar sina föräldrar för namn. Men dom absolut allra flesta kallar dom för mamma och pappa, precis som i deras situation.
Hon kan ju inte kalla några hon inte känner till för varken det ena eller andra. Sen blir det nog namnen på just A och hans mamma gissar jag JUST pga att A valde att göra på det viset han gjorde. Han kunde gjort det han ändå till slut gjorde mycket tidigare och vips hade det med stor sannolikhet sett annorlunda ut.

Ja det antar jag att det görs, varför inte liksom? Isåfall beror det nog på A själv om det plötsligt inte jobbas på det.

Ja vi tänker olika där och det gör du och J också. Varför ska hon inte kunna leva under normala omständigheter med sina nära och kära? Du tror nog (tror jag) att A cirkulerar i deras tankar 24/7. Det vågar jag nog lova att han inte gör.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-06 kl. 17:04.
Citera
2026-03-06, 17:05
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Givetvis finns det barn som kallar sina föräldrar för namn. Men dom absolut allra flesta kallar dom för mamma och pappa, precis som i deras situation.
Hon kan ju inte kalla några hon inte känner till för varken det ena eller andra. Sen blir det nog namnen på just A och hans mamma gissar jag JUST pga att A valde att göra på det viset han valde.

Ja det antar jag att det görs, varför inte liksom? Isåfall beror det nog på A själv om det plötsligt inte jobbas på det.

Jag tror inte att de flesta som har en biologisk förälder kallar sin bonusförälder för mamma eller pappa. Absolut inte. Sånt där är jättekänsligt för många. Jag har aldrig ens hört talas om nån som gjort det. Säger hej då till bio-mamman på fredagen för att åka till mamma och pappa...nää😄
Men visst att det ser annorlunda ut i detta fallet där de inte ens träffats.

Om de skulle etablera en bra kontakt hoppas jag att man kommer kalla honom för pappa på samma vis man kallar V för pappa. Det vore ju konstigt om J skulle säga att hon ska träffa A?? Ja pappa A då. Vad ska man säga till C annars att han är?
Senast redigerad av Knappast....... 2026-03-06 kl. 17:11.
Citera
2026-03-06, 17:11
Medlem
Citat:
Jag tror inte att de flesta som har en biologisk förälder kallar sin bonusförälder för mamma eller pappa. Absolut inte. Sånt där är jättekänsligt för många. Jag har aldrig ens hört talas om nån som gjort det. Säger hej då till bio-mamman på fredagen för att åka till mamma och pappa...nää😄
Men visst att det ser annorlunda ut i detta fallet där de inte ens träffats.

Om de skulle etablera en bra kontakt hoppas jag att man kommer kalla honom för pappa på samma vis man kallar V för pappa.
Du blandar ihop alldeles för många olika situationer med barn. Det kan du ju inte göra. Du kan ju inte jämföra ett barn som har en närvarande pappa med ett barn som har en pappa som inte vill erkänna sitt barn till att börja med.
Tänk till lite snälla du…
Vad dom väljer att kalla eller inte kalla A är ju upp till dom själva (inkl A) och borde inte spela utomstående nån större roll. Flickans bästa i fokus och att hon alltid ska må så bra som hon gör nu. Enligt V.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-03-06 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in