2026-03-05, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ja inte ska man tro på A iallafall, han har ju inte velat erkänna sin dotter ens. Han skrev ju nyligen under sitt faderskap.
Givetvis kan han inte inleda en relation med ett barn han inte erkänner.
Ok men detta är ju din tolkning . Vet du varför situationen var så att han ej ville erkänna C först och varför det tog tid innan han skrev under, jag kan bara tänka vilka tankar som for genom huvudet då han ej fick var med när hans dotter föddes el fick träffa henne . Nä och vems fel var det att han ej kunde inleda en relation med sin dotter. Själv tror jag hade A fått varit med med från början hade läget varit och sett helt annorlunda ut idag
Citera
2026-03-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Ok men detta är ju din tolkning . Vet du varför situationen var så att han ej ville erkänna C först och varför det tog tid innan han skrev under, jag kan bara tänka vilka tankar som for genom huvudet då han ej fick var med när hans dotter föddes el fick träffa henne . Nä och vems fel var det att han ej kunde inleda en relation med sin dotter. Själv tror jag hade A fått varit med med från början hade läget varit och sett helt annorlunda ut idag
Nä det är inte min tolkning. Det är fakta ur deras ärende. Finns en del utdrag längre bak i tråden. Läs gärna dom inläggen så får du svar på många av dina funderingar👍
Citera
2026-03-05, 19:35
Medlem
Citat:
Finns alltid 2 sidor av ett mynt . Tycker det är komiskt att hon säger att hon aldrig förbjudit A att träffa sin dotter . Om jag inte minns helt fel , så har hon själv gått ut med att A ej fick vara med på förlossningen något han så önskat . Som även vänner bekräftat på TT och bad N personligen att tänka om vilket hon gick i taket för .När C sedan var född ville A få träffa henne något N satte stopp för pga att hon tyckte att barnet skulle knyta an mamman först . Så på så viss så har hon ju satt stopp för A att träffa C från början . Så detta blir en tolkningsfråga enligt N så har han ej kämpat och enligt A så har han kämpat så vem ska man tro på ?!

Det är verkligen inte så svårt som du vill måla upp det… Att man inte vill att någon är med på förlossningen är verkligen inte konstigt. Det är ens eget val. Om han aldrig efter det själv eller genom att be familj höra av sig så är det han som inte har kämpat och det är inte en tolkningsfråga. I podcasten säger Nicci att Andreas aldrig hört av sig för att få träffa henne så varifrån kommer det att Nicci sagt att barnet ska knyta an till mamman först?
Citera
2026-03-05, 20:21
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Det är verkligen inte så svårt som du vill måla upp det… Att man inte vill att någon är med på förlossningen är verkligen inte konstigt. Det är ens eget val. Om han aldrig efter det själv eller genom att be familj höra av sig så är det han som inte har kämpat och det är inte en tolkningsfråga. I podcasten säger Nicci att Andreas aldrig hört av sig för att få träffa henne så varifrån kommer det att Nicci sagt att barnet ska knyta an till mamman först?
Och han var inte blockad utan kunde kontakta N utan problem menar du då eller? Lätt att då säga att någon inte hör av sig. Vet inte om det stämmer att han hade kontaktförbud men han vart ju iaf anmäld när han tog sig ut till Ns bostad för att prata med henne.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-03-05 kl. 20:24.
Citera
2026-03-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Och han var inte blockad utan kunde kontakta N utan problem menar du då eller? Lätt att då säga att någon inte hör av sig. Vet inte om det stämmer att han hade kontaktförbud men han vart ju iaf anmäld när han tog sig ut till Ns bostad för att prata med henne.

Aa men han har ju familj som hade kunnat hjälpa honom höra av sig? Finns ju massor av sätt? Alltså hade det varit jag hade jag ägnat varje dag och varje natt för att få komma i kontakt med mitt barn. Fattar inte detta varför folk här är så besatta av att han ska ha ”gjort allt rätt”?? Det krävs ju inte jättemånga hjärnceller för att fatta att han leker offer. 😂
Citera
2026-03-05, 22:00
Medlem
Citat:
Det jag ville ha fram är att vi bara har hört ena sidan av myntet och ej hela . N är inte så oskyldig hon heller som hon gör sken av . Okej då vill jag bara tala om att både N och J pratar emot sig själva om att han ej har hört av sig ..
Vad jag vet skrev hon i en konversation att han skulle lämna henne i fred och att han var patetiskt som ville flytta nära henne . Hon tänkte aldrig att A ville flytta nära för att just ta del av sin dotters liv . Hon skrev och har även berättat att A åkte hem med blommor för att fria till henne efter detta kom besöksförbud på tal något hon själv delat på sociala medier . Så vilket stämmer då har han el har inte kontaktat N ? Ang att knyta an sitt barn så var det N själv som skrev att du kommer få träffa henne efter förlossningen då hon blir lite äldre hon måste lära känna mig först . Varför jag ifrågasätter el blir fundersam är för N själv ger olika historier av det hela. Och var kommer detta ifrån att han aldrig har kämpat?? För att N säger det el för att 2-4 st har tolkat hans text på iG som ej trovärdig 🤷‍♀️
Citera
2026-03-05, 22:06
Medlem
Citat:
Aa men han har ju familj som hade kunnat hjälpa honom höra av sig? Finns ju massor av sätt? Alltså hade det varit jag hade jag ägnat varje dag och varje natt för att få komma i kontakt med mitt barn. Fattar inte detta varför folk här är så besatta av att han ska ha ”gjort allt rätt”?? Det krävs ju inte jättemånga hjärnceller för att fatta att han leker offer. 😂
Han leker offer ??? Förklara gärna på vilket sett.? Och hur vet du mfl att han inte gjort tillräckligt el någon av hans anhöriga försökt fått kontakt med N och fam . Och ang att ha " hjärnceller så är det mer skrämmande att folk inte reagerar på Ns olika historier och blir ifrågasatt därefter 🫣😁
Citera
2026-03-05, 22:49
Medlem
Citat:
Han leker offer ??? Förklara gärna på vilket sett.? Och hur vet du mfl att han inte gjort tillräckligt el någon av hans anhöriga försökt fått kontakt med N och fam . Och ang att ha " hjärnceller så är det mer skrämmande att folk inte reagerar på Ns olika historier och blir ifrågasatt därefter 🫣😁
Faderskapet är ju grunden. Rätten till umgänge är kopplad till det juridiska faderskapet.
Han har hela tiden sagt ”min dotter” men ändå vägrar skriva på? Hur kan det bli någon annans fel än hans eget? Det är ju anledningen till att han inte har kunnat kämpa för att få träffa henne.
N har hela tiden sagt att det är han och han har sagt att han också vet det. Men han skriver ändå inte på.
Men plötsligt fick han för sig nästan ett par år senare att han skulle skriva på iallafall.
Det är omöjligt att få umgänge osv om man inte erkänner sitt barn.
Citera
2026-03-05, 23:14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Precis...
När barn blir en del av en affärsmodell kan det skapa framtida problem då barnet inte har förmågan att själv få välja att bli filmad.

Här har de vuxna all makt och frågan är om det är moraliskt/etiskt riktigt att låta sitt barn/sina barn exponeras dagligen med olika outfits i syfte att tjäna pengar och dessutom bortom barnets egen vilja?

Det är stor skillnad på daglig exponering och att ta några minnesvärda bilder då och då på släkt, vänner etc. i sammanhang runt högtider vardagliga aktiviteter osv.

Som du säger så har det blivit betydligt lugnare kring N sedan hon träffade V och man får en känsla av att V i flera fall satt en del gränser för vad han anser vara okej i positiv bemärkelse.

Vi vet alla att:
Ett flertalet tidigare klipp med uttalanden från N på SM har skapat reaktioner från olika håll.
Ett sådant exempel är uttalandet "Är maten slut så är den slut".
Även om N inte menar någon illa med det hon säger så kan det ibland landa väldigt fel.

Reaktionerna från allmänheten kommer helt enkelt av att vissa beteenden/uttalanden INTE känns fullt rimliga, genomtänkta och eller naturliga.

https://vm.tiktok.com/ZNRmao9cG/

Ex. Detta klipp ovan har som känt fått "viss kritik" för att N oförsiktigt drar i hennes dotters arm/ben. C ser obekväm ut.
Små barns leder är mycket sköra, så även i bål och nacke och arm/ben kan i värsta fall gå ur led om man gör hastiga ryck och drar i dem. Dessutom får man känslan i just detta klipp att N använder sin dotter i affekt.

https://vm.tiktok.com/ZNRmaeXwY/

Ex. Klippet ovan där J hoppar/kravlar runt och utför konstiga ljud i en sopsäck???
Här kan man tydligt höra att C blir rädd och börjar gråta eftersom en välbekant person för lill-flickan plötsligt beter sig väldigt annorlunda. Så små barn kan inte sortera och resultatet blir obehag, rädsla och onödig stress.

Enl. Uppgift ur ett ekonomiskt perspektiv så är det sannolikt att inte N behöver skapa content på daglig basis med exponering av sina barn.

V verkar vara både media-van, målinriktad och ha en sund inställning till hur man ska förhålla sig till barn och SM vilket säkerligen kommer att gagna hela familjen HL/LH både nu och på en framtida basis.

Klippet där det ser ut som om Nicci drar i Chiara är jag nästan säker på att det är en sorts filter som var populärt just då, såg många liknande klipp med både barn, djur och olika personer.
Men visst det är den typen av klipp som gör att folk reagerar och att använda sin bebis för att kommunicera med sina haters som hon uttrycker sig ser inte bra ut.

Jag håller med om att de är gränslösa och inte riktigt förstår att olika lekar passar för olika åldrar och då är det återigen så att de gör allt för content tyvärr.

Sedan har vi ju alla dessa klumpiga och ibland elaka kommentarer som då skapar negativa både reaktioner och konsekvenser, när man inte har tänkt igenom saker man säger/gör på nätet så får man räkna med att vissa saker drar till sig en typ av människor som faktiskt beter sig liknande Nicci själv.

Jag är personligen emot att lägga upp bilder på barn offentligt så att alla kan se dem och i Niccis fall har hon anspelat på sex och genom det dragit till sig en viss typ av människor som jag inte tror att hon vill ska se på hennes små döttrar (men det gör de.)

Ja Viktor verkar ha en sundare relation till sociala medier och Nicci har inte hållit på som tidigare vilket är sundare för familjen.

Tror ändå inte att allt drama är över även om jag hoppas.
Citera
2026-03-06, 08:07
Medlem
Citat:
Det jag ville ha fram är att vi bara har hört ena sidan av myntet och ej hela . N är inte så oskyldig hon heller som hon gör sken av . Okej då vill jag bara tala om att både N och J pratar emot sig själva om att han ej har hört av sig ..
Vad jag vet skrev hon i en konversation att han skulle lämna henne i fred och att han var patetiskt som ville flytta nära henne . Hon tänkte aldrig att A ville flytta nära för att just ta del av sin dotters liv . Hon skrev och har även berättat att A åkte hem med blommor för att fria till henne efter detta kom besöksförbud på tal något hon själv delat på sociala medier . Så vilket stämmer då har han el har inte kontaktat N ? Ang att knyta an sitt barn så var det N själv som skrev att du kommer få träffa henne efter förlossningen då hon blir lite äldre hon måste lära känna mig först . Varför jag ifrågasätter el blir fundersam är för N själv ger olika historier av det hela. Och var kommer detta ifrån att han aldrig har kämpat?? För att N säger det el för att 2-4 st har tolkat hans text på iG som ej trovärdig 🤷‍♀️

Citat:

Men herregud vilket försvarstal 😂

Räcker med denna insikt: För någon som verkligen gör allt för att få träffa sitt barn och ha kontakt med barnet så tar det inte mer än två år att få till.

Asså ärligt talat skiter jag i om Nicci sagt ditten eller datten i sociala medier. Hon är säkert helt dum i huvudet. Det är ändå bara pinsamt att vuxna människor inte kan se igenom hans skådespeleri 😂
Senast redigerad av jullejulle 2026-03-06 kl. 08:10.
Citera
2026-03-06, 08:11
Medlem
Är det någon som vet om Andreas har träffat barnet än? Eller när i tiden som det är planerat att hända?
Citera
2026-03-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Klippet där det ser ut som om Nicci drar i Chiara är jag nästan säker på att det är en sorts filter som var populärt just då, såg många liknande klipp med både barn, djur och olika personer.
Men visst det är den typen av klipp som gör att folk reagerar och att använda sin bebis för att kommunicera med sina haters som hon uttrycker sig ser inte bra ut.

Jag håller med om att de är gränslösa och inte riktigt förstår att olika lekar passar för olika åldrar och då är det återigen så att de gör allt för content tyvärr.

Sedan har vi ju alla dessa klumpiga och ibland elaka kommentarer som då skapar negativa både reaktioner och konsekvenser, när man inte har tänkt igenom saker man säger/gör på nätet så får man räkna med att vissa saker drar till sig en typ av människor som faktiskt beter sig liknande Nicci själv.

Jag är personligen emot att lägga upp bilder på barn offentligt så att alla kan se dem och i Niccis fall har hon anspelat på sex och genom det dragit till sig en viss typ av människor som jag inte tror att hon vill ska se på hennes små döttrar (men det gör de.)

Ja Viktor verkar ha en sundare relation till sociala medier och Nicci har inte hållit på som tidigare vilket är sundare för familjen.

Tror ändå inte att allt drama är över även om jag hoppas.

Själva "Filtret" som N använder sig av är "pretty babe" i övrigt är det ett reellt klipp.

Minns att jag med fler fick en klump i magen av det då man ser att C inte känner sig bekväm.

N nämner i det senaste poddavsnittet att det inte alls är som många tror. Att A snart ska få träffa sin dotter (om jag fattat det hela rätt)
& att det var hon som först sträckte ut en hand, inte A.

Din känsla kan vara rätt....
Dramat kanske inte är över ännu, även om man önskar det motsatta.
Senast redigerad av Artmovie 2026-03-06 kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in