2026-03-06, 15:06
Medlem
halvarvinkels avatar
Det borde finnas en gilla-knapp.
Om någon svarat mig och jag håller med så vill man inte svara "Absolut! Håller med." men det leder till att skribenter inte vet om man läser eller uppskattar deras svar.

Jag är övertygad om att det skulle göra att forumet känns mer levande.

Reddit är använder detta mycket uselt då de använder det för att visa och dölja poster. X gör det bättre men har även algoritmer för att boosta mer gillade inlägg. Flashback bör bara ha det som feedback-mekanism för användare.
Citera
2026-03-06, 15:15
Avstängd
Nej, det ska vi inte ha, du kan ju skriva att du instämmer eller något liknande!
Citera
2026-03-06, 15:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Om någon svarat mig och jag håller med så vill man inte svara "Absolut! Håller med." men det leder till att skribenter inte vet om man läser eller uppskattar deras svar.

Reddit är använder detta mycket uselt då de använder det för att visa och dölja poster. X gör det bättre men har även algoritmer för att boosta mer gillade inlägg. Flashback bör bara ha det som feedback-mekanism för användare.

Jag håller med! Det blir alldeles för många onödiga inlägg i trådarna där det bara står att man håller med. En helt annan sak om man vill skriva det och dessutom utveckla sitt svar med ytterligare argument, men utan det blir det bara en meningslös post.

Ja men skriv inte alls då, kan ju motargumentet bli, men precis som du tog upp så vill man bekräfta att man sett inlägget och lämpligen bara med en ”tumme upp”.
Citera
2026-03-06, 15:19
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej, det ska vi inte ha, du kan ju skriva att du instämmer eller något liknande!

Då brukar kommentaren tyvärr bli borttagen (eller varnad för off-topic).

Istället för en gilla-knapp (vilket jag är tveksam till) hade man kunnat lösa det genom att låta folk få skriva ett kort inlägg att dom håller med eller en nickande smiley eller vad det nu kan vara. Enligt mig är det intressant att få veta om det finns flera andra som instämmer med någons argument i en diskussion.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-03-06 kl. 15:24.
Citera
2026-03-06, 15:22
Medlem
Nej!
Du får förlita dig till din egen kvalitet. Den lär moderatorer uppfostra dig till, om du inte håller tillräcklig höjd. Annars får du starta nåt Tik-Tok eller nåt...
Citera
2026-03-06, 15:30
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Hade faktiskt varit en trevlig feature tycker jag! Kanske även att man kan se vilka som gillat?
Citera
2026-03-06, 15:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Då brukar kommentaren tyvärr bli borttagen (eller varnad för off-topic).

Istället för en gilla-knapp (vilket jag är tveksam till) hade man kunnat lösa det genom att låta folk få skriva ett kort inlägg att dom håller med eller en nickande smiley eller vad det nu kan vara. Enligt mig är det intressant att få veta om det finns flera andra som instämmer med någons argument i en diskussion.

Det tycker jag de kan sluta med att göra, lite fingertoppskänsla kan även en moderator ha!
Citera
2026-03-06, 15:34
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Nej, det borde det inte. Gillaknappar skapar självcensur eftersom få vill att deras inlägg ska förstöra deras "karmapoäng" och därför slutar folk skriva vad de tycker och istället skriver vad de tror ska generera mest likes. Forumet blir alltså en ekokammare där alla nickar ikapp till det rådande narrativet istället för att diskutera fritt.
Citera
2026-03-06, 15:41
Medlem
a-mortals avatar
Jag har lärt mig att man blir bannad av att svara trevligt och inte tillfört något mer än ett tack.

Det här forumet är inte till för att man ska visa hur mycket andra gillar ens inlägg, det handlar om att skriva saker som bidrar till diskussion.

En hata-knapp finns redan. Det står "citera" på den.
Citera
2026-03-06, 15:51
Medlem
Citat:

Nej, då har vi en risk för massa troll som sitter å gillar helt sjuka kommentarer. Som riskera skapa väldigt märkliga uppfattningar hos många individer som saknar kritisk tänkande.

Gilla knappen borde förövrigt tas bort från andra forum (FB m.m.) Skapar nästan bara massa elände i dagens värld.
Senast redigerad av rawjudge 2026-03-06 kl. 15:56.
Citera
2026-03-06, 15:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ja, här kommer att vara gilla-fritt tills helvetet fryser till is.

admin5

(FB) Betyg på medlemmar och deras inlägg samt Gilla-knappar (Sammanfogad)
Citera
2026-03-06, 16:23
Medlem
kristofferGs avatar
Uselt förslag. Det här är ett diskussionsforum, och ska förbli ett sådant. Med en gilla-knapp kommer diskussionerna avta och lättjan ta vid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in