Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnker
Det är helt otroligt. Varje gång det blir extraordinära förhållanden som gör att flyg/flygplatser stängs hittar tidningarna några bortskämda svenskar som gör bort sig och gråter ut om att UD/svenska myndigheter inte ger dem tillräckligt ”stöd”.
Här har vi t.ex. en sportlovsfamilj som åkte till Thailand för att ”tanka sol”, men när the shit hits the fan var det inte lika kul längre och de vill bli hämtade av UD. Gissa vad? INGEN tycker synd om er. Njut av solen och tanka sol för resten av året så att ni överlever till nästa solsemester på andra sidan jordklotet!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxMK46/tusentals-svenskar-strandade-utomlands-efter-attackerna-mot-iran
Fast du verkar ju missa lite och själva grejen.
Är det så att man är svensk medborgare och att man betalar svensk skatt så ska jag ta mig fan regeringen också se till att få hem folket när det är problem och det är någonting som Sverige alltid har varit jävligt slarviga menar och det är både sossar och det är moderater!
Annars tycker jag att regeringen och övriga i politiker ska hålla käften när man ska ställa upp och kriga för landet och ställa upp!
Men själva så ska inte Sverige göra ett jävla skit för sina medborgare medans Italien och alla andra länder får hem sina medborgare som är självklarhet men Sverige tycker att man ska bara lämna folket där såklart de ska betala skatt under tiden också!
Sverige har blivit ett riktigt rövhålsland eller förlåt jag menar det har varit det alltid.
UD var lika jävla kassa under Corona både jag och min arbetskollegor fick samma meningslösa svar av UD att de kunde tyvärr inte hjälpa oss att komma tillbaka till Sverige.
Men skatt skulle vi såklart betala.