2026-03-04, 23:05
Bannlyst
Alla konspirationer som får muslimer att välja bort Sverige är bra!

Men överlag är detta nog en del utav kulturkrockar, som att barn har rätt at gå i skola, få mat och kläder m.m. är saker osm får myndigheter att reagera om det brister i hemmet, jag varken känner eller känner till en enda som fått barn omhändertagna
Citera
2026-03-05, 16:01
Medlem
För det första var denna konferrens inte arrangerad av socionomprogrammet på Stockholms universitet, utan en öppen konferens om forskning inom socialtjänsten en verksamhet som finansieras av våra gemensamma skattepengar.

Vi var där för konferrensen skulle handla om forskning inom socialtjänsten. Detta är mycket viktigt för oss eftersom den nya socialtjänstlagen ska utgå från just forskning. Då detta påverkar oss ville vi veta om finns det ny lämplig forskning samt inkluderar denna forskning även oss brukare.

Efter den första föreläsningen frågade vi arrangören om vi får ställa frågor. Hon sa ni får bara ställa frågor via nätet. Jag började skriva en fråga på väg ut ur själva konferrenslokalen, då omringades vi av flera personer som sa att vi inte får vara kvar. Jag frågade varför och arrangören S säger att det förekommer Hot och hat från er. Jag och Sulle sa att det stämmer inte vi har inte sagt någonting. S säger att folk har skrivit till henne om att det fanns just hot och hat därför är vi en risk.

Vi hade inte utryckt hot eller hat och det är en mycket allvarlig anklagelse att anklaga oss för och jag påpekade att eftersom eventet och forskningen finanisieras av skattepengar är det väldigt fel att kräva att vi ska gå särskilt då anklagelserna är falska. Samtidigt sa jag att vi kommer gå.

Vi gick ut ur konferrenslokalen, jag gick direkt mot våra jackor då dök det omedelbart upp två civilklädda poliser. Från dess vi omringats tills civilpoliser va på plats hade det tagit max 3 minuter.

Utöver civilpoliserna var det cirka 8 till 10 stycken poliser som kom. Jag började leta efter jackorna samtidigt som polisen försökte prata med en. Polisen tog med sig Sulle. Jag pratade med en annan polis nedanför trappen. Jag förklarade exakt det som hänt och ville anmäla arrangören för denna falska och allvarliga anklagelse och vår anmälan togs emot.
Citera
2026-03-05, 16:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
För det första var denna konferrens inte arrangerad av socionomprogrammet på Stockholms universitet, utan en öppen konferens om forskning inom socialtjänsten en verksamhet som finansieras av våra gemensamma skattepengar.

Vi var där för konferrensen skulle handla om forskning inom socialtjänsten. Detta är mycket viktigt för oss eftersom den nya socialtjänstlagen ska utgå från just forskning. Då detta påverkar oss ville vi veta om finns det ny lämplig forskning samt inkluderar denna forskning även oss brukare.

Efter den första föreläsningen frågade vi arrangören om vi får ställa frågor. Hon sa ni får bara ställa frågor via nätet. Jag började skriva en fråga på väg ut ur själva konferrenslokalen, då omringades vi av flera personer som sa att vi inte får vara kvar. Jag frågade varför och arrangören S säger att det förekommer Hot och hat från er. Jag och Sulle sa att det stämmer inte vi har inte sagt någonting. S säger att folk har skrivit till henne om att det fanns just hot och hat därför är vi en risk.

Vi hade inte utryckt hot eller hat och det är en mycket allvarlig anklagelse att anklaga oss för och jag påpekade att eftersom eventet och forskningen finanisieras av skattepengar är det väldigt fel att kräva att vi ska gå särskilt då anklagelserna är falska. Samtidigt sa jag att vi kommer gå.

Vi gick ut ur konferrenslokalen, jag gick direkt mot våra jackor då dök det omedelbart upp två civilklädda poliser. Från dess vi omringats tills civilpoliser va på plats hade det tagit max 3 minuter.

Utöver civilpoliserna var det cirka 8 till 10 stycken poliser som kom. Jag började leta efter jackorna samtidigt som polisen försökte prata med en. Polisen tog med sig Sulle. Jag pratade med en annan polis nedanför trappen. Jag förklarade exakt det som hänt och ville anmäla arrangören för denna falska och allvarliga anklagelse och vår anmälan togs emot.
Bra att ni är närvarande här i tråden. Jag skulle önska större närvaro från er och att olika anklagelser bemöts på ett sakligt sätt och med länkar så att svaren kan bedömas på ett sakligt sätt.

Ovanstående svar från er är bra och tydligt. Jag ser fram mot den fortsatta diskussionen. Tack igen!
Citera
2026-03-05, 16:10
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=3753519a-6604-4b85-9a05-e2ed4f064fa0

Ja family united blev till och med av nyhetsvärde. All publicitet är bra publicitet. Eller vad är det man brukar säga?

Synd att organisationen aldrig nämndes. Sen kan man såklart fundera på vilken betydelse er närvaro kan ha, annat än att just störa och vara hotfulla.
Citera
2026-03-05, 18:59
Medlem
Citat:

Du kan ju börja med att vara ärlig och berätta i din video vad forskningen handlade om egentligen, gnälla att dom inte frågat brukare hur saker fungerar kanske inte är det dom forskat om 🫡

Jag ställer mig väldigt tveksam till att ni var så lugna som smurfar, jag har sett tillräckligt mycket av era livesändningar så jag gissar att ni vräker ut yttrandefrihet, socsekten, pedofiler, bajskorvar, olagliga etc etc.

Btw så kan du försöka ta dig in på försvarsmaktens områden och hävda att du betalar deras löner 😂

Btw 2: med vilket jobb betalar du skatt?
Citera
2026-03-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
FU, sektdrottningen och sulle fick en polis piket skickad på sig när dom gick till stockholms universitet och störde på socionomprogrammet. Dom upplevde FU hotfulla och blev utslängda. Sektdrottningen är förbannad att hon inte fick ställa frågor på en aktivitet som inte var för henne.

Och återigen ljugs det om Ronja Helendotters studie. Övertygad om att dom kommer åka dit är hon dock.

Vad pratar du om? Hon är ingen sektledare.
Socionomprogrammet är rena skämtet.
Dessa socialtanter ska stå till svars för hur barn och föräldrar hamnar i misär pågrund av dom!
Citera
2026-03-06, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Vad pratar du om? Hon är ingen sektledare.
Socionomprogrammet är rena skämtet.
Dessa socialtanter ska stå till svars för hur barn och föräldrar hamnar i misär pågrund av dom!

Denna person som falskt anklagar mig hela tiden för saker är en skam för sin yrkeskår. Man undrar har han själv anmält många eller är fosterhem vad driver han.

En ledare över en sekt är ju en person som bestämmer över andra. Jag bestämmer inte över någon. Man tänker att en utbildad person borde vara logisk nog att förstå detta. Men nej den fattar inte.
Citera
2026-03-06, 06:15
Medlem
Jag ringde polisen det är vi som anmält inget anna han sa att det är vi som är brottsoffer inget annat.

Det är ett allvarligt brott från en tjänsteman att ringa och ljuga till polisen om oss. Vi har givetvis allt inspelat.
Citera
2026-03-06, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Bra att ni är närvarande här i tråden. Jag skulle önska större närvaro från er och att olika anklagelser bemöts på ett sakligt sätt och med länkar så att svaren kan bedömas på ett sakligt sätt.

Ovanstående svar från er är bra och tydligt. Jag ser fram mot den fortsatta diskussionen. Tack igen!

Tack för ditt tack
Citera
2026-03-06, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Du kan ju börja med att vara ärlig och berätta i din video vad forskningen handlade om egentligen, gnälla att dom inte frågat brukare hur saker fungerar kanske inte är det dom forskat om 🫡

Jag ställer mig väldigt tveksam till att ni var så lugna som smurfar, jag har sett tillräckligt mycket av era livesändningar så jag gissar att ni vräker ut yttrandefrihet, socsekten, pedofiler, bajskorvar, olagliga etc etc.

Btw så kan du försöka ta dig in på försvarsmaktens områden och hävda att du betalar deras löner 😂

Btw 2: med vilket jobb betalar du skatt?

Det är intressant att du så ofta betonar din bakgrund inom Kriminalvården och vikten av professionalitet, men samtidigt agerar tvärtom med de yrkesetiska principerna för en tjänsteman.

En professionell statsanställd förväntas vara saklig, opartisk och behärskad. Att du i tråd efter tråd använder nedsättande öknamn, stämplar människor med amatördiagnoser och uttrycker en sådan personlig bitterhet tyder på att du har svårt att skilja på din yrkesroll och dina egna negativa känslor. Är det verkligen så här du har blivit lärd att bemöta människor i kris under din långa karriär inom kriminalvården?

Vad händer med din självinsikt som tjänsteman?
Vad händer med er nödvändighet att granska ert eget tänkande?
Hur tror du de du ska vårda mår av den attityd du uppenbart har emot de som kritiserar det system som du försvarar frenetiskt?
Citera
2026-03-06, 08:11
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Denna person som falskt anklagar mig hela tiden för saker är en skam för sin yrkeskår. Man undrar har han själv anmält många eller är fosterhem vad driver han.

Ingenjörer?

Har anmält en faktiskt, som idag är placerad. Som tur är vill jag tillägga. Tog hela 2år innan något hände. Så dina lögner om att det räcker att krama barnet och böla lite för att det ska bli taget är ren desinformation. Rena jävla evighetsprocessen om du frågar mig.

Citat:
En ledare över en sekt är ju en person som bestämmer över andra. Jag bestämmer inte över någon. Man tänker att en utbildad person borde vara logisk nog att förstå detta. Men nej den fattar inte.

Du är ju jämt inne och bestämmer över andra. Sulle bla.

Senast i dagarna fick du Liam att ringa till din socialtjänst och terrorisera i ditt namn. Måste ändå säga att det var ett vågat drag med tanke på att du har gjort små framsteg på umgängesfronten den senaste tiden, varför man nu väljer att riskera den är för mig ett frågetecken.

Men nu när vi är på temat kan du ju förklara ditt eget uttalande om att socialtjänsten är en sekt, hur skulle det gå till menar du? Din egen definition av en sekt styrker ju inte direkt påståendet.

Citat:
Jag ringde polisen det är vi som anmält inget anna han sa att det är vi som är brottsoffer inget annat.

Det är ett allvarligt brott från en tjänsteman att ringa och ljuga till polisen om oss. Vi har givetvis allt inspelat.

Hur ska du ha det, ringde du eller dom?

Du fick polisen ringd på dig, som så många gånger tidigare. Att du anmälde tillbaka stämmer säkerligen. Men det var absolut inte du som ringde polisen på dom, inte heller har du blivit försäkrad om att du är brottsoffret.
Citera
2026-03-06, 08:13
Medlem
Citat:
Det är intressant att du så ofta betonar din bakgrund inom Kriminalvården och vikten av professionalitet, men samtidigt agerar tvärtom med de yrkesetiska principerna för en tjänsteman.

En professionell statsanställd förväntas vara saklig, opartisk och behärskad. Att du i tråd efter tråd använder nedsättande öknamn, stämplar människor med amatördiagnoser och uttrycker en sådan personlig bitterhet tyder på att du har svårt att skilja på din yrkesroll och dina egna negativa känslor. Är det verkligen så här du har blivit lärd att bemöta människor i kris under din långa karriär inom kriminalvården?

Vad händer med din självinsikt som tjänsteman?
Vad händer med er nödvändighet att granska ert eget tänkande?
Hur tror du de du ska vårda mår av den attityd du uppenbart har emot de som kritiserar det system som du försvarar frenetiskt?

Nu förstår jag verkligen varför kasta sten i glashus har kommit 😁

Det är nog svårt för dig att förstå som inte har ett jobb så är det faktiskt skillnad på jobb och privat 😉 sen att folk i finkan beteer sig bättre än dig är en annan femma.

Innan du börjar predika om öknamn och diagnoser kan du börja kolla på ditt egna hus, ska en kristen verkligen kalla alla som har en annan åsikt eller inte ger dig ett svar du vill höra för pedofiler, häxor, bajskorvar, idioter, äckliga, tjocka, fula, Incels, alkolister, knarkare, monster, nazister osv osv osv.

"En sektledare är en karismatisk och auktoritär ledarfigur som styr en sluten grupp genom manipulation, strikta regler och krav på total lydnad. Dessa ledare använder ofta en blandning av kärlek och skräck för att skapa desorganiserad anknytning hos medlemmar."

Låter väldigt lika det du håller på med, hur många får vara i er klubb med en annan åsikt? Hur många ändrar sin story efter du börjat överdriva? Lejonmamman ändrade sig väldigt mycket efter du började lägga dig i hennes tankar.

Kristen jo tjena, pokemonledare över family united sekten är mer passande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in