2026-03-05, 21:21
Medlem
AndersPersson99s avatar
Är det bara jag som förväntat mig mer för 6 miljarder kronor?

Tiden ägnas åt att intervjua svenska gäster om vad de tänker om kriget.

Varför rapporteras det inte främst om händelseförlopp och vilken inverkan dessa har på rådande situation?
Citera
2026-03-05, 21:29
Medlem
Akihabaras avatar
När alla pengar har lagts på lekprogram, amerikanska filmer, brittiska serier och svenska nyproduktioner som ingen ser på finns helt enkelt inga pengar kvar för att förmedla nyheter, inte heller att köpa in rättigheter till bildmaterial. Egna utrikeskorrar har man knappt alls, och hälften av dem finns bara i USA.

Statsteves roll är för övrigt att impregnera det rätta tänkandet i varje konflikt, inte att objektivt skildra verkligheten.
Citera
2026-03-05, 21:33
Medlem
Det handlar om att få regeringen/UD i dålig dager.....
Citera
2026-03-05, 21:36
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Varför rapporteras det inte främst om händelseförlopp

Är det inte väldigt svårt att få en uppfattning om vad som faktiskt händer, när både sidor har allt att vinna på att undanhålla information och att ljuga så mycket som möjligt?
Citera
2026-03-05, 21:40
Medlem
Tratten52s avatar
Det enda dom visar är snyftade stackars turister som sitter fast på lyxhotell i Thailand eller Dubai 😁 dom får ju lite spänning på semestern. Då har dom någonting att snacka om när dom kommer hem
Citera
2026-03-05, 21:41
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Är det bara jag som förväntat mig mer för 6 miljarder kronor?

Tiden ägnas åt att intervjua svenska gäster om vad de tänker om kriget.

Varför rapporteras det inte främst om händelseförlopp och vilken inverkan dessa har på rådande situation?

Håller helt och hållet med dig.

T.ex. Aktuellt ägnar sig gärna åt att visa långa känsloladdade reportage om ”svenska” iranier som har bott i Sverige i många år. Totalt ointressant i sammanhanget vad de tycker och hur de lever sina liv här.
Citera
2026-03-05, 21:42
Medlem
Skrattkramps avatar
De är mer intresserade av att ta in avdankade politiker som uttalar sig. Det blir väl enklare så, så kan de anställda pilla sig i naveln istället för att vara journalister.
Citera
2026-03-05, 21:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Är det inte väldigt svårt att få en uppfattning om vad som faktiskt händer, när både sidor har allt att vinna på att undanhålla information och att ljuga så mycket som möjligt?

Både Iran och Usa/Israel menar du?

Jo kanske. Jag tänker dock att med en kamera i varje persons ficka och massa satelliter i luften så borde det varit möjligt att få fram mer uppgifter om själva kriget.

Vad händer i det där sundet t.ex. Finns det ingen ynka fiskare eller liknande som har sett något?

Var träffades Cypern?

Hur stor är Irans flotta och hur stor skada kan de göra? Vilka skepp sänktes och vilka är kvar?

Varför ödslar de tid på hur folk känner sig? Jag skiter i det. Alla fattar att folk inte är på partyhumör. Fakta och händelser, det är vad som är nyheter.

Skeppa dit en jävla reporter och rapportera. Från Iran.
Citera
2026-03-05, 21:48
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattkramp
De är mer intresserade av att ta in avdankade politiker som uttalar sig. Det blir väl enklare så, så kan de anställda pilla sig i naveln istället för att vara journalister.

Eller någon avdankad lönnfet överste som helt plötsligt är krigsexpert. Han skulle inte överleva 5min på slagfältet 😅
Citera
2026-03-05, 21:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Kul när nån upptäcker hur kassa SVT är.

Kan upplysa om att jag fattade det för 30 år sen. Och det gäller ALLA ämnen...
Citera
2026-03-05, 21:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

På både BBC och Al Jazeera får man en bättre och mer heltäckande bild av vad som försiggår. Framför allt få man breda analyser och olika infallsvinklar levererade av diverse experter runt om i världen. Till och med CNN är bättre än SVT i det här avseendet.
Citera
2026-03-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
På både BBC och Al Jazeera får man en bättre och mer heltäckande bild av vad som försiggår. Framför allt få man breda analyser och olika infallsvinklar levererade av diverse experter runt om i världen. Till och med CNN är bättre än SVT i det här avseendet.

Ja SVT sänder ju över hela världen 24/7.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in