2026-03-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adacse
Ja att de kan riskera att träffas där nere. Det är synd om alla människor i området som tvingas leva under detta som pågår nu.

Att några svenska duckface gråter för att deras flyg är inställt känns mest patetiskt!
Citera
2026-03-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag skulle aldrig resa till eller över dessa äckliga ap-länder och behöver således inte fråga någon.

Men det spelar ju mindre roll vart du skulle resa, det är inte det vi pratar om. UD's rekommendationer finns av en anledning. Inte på grund av "Tycke"

Nu kan man heller inte beskylla UD för att inte ha vetat vad som skulle ske.

Kolla på USA, försök ge dig på en Amerikan som är utomlands så kommer hela landet resa sig för att hjälpa den personen. Om det finns någon som helst patriotism kvar i er Svenssons så skulle ni tänkt annorlunda. Jag är själv invandrare, skulle en svensk medborgare oavsett bakgrund hamna i kris, inte fan gråter jag över att mina skattepengar går till att hjälpa den personen. Att vara svensk medborgare skall betyda något.
Citera
2026-03-05, 19:33
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Men det spelar ju mindre roll vart du skulle resa, det är inte det vi pratar om. UD's rekommendationer finns av en anledning. Inte på grund av "Tycke"

Nu kan man heller inte beskylla UD för att inte ha vetat vad som skulle ske.

Kolla på USA, försök ge dig på en Amerikan som är utomlands så kommer hela landet resa sig för att hjälpa den personen. Om det finns någon som helst patriotism kvar i er Svenssons så skulle ni tänkt annorlunda. Jag är själv invandrare, skulle en svensk medborgare oavsett bakgrund hamna i kris, inte fan gråter jag över att mina skattepengar går till att hjälpa den personen. Att vara svensk medborgare skall betyda något.

Anser du att det är rimligt och logiskt?
Det är inte rimligt att begära att UD vårdslöst ska tvinga in en pilot i ett plan för att flyga in i ett krigsdrabbat land för att hämta upp hjärndöda turister och UD kan väl för fan inte trolla sig till ett öppet flygrum? UD är ingen resebyrå! Det är ingen fara på taket om man får övernatta några dygn extra i Thailand.
Flygbolagen hjälper nog så gott de kan men vad begär du? Är du så blåögd så att du tror att bara för du är svensk, skulle människor begå risker för sitt eget och andras liv, för att rädda just din röv?
Vakna.
Citera
2026-03-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Anser du att det är rimligt och logiskt?
Det är inte rimligt att begära att UD vårdslöst ska tvinga in en pilot i ett plan för att flyga in i ett krigsdrabbat land för att hämta upp hjärndöda turister och UD kan väl för fan inte trolla sig till ett öppet flygrum? UD är ingen resebyrå! Det är ingen fara på taket om man får övernatta några dygn extra i Thailand.
Flygbolagen hjälper nog så gott de kan men vad begär du? Är du så blåögd så att du tror att bara för du är svensk, skulle människor begå risker för sitt eget och andras liv, för att rädda just din röv?
Vakna.

Jag anser att det är rimligt då hela jävla Europa har gjort det. Samma sak som med Tsunamin i Thailand. Sluta tro att Svenskar alltid är så jävla perfekta och vet alltid allt bäst. Ni passiva själviska jävla fittor, det är det ni är.
Citera
2026-03-05, 19:48
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Jag anser att det är rimligt då hela jävla Europa har gjort det. Samma sak som med Tsunamin i Thailand. Sluta tro att Svenskar alltid är så jävla perfekta och vet alltid allt bäst. Ni passiva själviska jävla fittor, det är det ni är.

Vårda ditt språk! Finns ju risk att du blir tagen som en liten okunnig snorunge annars…
Citera
2026-03-05, 20:13
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Det är mångbottnat det här och dumheterna hittar nya bottennoteringar.

Först och främst är du så jävla korkad att du väljer att resa till Mellanöstern när det pågått en flera månader lång upptrappning mot krig mellan Iran och Judarna, du tar risken och fastnar, då tar du beslutet att säga ditt namn och dela din bild på Aftonbladet för att visa hur jävla efterbliven du är som människa, fascinerande!
Dagens svenskar är fan ett folk i totalt förfall klarar inte minsta mothugg utan att börja böla
Citera
2026-03-05, 20:45
Medlem
Kungenshoras avatar
Pinsamt att kriget utmålas som ett krig mellan demokrati och islamistdiktatur men det första som händer är att alla demokratiska länder får panik att evakuera hundratusentals idioter som är ute och white-washar sharialagstiftning genom att diktaturturista.

Som att det är någon mänsklig rättighet att turista i diktaturer för nöjes skull.
Det som skulle va så tryggt och skönt, inga brott för det är sharialagstiftning.
Senast redigerad av Kungenshora 2026-03-05 kl. 20:48.
Citera
2026-03-05, 20:56
Medlem
Duvlorts avatar
"Franskt evakueringsplan besköts med missiler och fick avbryta sitt uppdrag att hämta hem fransmän i Förenade Arabemiraten."

Så återigen agerar Sverige klokt i en global hysteri?
Citera
2026-03-05, 21:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555-553
Ja verkligen. Samma sak varje gång. USA har i veckor laddat upp vilket inte kan ha undgått någon. Att då hänga i området kring Mellanöstern och Persiska viken är inte helt smart. Vuxna människor har ett egenansvar. Istället gråter de ut i media och kräver att UD ska agera curlingförälder.
Överklassbeteende. Dubai är en fantastisk stad men hänger man där länge har man litet för mycket pengar.

Ska bli spännande att se om polisen får fram några tipps på kriminella som gömmer sig därnere när de nu skickar folk dit.
Citera
2026-03-05, 21:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
"Franskt evakueringsplan besköts med missiler och fick avbryta sitt uppdrag att hämta hem fransmän i Förenade Arabemiraten."

Så återigen agerar Sverige klokt i en global hysteri?

Då har Frankrike FÖRSÖKT i alla fall. Vad är fel med att chartra ett plan, skicka det till en säker flygplats och bussa svenskarna dit? Sedan kan man vänta tills det är definitivt säkert att lyfta, men då finns i alla fall allting på plats, och svenskarna får träffa ambassadpersonal IRL och känna sig omhändertagna. En svensk läkare med ett reseapotek med av svenskarna önskade mediciner vore ju också toppen! Det är just denna väntan, att INGET händer, inte så mycket som ett SMS till de utsatta svenskarnas telefoner, som går dem på nerverna.
Citera
2026-03-05, 21:50
Medlem
Nu är ni väl lite hårda mot människor i alla fall? En av dom grät ju nästan.
Citera
2026-03-05, 21:58
Medlem
Hoppas EU hjälper de stackars svenskarna hem, svenska regeringen skickar bara ner ännu fler svenskar istället för att låta folk komma hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in