2026-03-05, 18:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Vart jobbar du? Så vitt jag vet är allt stängt absolut senast 01 i rönninge, om nu inte bistron hade öppet senare pga julhelgen.
Det finns folk som jobbar på natten.
T.ex taxichaufförer och hemtjänstens nattpatrull som åker runt i kommunen.
Andra yrken som har jour nattetid.
Citera
2026-03-05, 19:36
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Att han nekar till mord har nog mest att göra med att han inte vill erkänna det.

Han hade förnekat grovt gravfridsbrott med, om han inte blivit tagen mitt i akten.
Där visste han ju att det redan var kört.

Ska bli intressant sen att läsa hans förhör.

I början skyllde han nog på antingen någon smitare alt att han råkat köra på henne i mörkret.
Även när det kom fram att hon blivit strypt har han troligen fortsatt på det spåret.

Sen har han beaktat de nya bevisen i ensamhet för att sen komma med ett annat händelseförlopp som passar någorlunda in i hans "oskyldig till mord".

Min gissning hur det verkligen gått till är att han sett henne komma med pendeln.
Han har sen kört förbi i någorlunda hög fart o sladdat in framför henne, möjligt att hon blev träffad och föll.
Han hoppar ut ur bilen och nockar henne med hammaren och ska sätta på buntband men då kvicknar hon till och gör motstånd (vittne hör skrik) och i paniken stryper han henne till döds.

In i bilen med kroppen och i tumultet så glöms hammaren och buntbanden kvar.

I och med buntbanden och hammaren så var nog planen att ta med henne levande, helst hade han nog velat filma, dokumentera även dödsögonblicket.

Hur hemskt och sjukt allt detta ändå är så får man ändå finna tröst i att hon slapp befinna sig levandes i hans sjuka och morbida handlingar och lustar.
GM skröt väl snabbt för Polisen var fler kroppsdelar finns? GM borde egentligen skryta om mord också, men gör inte det. Man får fundera vidare.
Citera
2026-03-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
GM skröt väl snabbt för Polisen var fler kroppsdelar finns? GM borde egentligen skryta om mord också, men gör inte det. Man får fundera vidare.

GM kanske blev skrämd till att bjuda Polisen på något vid gripandet - som kan ha skett bryskt och i affekt - Poliser är också människor..
Citera
2026-03-05, 20:10
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
GM kanske blev skrämd till att bjuda Polisen på något vid gripandet - som kan ha skett bryskt och i affekt - Poliser är också människor..
Nej, gripande av GM ska ha skett lugnt och metodiskt.
Citera
2026-03-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snkcin
Fast nu handlar det om Rönninge, inte vart som helst.

Kom igen oavsett Rönninge eller nån annan ort finns inte det arbetare där eller? Som jag skrev eller väktare, restaurang personal, hemtjänst, taxiförare mm mm. Personen kanske inte vill avslöja. Men använd fantasin kanske? Vart som helst kan man jobba skrev jag!
Citera
2026-03-05, 20:35
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Poängen med att skriva ned det bör vara något annat, än att han skulle behöva en kom ihåg lista på valet av offer.

Det kan ju vara för att maska att han på något sätt faktiskt hade valt ut just My i förväg via sociala medier eller pedofiler och sexförbrytare som tipsat varann om potentiella offer.
Efter GM försök till kidnappning av ett barn 2019 så ska det ha skapats en grupp på nätet som varnade allmänheten för att GM efter fängelsestraffet bodde i deras område. GM skapade då en fake profil och gick med i gruppen.

Kan tänka mig att GM haft flertal olika fake profiler med olika bilder och påhittade identiteter och kanske bland annat nästla sig in i BO sociala medier?
Senast redigerad av Yatsy 2026-03-05 kl. 20:43.
Citera
2026-03-05, 23:18
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Efter GM försök till kidnappning av ett barn 2019 så ska det ha skapats en grupp på nätet som varnade allmänheten för att GM efter fängelsestraffet bodde i deras område. GM skapade då en fake profil och gick med i gruppen.

Kan tänka mig att GM haft flertal olika fake profiler med olika bilder och påhittade identiteter och kanske bland annat nästla sig in i BO sociala medier?

Pedofiler scannar väl automatisk sin närmiljö på objekt och även nätet på bilder på objekt som passar deras smak och även kanske delar just den informationen med andra pedofiler.

Det står att det på nätet går att köpa lösenord till snap-konton.

Det känns som att han måste väntat på just henne, annars av alla potentiella fina offer i länen att välja på, så lyckades han alltså på kort stund se att hon var tillräckligt fin? Eller brydde han sig inte om ifall hon var fin eller inte?

Han måste ju haft ett krav på kroppsvolym och maxvikt för att orka lyfta.

Hade hon vägt typ 100kg hade hon troligtvis inte blivit vald av honom.

Och hon var ju tidigare Rönninge-bo så hon bör ha gått av vid främsta dörrparet och då är det inte många sekunder för honom att hinna granska henne från parkeringen innan hon är inne i Stationshuset.

Om han inte filmade och kunde se i videon att hon dög och då bestämde sig för henne.

Men han tyckte väl att ung kvinna räckte för att välja henne.

Men jag tror att han blev framprovocerad av den stolta hyllade återuppstådda Salemmarchen och därför markerade han revir med att välja just en kvinna i just Rönninge Centrum och det primära var att lyckas med det. Att komma undan med det var sekundärt.

Han lyckades med att bli styckmördare, ta en kvinna, han vann det och tog reviret i just den stunden.

Han ser det nog som en seger att vara stolt över, tills han får kontakt med samvetet.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-03-05 kl. 23:35.
Citera
2026-03-06, 08:12
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Pedofiler scannar väl automatisk sin närmiljö på objekt och även nätet på bilder på objekt som passar deras smak och även kanske delar just den informationen med andra pedofiler.

Det står att det på nätet går att köpa lösenord till snap-konton.

Det känns som att han måste väntat på just henne, annars av alla potentiella fina offer i länen att välja på, så lyckades han alltså på kort stund se att hon var tillräckligt fin? Eller brydde han sig inte om ifall hon var fin eller inte?

Han måste ju haft ett krav på kroppsvolym och maxvikt för att orka lyfta.

Hade hon vägt typ 100kg hade hon troligtvis inte blivit vald av honom.

Och hon var ju tidigare Rönninge-bo så hon bör ha gått av vid främsta dörrparet och då är det inte många sekunder för honom att hinna granska henne från parkeringen innan hon är inne i Stationshuset.

Om han inte filmade och kunde se i videon att hon dög och då bestämde sig för henne.

Men han tyckte väl att ung kvinna räckte för att välja henne.

Men jag tror att han blev framprovocerad av den stolta hyllade återuppstådda Salemmarchen och därför markerade han revir med att välja just en kvinna i just Rönninge Centrum och det primära var att lyckas med det. Att komma undan med det var sekundärt.

Han lyckades med att bli styckmördare, ta en kvinna, han vann det och tog reviret i just den stunden.

Han ser det nog som en seger att vara stolt över, tills han får kontakt med samvetet.
Tycker att det låter långsökt att GM skulle känna revirtänk av en plats GM inte har eller haft någon anknytning till. Frågan är varför han väljer en vuxen kvinna överhuvudtaget om GM klassas som pedofil? Kanske kan pedofiler hoppa så emellan offer, ena stunden se övergrepp på barn på dator och nästa stund ge sig ut för att stycka en vuxen kvinna.
Citera
2026-03-06, 09:55
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Tycker att det låter långsökt att GM skulle känna revirtänk av en plats GM inte har eller haft någon anknytning till. Frågan är varför han väljer en vuxen kvinna överhuvudtaget om GM klassas som pedofil? Kanske kan pedofiler hoppa så emellan offer, ena stunden se övergrepp på barn på dator och nästa stund ge sig ut för att stycka en vuxen kvinna.

Han bodde bara ca 1km från gränsen till Salem Kommun, han har nog rört sig i naturen där och han har nog åkt en hel del genom Salem kommun mot Botkyrka Kungens kurva och kan ha åkt in till Rönninge Centrum och även badat i Uttran och tränat i Garnuddens friluftsområde och haft möjlighet att se proppat med barn bada på Möllebadet.

Och när han arbetade på Tysslinge Åkeri hade han andra sidan av sjön Uttran i närheten så han bör ha känt att Salem är hans område.

Och My hade ett utseende som såg mycket ungt ut. Så om han inte innan visste hur hon såg ut, så var det väl bara en ung kvinna han ville ta oavsett hur ung för att lyckas stycka och kanske nekrofila sig med, då agerade han bara som en nekrofil, inte som en pedofil och han vet att han kommer bli främst sedd som en styckmördare som vågade utföra sitt mål trots det motstånd han måste känt att samhället har mot honom som pedofil och nekrofila intressen och den risk han måste vetat att han tog, hade någon hunnit ingripa hade han kunnat dött den dagen istället och efter denna "uppgradering " från kidnappningen 2019 till mordet på My måste han insett redan under planeringen av mordet att om det kommer fram misstankar att han mördade och styckade My, men han släpps fri, så överlever han inte ute i det fria, därför slarvade han med prioriteringen att inte åka fast, han visste undermedvetet att han är säkrare om han åker fast och hålls i förvar.
Citera
2026-03-06, 10:02
Medlem
AIAdventurers avatar
Någon som vet om han kommer få sminka sig på häktet och sedan i fängelset? Får kvinnliga fångar sminka sig?
Citera
2026-03-06, 11:27
Medlem
Jag funderar på om GM lider av Dissociativ personlighetsstörning/ identitetsstörning! Vad tror ni? Tänker att det kanske är därför tiden på Helix förlängdes!

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag citarar ditt inlägg som du nämde om Robins "identitetskollaps". Jag har ju läst dett tidigare, men mindes inte just den termen. Jag tycker att det är intressanta teorier om hur Robin kan funka.

Och där kanske hans basala anteckningar om hur hans överfall ska gå till, spegla hans starka behov av kontroll.

Man tänker sig annars att en "skiss" om något man planerar göra, vanligen inte tar upp (för en själv) underförstådda punkter på det vis han gör.

Han skriver upp punkter som att det skulle vara ett uppdrag från någon annan. Ett jobb som ska utföras.

Ja, målen han hade verkade vara för högt uppsatta. Det som för andra skulle vara bara "drömmar", det var verkliga mål för honom.

Det finns ett verkligt glapp i förståelsen för sitt eget jag hos Robin tror jag. Saknas det reglage på något vis? Som hos ett litet barn, som lever lite i nuet. Behoven styr här och nu utan närmare eftertanke?
Senast redigerad av MISS-LILITH 2026-03-06 kl. 11:40.
Citera
2026-03-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MISS-LILITH
Jag funderar på om GM lider av Dissociativ personlighetsstörning/ identitetsstörning! Vad tror ni? Tänker att det kanske är därför tiden på Helix förlängdes!

Det enkla svaret är nej.

Inte med den scanning som gjordes 2019 vid straff och senare frisläppande, och det som offentliggjorts från nuvarande utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in