2026-03-04, 21:25
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubeli
Hon var den enda som gick av det tåget.

På juldagen? Finns ju inte ens chans i helvetet att hon var det.
Citera
2026-03-04, 22:20
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det fetade: Där tror jag du sätter huvudet på spiken.

Han ville det skulle bli perfekt och felfritt.

En "önskelista" helt enkelt. Ihop med "saker att tänka på"

Troligtvis gick han igång på att skriva ner det.

Att det står "kvinna" beror knappast på att han skulle "glömma bort det" annars, utan det är hans önskemål för en perfekt upplevelse.

Nu har jag inte läst artikeln eftersom den är låst så vet inte vad mer som framkom än "kvinna" och "ske långt bort"

Jag skulle kunna tänka mig en lista som typ beskrev offret (önskemål).
Sen saker som ska vara med som tex buntband o hammaren.
Saker att tänka på för att komma undan, som tex ingen mobil med vid tillfället. Bil?
Location och tillvägagångsätt.

Sluta romantisera missfostret. Han skrev ner allt för att det inte fick plats i huvudet. Snubben är en IDIOT.
Citera
2026-03-04, 22:23
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kan inte frigöra mig från tanken att nån del av styckningen hänger ihop med det stoiska nekandet till mord. Hade det varit dödsorsaksdelen han togs på bar gärning med att gräva ner så rimmar det kanske inte med tidigare mönster att erkänna när han överbevisats.

Kanske nekandet indikerar att han mallar sig över och tror veta att dödsorsaken inte går att fastställa. Kan heller inte frigöra mig från tanken att Vilma är nöjd över utfallet av sitt sedan länge planerade våldsdåd. Att han lyckades kan väl ingen ta ifrån honom.

Vad lyckades HAN med? Mörda en ung tjej med en hammare? Knappast planerat du.
Sist lyckades 11-åringen fly. Det här var bara desperat för att tysta sina demoner. Vad bra det gick!
Nu sitter han och grinar i isolering över att plitar kallar honom "fel namn" hahaha
Citera
2026-03-04, 22:31
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Det var på natten som det hände
Citera
2026-03-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ursprungligen postat av eqal.rights
Min dotter blev förföljd/genskjuten av en kort, smal man med ljust hår. Det var den 18/12 på Timmermansstigen. Dottern har fått psykbryt utav detta nu när hon insåg att det troligtvis var GM. Dottern är ungefär jämnårig med BO och var kort, smal och gulblond. Klädd som för 10-15 år sen, i ljus jeansjacka som ska se ut som man har en hoodie under och "trasiga" jeans. Det var alltså så att personen först promenerade ikapp henne med snabba steg från centrum, och så förbi henne uppför en brant backe, för att sedan (måste ha sprungit som en vansinnig!!), runt en skogskulle för att kunna genskjuta henne och komma ut precis vid hennes sida snett framifrån, men då de snabbt närmade sig radhuslängan (efter en ödslig och kolmörk sväng förbi där det är skog på båda sidor) så fortsatte han framför henne längs med gatan medan hon vek av och in på vår tomt. Hade inte grannarna synts på tydligt i sitt kök när de passerade det huset och dottern inte varit så snabb och vaksam, ja då ... det var som att han gav upp när han insåg att de var mitt framför fönstren. Han hade nog siktat på att hinna runt för att vända och komma emot henne i den lilla svängen där det är skog på båda sidor och saknas lampor.

Är det detta Aftonbladet åsyftar i sin artikel "Han sökte annat offer samma kväll"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pQlXB/uppgifter-vilma-andersson-misstanks-ha-planerat-mordet
Citera
2026-03-04, 23:46
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
Det var på natten som det hände

Öh, no shit sherlock! Och halva stan är hemma för hemvändarkvällen. Hon var INTE själv på tåget.
Citera
2026-03-04, 23:47
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Är det detta Aftonbladet åsyftar i sin artikel "Han sökte annat offer samma kväll"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pQlXB/uppgifter-vilma-andersson-misstanks-ha-planerat-mordet

Självklart.
Citera
2026-03-05, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid

18/12 var förföljelsen. Men han har väl försökt tills han nu tyvärr lyckades
Citera
2026-03-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Tro vad du vill😂. Jag jobbade där och såg henne.
Citera
2026-03-05, 17:30
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubeli
Tro vad du vill😂. Jag jobbade där och såg henne.
Vart jobbar du? Så vitt jag vet är allt stängt absolut senast 01 i rönninge, om nu inte bistron hade öppet senare pga julhelgen.
Citera
2026-03-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Vart jobbar du? Så vitt jag vet är allt stängt absolut senast 01 i rönninge, om nu inte bistron hade öppet senare pga julhelgen.

I spärren kanske eller tågvärd! Vart som helst kan man jobba
Senast redigerad av sylla 2026-03-05 kl. 18:20.
Citera
2026-03-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
I spärren kanske eller tågvärd! Vart som helst kan man jobba

Fast nu handlar det om Rönninge, inte vart som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in