2026-03-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
jag har sätt så många icks på killar/män på tiktok från tjejer/kvinnor. Något jag har lärt mig är att man ska inte bryr sig.
mångs som ser icks på sätt vs sett också

Att spela är väl inget problem. Dejtar man inte kan ju spela hur mkt som helst, dejtar man så är man upptagen med just det.
Citera
2026-03-04, 00:26
Medlem
Jag har aldrig varit tillsammans med en kille som emellanåt inte roat sig med "dataspel" mer eller mindre. Inte inneburit några större problem.
De har alla lyckats syssla med annat också.

"Dataspel" låter fö väldigt ålderdomligt gulligt på något sätt
Citera
2026-03-04, 01:21
Medlem
Det är väl självklart att en vettig kvinna tycker det är omanligt och ingen bra egenskap om man lägger sina timmar på kvälken framför en skärm. Kvinnor vill ha aktiva män som snickrar, fixar i trädgården och går på skogspromenader.
Citera
2026-03-04, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har ju sett mina kids spela, och de har inte spelat mot eller med någon annan. Ofta kan jag tycka att introt är snyggt, men sedan blir det ju bara samma-och-samma. Skjuta ner UFO:s eller vad det nu kan vara. Det finns även annat jag har emot dataspel, som dessa stereotypa perfekta mans- och kvinnogestalter, som av någon anledning (särskilt kvinnorna) alltid ska vara nästan nakna också. Det ger en felaktig bild av hur människor måste se ut, för att det motsatta könet ska vilja ha dem.

Ja möjligen att just reaktionsförmågan kan övas upp, OK för det. Men klart att det är bättre att gå ut och röra på sig, särskilt i friska luften i skogen - och lära sig lite om den natur vi lever i på samma gång. Detta gäller särskilt om man har en stillasittande syssla annars, såklart - arbetar man med kroppen så är det mer naturligt att vilja sitta och vila på fritiden.
Finns mycket fler spel än dessa där UFO's etc skjuts ner, eller där det är naket.
Vad har dina barn spelat för spel egentligen?

Det finns män och kvinnor i alla åldrar som spelar.
Det finns single player spel, dvs en spelar ensam.
Men det finns också multiplayer spel, dvs där en spelar med, eller mot andra. Eller både och.
Människor har träffats i verkliga livet också, just på grund av att de först träffats via spel.
Citera
2026-03-04, 02:03
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Det är väl ändå bättre om en snubbe spelar dataspel då å då än kör mind-games hela dagarna?

Jag kan inte längre spela några dataspel - min hjärna funkar bara halvt bra typ varannan dag. (vilket är jävligt trist för en gång i tiden lirade jag som fan)

Min halvt frånvarande brud skiter i vad jag sysslar med på fritiden (hon är i övrigt väldigt intelligent faktiskt men tror aldrig hon har lirat dataspel). Hon är oftast glad att jag bara existerar och förstår och accepterar henne
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-04 kl. 02:10.
Citera
2026-03-04, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Det är väl ändå bättre om en snubbe spelar dataspel då å då än kör mind-games hela dagarna?

Jag kan inte längre spela några dataspel - min hjärna funkar bara halvt bra typ varannan dag. (vilket är jävligt trist för en gång i tiden lirade jag som fan)

Min halvt frånvarande brud skiter i vad jag sysslar med på fritiden (hon är i övrigt väldigt intelligent faktiskt men tror aldrig hon har lirat dataspel). Hon är oftast glad att jag bara existerar och förstår och accepterar henne
Kan väl inte bli mycket bättre än så? Gratulerar
Citera
2026-03-04, 08:36
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Då är det en tråkig kvinna som inte vill anstränga sig lite för sin kille.

Nu har jag kanske en lite cynisk syn på kvinnor men det är min uppfattning att den generella kvinnan inte vill anstränga sig för sin man. Särskilt inte kvinnor som är i mogna långvariga relationer och där de redan har börjat tröttna på sin man.

Dessa kvinnor har dessutom en inställning att det är deras uppfattning som är rätt och har de uppfattningen att TV-spel är barnsligt och inget en man 40-50+ ska syssla med så kommer de inte att ändra sig. Finns skäl till att 70% av skilsmässor idag initieras av kvinnan. Män och kvinnor trivs egentligen inte ihop. Ta bort "barn" och "sex" från ekvationen och få heterosexuella par hade funnits.

// CC
Citera
2026-03-04, 10:36
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nu har jag kanske en lite cynisk syn på kvinnor men det är min uppfattning att den generella kvinnan inte vill anstränga sig för sin man. Särskilt inte kvinnor som är i mogna långvariga relationer och där de redan har börjat tröttna på sin man.

Just i det läget så uppstår ofta en väldigt tråkig spiral - när hon börjar tröttna och tycker han är tråkig, varvid han upplever att hon är sur och otacksam - och drar sig tillbaka i passivitet, såsom TV-spel. Ytterst dåligt.

Sedan gällde ju trådens frågeställning primärt hur en så kallad mogen kvinna skulle reagera tidigt, typ i ett dejtingläge, om killen visar sig ägna en hel del tid åt datorspel. Även om det så klart finns undantag så är min uppfattning att ytterst få kvinnor i 40-50-årsåldern själva spelar spel och att de anser det är barnsligt av vuxna män att ägna mycket tid åt det.
Citera
2026-03-04, 10:59
Medlem
Så länge spelandet är ett vanligt fritidsintresse och inte tar över hela ens liv eller gör att man slutar umgås, borde det absolut inte vara något problem för en vuxen och vettig partner att acceptera.
Citera
2026-03-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Frågeställningen riktar sig främst till er som är 40-50, om ni börjar träffa en jämngammal man, och det visar sig att han spelar dataspel som intresse, är det något som ni lägger vikt vid?

Jag är själv i den åldern, och spelar en del som fritidsintresse, och känner relativt många i min egen ålder som också gör det. Men noll kvinnor, tror det är extremt ovanligt. Är gift så är inte ute på marknaden, men mest nyfiken på hur det uppfattas.

För mig är det inte konstigare än att titta på tv-serier varje kväll, men jag misstänker att många kvinnor inte ser det så.

Så, hur reagerar ni på det?

( Och för frågeställningarna skull, vi pratar inte sjukligt intresse nu som tar upp all tid, utan intresset som sådant, jämfört med tex att skruva på hojar, fågelskådning eller bowla 2-3 kvällar i veckan)
Normalt spelande, på tider som är typiska för fritid, hobby är helt ok. Att spela är avkopplande, och ger säkert avstånd till stressande tankar på jobb, barn etc.

Det jag skulle vara uppmärksam på är om spelandet konkurrerar med tid i soffan, middagsbordet, då man som par vill, bör umgås.
Samt att när man spelar, så brukar det vara svårt att få kontakt med personen. Den är ofta i ett kritiskt läget och vill spela klart scenen innan denne svarar. Då får den andre stå och vänta och glädjen att säga något till sin partner försvinner. Där är det väldigt långt gap i förståelse mellan den som spelar och den andre, hur det känns att vilja säga något till en som spelar.

Spela på, försök vara tillgänglig ändå, så blir det bra.
Citera
2026-03-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

Dessa kvinnor har dessutom en inställning att det är deras uppfattning som är rätt och har de uppfattningen att TV-spel är barnsligt och inget en man 40-50+ ska syssla med så kommer de inte att ändra sig. Finns skäl till att 70% av skilsmässor idag initieras av kvinnan. Män och kvinnor trivs egentligen inte ihop. Ta bort "barn" och "sex" från ekvationen och få heterosexuella par hade funnits.

// CC
Jag delar synen till 100%.
Citera
2026-03-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag har aldrig varit tillsammans med en kille som emellanåt inte roat sig med "dataspel" mer eller mindre. Inte inneburit några större problem.
De har alla lyckats syssla med annat också.

"Dataspel" låter fö väldigt ålderdomligt gulligt på något sätt

Haha, ser nu att jag skrev fel i rubriken, datorspel ska det givetvis vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in